Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Jak przetrwać Święta na diecie?

17.04.2019 14:14 | 0 komentarzy | 597 odsłon | red

Materiał promocyjny

Święta są tym momentem, w którym często z powodu otaczających nas pokus porzucamy dietę odchudzającą i rezygnujemy z zdrowego odchudzania, które rozpoczęliśmy. Co więc zrobić, gdy brakuje nam asertywności i jak przetrwać wspólne biesiadowanie przy świątecznym stole? Okazuje się, że wprowadzenie już kilku drobnych zmian spowoduje, że Święta nie będą łączyły się z poczuciem winy i wzrostem wagi.

0
Jak przetrwać Święta na diecie?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Dietetyk Ewa Chojnacka z NaturHouse w Chrzanowie radzi:

Nie siadaj do śniadania z pustym żołądkiem
Warto przed świątecznym śniadaniem przegryźć coś lekkiego - na przykład porcję surowych warzyw (marchewka, papryka, seler naciowy), łatwiej będzie się nam powstrzymać przed zjedzeniem zbyt obfitego posiłku. Jedynie spróbowanie niewielkiej ilości nawet bardziej kalorycznej potrawy nie wpłynie negatywnie na naszą sylwetkę i samopoczucie.

Zachowaj umiar
Najczęstszą przyczyną dodatkowych centymetrów po świętach jest przejadanie się. Długie godziny spędzone przy stole sprzyjają ciągłym dolewkom i dokładkom. Dużo trudniej jest nam kontrolować ilości jedzenia, póki nie poczujemy narastającej pełności, a to już oznacza, że zjedliśmy zdecydowanie za wiele. Najlepiej na talerz nałożyć po trochu wszystkiego czego chcemy spróbować, oczywiście zdecydowaną przewagę powinny stanowić potrawy na bazie warzyw (sałatki bez majonezu, surówki z niewielkim dodatkiem oleju bądź oliwy). Unikajmy natomiast potraw smażonych i panierowanych - po nich będziemy czuć się ciężko i ospale. Warto spróbować też „odchudzić" nieco tradycyjne dania np. zamiast majonezu do pasty jajecznej dodajmy jogurt grecki, babkę upieczmy z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, a cukier zastąpmy słodzikiem. Mięsa możemy natomiast zamarynować w ziołach i upiec w rękawie zamiast smażyć w głębokim tłuszczu.- podpowiada dietetyk Naturhouse.

Najlepszym napojem jest woda
Aby uniknąć niechcianych konsekwencji wagowych w czasie świąt trzeba także uważać na to co pijemy. Oczywiście niewskazany jest alkohol, zwłaszcza ten wysokoprocentowy. Jeśli chcemy wznieść toast podczas rodzinnego posiłku wybierajmy wytrawne wino popite sporą ilością wody mineralnej. Symboliczny kieliszek na pewno nie zaprzepaści efektów diety, jednak większe ilości nie tylko dostarczają zbędnych kalorii, ale też sprzyjają podjadaniu kalorycznych potraw.

Nie krępuj się odmawiać
Musimy nauczyć się mówić „nie" w stanowczy i zdecydowany sposób. Jeśli wiemy, że kolejna porcja gulaszu czy ciasta przekracza zakładane na dany posiłek ilości, po prostu podziękujmy zdecydowanym tonem. Pamiętajmy, że dbanie o swoje zdrowie i samopoczucie nie powinno powodować u osób z naszego otoczenia negatywnych reakcji. Przecież to powód do dumy, że dbamy o siebie i chcemy zachować dobrą kondycję. Jeśli odmówimy w zdecydowany sposób, nikt nie powinien mieć nam tego za złe. Jeśli natomiast będziemy tłumaczyć się mówiąc, że „nie powinnam", „chętnie ale przecież nie mogę", „nie wolno mi", damy możliwość rodzinie i znajomym bagatelizowania naszych postanowień. - zauważa dietetyk.

Jeśli pragniesz po Świętach zrzucić zbędne kilogramy - zapraszamy do naszych gabinetów. Jesteśmy numerem 1 w odchudzaniu! Nasze gabinety otrzymały wyróżnienie „Orły Medycyny" w kategorii DIETETYK- przychodząc do nas możesz liczyć na fachową pomoc.

Aby skorzystać z bezpłatnej konsultacji z dietetykiem wystarczy umówić się telefonicznie:
Centrum Dietetyczne Naturhouse:

LIBIĄŻ
ul. Oświęcimska b/n (obok stacji Lotos)
tel.: 570 057 201

CHRZANÓW
ul. kard. Wyszyńskiego 17a (przeniesiono z ul. Garncarskiej)
tel. 570 056 225

lub poprzez formularz internetowy:
Chrzanów: https://rezerwacje.naturhouse-polska.pl/index.php/?lokalizacja=chrzanow.wyszynskiego
Libiąż: https://rezerwacje.naturhouse-polska.pl/index.php/?lokalizacja=libiaz

 

 

Materiał promocyjny