Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

TRZEBINIA. Obniżą wiadukt kolejowy o ponad metr

16.11.2011 13:48 | 0 komentarzy | 6 399 odsłon | red
Kolej zgodziła się na obniżenie planowanego wiaduktu nad torami przecinającymi ul. Słowackiego. To pozwoli zachować obecnie funkcjonujące skrzyżowanie ulic: Słowackiego, Dworcowej i wjazd na teren dawnych zakładów tłuszczowych. Tak uzgodniono na zorganizowanym we wtorek spotkaniu.
0
TRZEBINIA. Obniżą wiadukt kolejowy o ponad metr
We wtorek w Urzędzie Miasta w Trzebini zorganizowano spotkanie w sprawie budowy wiaduktu kolejowego nad torami przecinającymi ul. Słowackiego
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Kolej zgodziła się na obniżenie planowanego wiaduktu nad torami przecinającymi ul. Słowackiego. To pozwoli zachować obecnie funkcjonujące skrzyżowanie ulic: Słowackiego, Dworcowej i wjazd na teren dawnych zakładów tłuszczowych. Tak uzgodniono na zorganizowanym we wtorek spotkaniu.

Poza urzędnikami trzebińskiego magistratu w spotkaniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych SA, wykonawcy, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie zlikwidowanych zakładów tłuszczowych. Właśnie oni mają najwięcej zastrzeżeń do planowanej inwestycji.

Według wstępnej koncepcji, wiadukt miał być wysoki na siedem metrów. Obiekt przyblokowałaby wjazd na teren dawnych zakładów tłuszczowych oraz skręt w ul. Dworcową. Kolej zaproponowała wprawdzie budowę alternatywnej drogi, jednak propozycja jest nie do przyjęcia dla prowadzących tam działalność gospodarczą osób. Objazd zaprojektowano z czterema ostrymi zakrętami, co - przykładowo dla zajmującej się transportem węgla firmy Tresko - oznaczałoby wzrost kosztów, bo na zakrętach zużycie opon i paliwa jest dużo większe.
Ponadto wiadukt, według pierwotnych założeń, miał się opierać na hałdzie ziemi. To z kolei nie podobało się właścicielom stojącego tuż przy drodze budynku administracyjnego.

Na wtorkowym spotkaniu uzgodniono, że wiadukt zostanie obniżony do wysokości 5,8 m, co pozwoli na zachowanie dotychczasowego skrzyżowania. Dodatkowo, od strony dawnych zakładów tłuszczowych będzie opierał się na murze oporowym, a nie na nasypie.

Budowa wiaduktu ma się rozpocząć w czwartym kwartale przyszłego roku. Obiekt ma być gotowy najpóźniej w czerwcu 2014 roku.
(AJ)