Przełom Online
TRZEBINIA-CHRZANÓW. Kierowcy stoją w korkach
Pierwszego dnia po zamknięciu wiaduktu nad autostradą A4 część zmotoryzowanych wybrała objazd ulicami Puszkina i Europejską. Chcący skorzystać z tej trasy musieli spędzić mnóstwo czasu w długich korkach.
W środę drogowcy rozpoczęli remont wiaduktu. W związku z zamknięciem drogi kierowcy chcący skorzystać z drogi łączącej Trzebinię z Chrzanowem muszą korzystać z objazdów.
Proponowany przez inwestora, czyli firmę Stalexport, prowadzi przez autostradę. Dla osób chcących dostać się do Trzebini ze stolicy powiatu oznacza to wydłużenie trasy o prawie 10 kilometrów, ponieważ nawrót na A4 znajduje się na wysokości Bolęcina. Wykonanie manewru ułatwiają dobrze widoczne znaki drogowe i namalowane pasy ruchu.
Większość kierowców nie chce nadkładać drogi i wybiera przejazd ulicami Puszkina i Europejską. Na ostatniej z nich obowiązuje ruch wahadłowy. Jest to związane z prowadzonymi w tym rejonie pracami przy budowie obwodnicy Chrzanowa. W dodatku pojedynczą nitkę asfaltu przecina głęboki wykop.
- Trzeba zwolnić, bo w innym razie można urwać jakiś element zawieszenia – przyznaje Przemysław Gierałt z Chrzanowa. Przez to przy przejeździe tworzą się korki w obu kierunkach.
- W drodze do pracy, przed godziną 6, to musiałem swoje odstać. Czekałem trzy zmiany świateł zanim przejechałem – mówi Przemysław Gierałt z Chrzanowa.
Sprawdziliśmy, jak sytuacja wygląda w godzinach popołudniowych. W czwartek po 14, pracownicy pobliskiego Valeo zakończyli zmianę. Kolejka aut czekająca na możliwość przejazdu sięgała wjazdu do zakładu. Od strony Chrzanowa samochodów było równie dużo. Zablokowały skrzyżowanie ulic Trzebińskiej i Sikorskiego.
Oprócz ruchu wahadłowego i zniszczonej nawierzchni na zwężonym odcinku drogi, kierowcy narzekają także na działanie sygnalizatorów świetlnych. Przejeżdzając ten fragment jezdni na drugą stronę docieramy na “zielonym” świecącym się dla kierowców nadjeżdżających z przeciwka.
(ko)
Aktualizacja 1.03.2012, 20.53
Komentarze
26 komentarzy
No i nożyce się odezwały :-))) Drodzy kierowcy mamy sprawców Waszych nerwów. Są nimi: 1) vice burmistrz Chrzanowa Pani URSZULA PALKA z ramienia inwestora gminy Chrzanów 2) firma POLDIM z ramienia wykonawcy. Jak mogłem przeczytać w dzisiejszym papierowym wydaniu Przełomu: ad 1) Z wypowiedzi Pani vice burmistrz wynika, że powinniśmy się cieszyć, że ruch został tam w ogóle dopuszczony. Brawo widać puszczają nerwy nie tylko kierowcom ! Czyżby ta Pani miała coś na sumieniu ? Może najwyższy czas odejść na emeryturę albo wybrać się na pijarowski kurs public relation bo nie tędy droga - droga Pani !!! ad 2) Co do inwestora firmy POLDIM. To że wiadukt idzie do remontu było już wiadomo od prawie roku (termin był kilkukrotnie przesuwany) a przez ten czas rondo mogło być już gotowe. Nie byłoby świateł i ruch odbywałby się w miarę płynie (nie licząc kolizyjności skrzyżowań ulic Puszkina - Długa w Trzebini oraz Trzebińska - Europejska w Chrzanowie). W opowiastki w stylu że nic się nia dało zrobić bez podawania konkretów zwyczajnie nikt z nas kierowców nie uwierzy.
Wybrańcy wam zgotowali ten los. Dobrze wam tak. Ja nie potrzebuję przeprawiać się między Chrzanowem a Trzebinią - więc mnie to lata i śmieję się ironicznie. Szkoda, że TIR-y nawet w dobie objazdu zapierniczają A4, a nie przez Chrzanów.
Chodzi mi o taką prozaiczną sprawę jak dziury i ruch wahadłowy, najpierw to powinnno być załatwione, dopiero wtedy zgoda na zamknięcie wiaduktu, to mój pogląd, ale być może się mylę, lub za duże wymagania mam , Pozdrawiam -:)
@Pirce: o co Ci chodzi? Przecież oficjalne objazdy są jak najbardziej drożne. A są takie długie właśnie dlatego, że inne opcje są "przejezdne inaczej". Stalexport można o różne rzeczy obwiniać, ale na pewno nie akurat za bałagan i niekompetencję na budowie tzw. obwodnicy Chrzanowa.
Takiego bałaganu, i niekompetencjii, to nawet za komuny nie było !, warunkiem dopuszczenia i podpisania ruchu na objeżdzie, powinna być drożność tych przejazdów, Stalexport rządzi w Polszy! i bata nie ma .
Mystasia to nas niezwykle pocieszyłaś :-( Jest takie mądre przysłowie, że wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ale porównując budowę obwodnic Chrzanowa i Jaworzna to wniosek nasuwa się sam. Może prędzej trafię 6 w totka ale mówią też uderz w stół a nożyce się odezwą :-)))
Mało prawdopodobne żeby ktoś odpowiedział na pytania Kapitana Bolsa. Prędzej trafisz 6 w totka niż się ich doczekasz. Ja za to mam pytanie do Przełomu, bo pisaliście, że remont ma być do końca września tymczasem na stronie GDDKiA http://www.gddkia.gov.pl/pl/19/lista-utrudnien widnieje data 31.12.2012. Moglibyście się dowiedzieć jak będzie naprawdę ?
I jaki debil wymyślił również przekopanie ul. Okrzei, która mogła po części rozładować korki na objeździe, dla podążających np. na osiedle południe.
Kapitan Bols, to jest Chrzanów a nie Jaworzno, tutaj inaczej się nie da. W mieście widać kram, a jaki pan taki kram co jednoznacznie swiadczy że włodarz miasta jest do kitu.
Mam pytania do inwestora i wykonawcy. Moje pytania brzmą: 1) Czy nie dało się we wcześniejszym terminie ukończyć ronda na ulicy Europejskiej, skoro już dawno było wiadomo, że będzie remont wiaduktu nad A4 ? 2) Czy inwestycja pod nazwą Budowa Obwodnicy Północno-Wschodniej Chrzanowa musi być prowadzona w tak chaotyczny sposób, czy nie można było jej realizować etapami, tak aby w jak najmniejszy sposób powodowała uciążliwości dla kierowców ?
To wszystko prawda co się tu pisze , z tymi światłmi, i że samochody na ulicy parkują, oczy trzeba mieć wszędzie i refleks!
Światłami na zwężeniu ulicy Europejskiej powinna się zainteresować policja, bowiem nagminnie kierowcy wjeżdżają na czerwonym świetle, ai zdaża się stoi parę aut bo zaświeciło się czerwone a z tyłu wyskakuje auto i jedzie. Jeżdże codzennie rano po 5 i po14 i wtedy widziałem "te wyczyny" ii prawidłowy kierowca musi stać mimo że pali mu się zielone, bo z przecimka jadą samochody.
O mosz, z deszczu pod rynnę.
Gadżet: pewnie mniej ale słyszałem że na Szpitalnej też jest ruch wahadłowy.....
A drogą koło Chechła to ile km wiecej?
Majers: śmiga się - pod warunkiem że nie mieszka się na Beresce i nie pracuje się w Chrzanowie - wtedy raczej nie ma się alternatywy na Europejską no chyba że zamiast 5 km do domu jedzie się 15 km
Przez osadnik się szybko śmiga w kierunku Trzebini
Pilnie załatać dziury na zwężce na światłach na Europejskiej i na skrzyżowaniu z Okrzei oraz sprzątnąć auta przy przystanku na Valeo
@Pan_Jabu "Proponowany przez inwestora, czyli firmę Stalexport, prowadzi przez autostradę. Dla osób chcących dostać się do Trzebini ze stolicy powiatu oznacza to wydłużenie trasy o prawie 10 kilometrów, ponieważ nawrót na A4 znajduje się na wysokości Bolęcina. Wykonanie manewru ułatwiają dobrze widoczne znaki drogowe i namalowane pasy ruchu." Powyżej cytat z powyższego artykułu. Stąd te 10 km. Ja jeżdzę innym objazdem. Pozdrawiam
Jednym zdaniem - szkoda słów już na to co się dzieje u nas z remontami dróg.
@buli1967: gwoli ścisłości objazd to 5 km w jedną stronę. Ale ogólnie masz rację.
STALEXPORT to monopolista nie liczący się z nikim, wielcy właściciele autostrady, którą mieli gotową. Bo jak się ma samo dokończenie (czyli siatki ogrodzeniowe, telefony i inne) do budowy autostrady od podstaw-wykup ziemi przekopanie milionów ton ziemi itd, itd. Szybciutko wybudowali tylko punkty poboru opłat, bo przecież to jest "najważniejsze". Wiadukty się sypały od zawsze, właśnie to powinni zrobić najpierw, potem wszystkie poprawki nawierzchni przejazdów awaryjnych itp. Potem, ktoś to powinien odebrać i dopuścić do eksploatacji-jakim cudem opłaty były brane i są jak za pełnowarościową autostradę, a do tej pory nie była taką od początku istnienia opłat to dziś-ale takie rzeczy mogą się zdarzać tylko w Polsce! Co dziennie przejeżdżam ten wiadukt w dwie strony do pracy, zresztą pewnie jak tysiące innych użytkowników drogi CHrzanów-Trzebinia. Objazd podany przez STALEXPORT to 10 km w jedną stronę, czyli 20km razy 22 do 24 lub nawet 25 dni w miesiącu to 500 km razy 7 miesięcy to 3500 KM!!!!!!!! NA złotówki już tego nie będę przeliczał bo nie ma sensu (ile paliwo będzie kosztowało we wrześniu nikt nie ma pojęcia). CO MOŻNA ROBIĆ Z TAKIM WIADUKTEM PRZEZ 7 MIESIĘCY???!!!
Hehe. Panie burmistrzu, niedługo to Pana za to bezrobocie w Chrzanowie, brak inwestycji, chaos komunikacyjny itd. wywiozą na taczkach z Urzędu Miasta. Jak coś, to mogę pomóc :-)
Kolejny raz nasi włodarze dali nam do zrozumienia, gdzie mają zwykłych mieszkańców. Przecież jaśnie oświecony pan burmistrz, specjalnie piszę małą literą, jak i cała jego świta mogli przewidzieć co się stanie po zamknięciu wiaduktu.....ale do tego trzeba mieć szare komórki......
Potem mi napiszę hurra optymiści że malkontent i narzeka, a czy nie piszę prawdy? Czym jest jak nie oszołomstwem i szczytem głupoty nie wyremontowanie na czas ul. Europejskiej i poprowadzenie nią pełnego objazdu DK79?! Tylko rozkopana droga i ruch wahadłowy?! Jasne że jest objazd przez A4 tylko widzicie ceny paliw i nadkładanie dzień w dzień tylu kilometrów?! Wybrać pozostaje inne trasy dłuższe niż ta koło Valeo bo nikt czasu i pieniędzy tracił nie będzie no może po za pieszym lll. Pozdrawiam
Powinni załatać te dziury jak najszybciej wiele nie potrzeba . Pasowało by jeszcze wstawić znak zakazu parkowania na zatoczce autobusowej koło przystanku przy Valeo autobusy tam się zatrzymują na drodze a nie korzystają z zatoczki i nie ma możliwości przejazdu co powoduje kolejny korek i zator