Chrzanów
W tym roku roboty przy autostradzie A4 na pewno się nie rozpoczną
Dopiero po rozbudowie węzła autostradowego w Byczynie kierowcy w pełni docenią korzyści płynące z uruchomienia zachodniej obwodnicy Chrzanowa. W przyszłym tygodniu władze miasta mają się w tej sprawie spotkać ze Stalexportem.
Istniejący węzeł jest niepełny. Z drogi krajowej 79 nie da się zjechać na nitkę A4 w stronę Katowic. By się na nią dostać, kierowcy jadący zachodnią obwodnicą muszą dojechać aż do węzła balińskiego. Wiele osób od lat podnosi potrzebę rozbudowy. Na razie z tych planów nic nie wyszło.
W ubiegłym roku Stalexport opracował dwa warianty inwestycji. Pierwszy, ze względu na występowanie roślin chronionych, nie zyskał akceptacji regionalnej dyrekcji ochrony środowiska. Drugi - mieszkańców, ma się bowiem wiązać z wyburzeniem kilku domów na os. Kąty. Część ludzi jest temu przeciwna. Po interwencjach rady osiedla koncesjonariusz obiecał opracować trzeci wariant robót. W styczniu miał go przedstawić Radzie Miejskiej w Chrzanowie. Tak przynajmniej zapowiadał poprzedni burmistrz Marek Niechwiej. Po jego odwołaniu w referendum do spotkania z władzami gminy jednak nie doszło. Zaplanowano je dopiero na przyszły tydzień.
- Zaprosiłam przedstawicieli Stalexportu do urzędu na najbliższy wtorek, by przedstawili nam wspomniany trzeci wariant oraz termin realizacji inwestycji. Po otwarciu zachodniej obwodnicy Chrzanowa rozbudowa węzła Byczyna jest bardzo potrzebna - mówi pełniąca funkcję burmistrza Chrzanowa Beata Majkrzak.
Spółka potwierdza udział w spotkaniu. Z jej informacji wynika jednak, że projekt tego wariantu nie jest jeszcze opracowany.
- Mamy wstępną koncepcję określającą założenia dotyczące kształtu i formy węzła. Jesteśmy gotowi zaprezentować ją w pierwszej kolejności na spotkaniu z przedstawicielami rady miejskiej - wyjaśnia Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska SA.
Dopiero, gdy szczegóły zostaną omówione z radnymi, będzie można podać je do publicznej wiadomości.
- Ponieważ nie opracowaliśmy jeszcze ostatecznego projektu rozbudowy węzła, nie znamy na razie całkowitego kosztu tej inwestycji. Prace na pewno nie rozpoczną się w tym roku - przyznaje rzecznik.
Komentarze
3 komentarzy
@Promil_pl Coś tam słyszałeś, ale nie doczytałeś do końca. Węzeł Jeleń na A4 nie wymaga żadnej modernizacji a jedynie zdemontowania postawionych tam znaków i zapór na zamkniętych istniejących od dawna łącznicach. W projekcie o którym piszesz Jaworzno akurat sprytnie obeszło temat i zbudowało DW 903 do węzła Byczyna. STX nie może prowadzić tam prac, bo nie ma na nie pozwolenia i pewnie cieszy się z tego. Podaj źródło skąd ta wycinka i dojazdy.
W tym roku roboty przy autostradzie A4 na pewno się nie rozpoczną i w przyszłym również nie bo one nie rozpoczną się nigdy. Proszę zapytać władze firmy ,które budowały nowo otwartą obwodnicę .Dowiecie się wtedy ,że takie rozwiązanie czyli rozbudowa węzła w Byczynie nigdy nie było brane pod uwagę.
Jakaś ściema. Przecież jadąc do Katowic widać że roboty przy węźle trwają. Wycięto drzewa i utworzono prowizoryczne dojazdy do miejsca prac. A więc jakieś plany już się realizują. Z tego co pamiętam to Jaworzno prowadziło długie rozmowy ze Stalexportem w celu modernizacji węzła Jeleń. Rozmowy zakończyły się realizacja projektu Jaworzno "twarzą" (tzn. dupą) do autostrady. I faktem jest że ta firma ma w dupie lokalnych mieszkańców, kierowców i patrzy tylko na kasę. Zresztą Stalexport wystąpił w głównej roli w programie TVN Absurdy Drogowe! Ale rozmawiajcie, rozmawiajcie .. .