Komunikacja
Przewoźnicy nie będą strajkować
Od soboty busy kursujące do Krakowa miały mieć ograniczony dojazd do centrum tego miasta. Po piątkowym spotkaniu wiadomo, że do końca miesiąca nic się nie zmieni.
16 czerwca doszło do spotkania przedstawicieli Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, przewoźników oraz krakowskich radnych. Zgodnie z ustaleniami do końca miesiąca busy będą mogły jeździć z ul. Warszawskiej przez ul. Ogrodową do ul. Pawiej i zatrzymywać się na dotychczasowych przystankach.
Kolejne spotkanie w tej sprawie odbędzie się 6 lipca.
W sobotę, 17 czerwca, w stolicy województwa miała się rozpocząć przebudowa ul. Basztowej. Tym samym busy nie dojechałyby do wspomnianych miejsc docelowych.
- Jeśli nie dostaniemy zgody na korzystanie z dotychczasowych przystanków, to w poniedziałek zrobimy strajk i zablokujemy Kraków - zapowiadał Wiesław Wójcik, właściciel Wójcik Busa.
Komentarze
16 komentarzy
tak, lajkonik to jest to!!!! myślę,również, że w takiej sytuacji lajkonik powinien część kursów posłać przez Trzebinię Krzeszowice. Poczekajmy jeszcze trochę na kolej małopolska do Trzebini/Chrzanowa i to będzie hit 30 minut w Kr, odpada konieczność mieszkania w Kr.
Moze to szansa dla normalnych cywilizowanych przejazdów typu Lajkonik,czysto ,wygodnie i normalnie z rozkładem jazdy.Była jeszcze jedna firma autobusowa ,ale w chamski sposób wykolegowana przez busiarzy!
dokładnie, praca i kierunek dla wszystkich Krakowiaków Zachodnich to Kraków, to jest oczywiste teraz, była zawsze i będzie. Natomiast komunikacja w Kierunku Olkusza, Wadowic winna być oczywistością i być może w kierunku Śląska, choć priorytetem jest komunikacja w obrębie własnego województwa.
Przypominam, że to ZKKM zapoczątkował praktykę podkradania pasażerów, puszczając 5 minut przed prywatnym autobusem E-30 swoją linię K. Po tym jak E-30 zbankrutował linię K zlikwidowano. Linie Danex, Jawor czy Q-Bus załatwiono w równie podejrzany sposób. Dobro pasażera jest tu na ostatnim miejscu. Czas dojazdu i koszty systematycznie rosną. A praca jest tylko w Krakowie, co każdy poza siedzącymi na zasiłkach i 500+ dobrze wie.
POPIERAM wypowiedź simoncit120120 - połączenie autobusowe Chrzanowa z Krakowem i Katowicami oraz Olkuszem powinno być standardowe. A wszystkim busiarzom cofnąć koncesję bo tylko zamieszanie i chaos robią a miejski transport autobusowy doprowadzają do upadku. Kto dopuścił do takiego stanu powinien siedzieć za kratami. A przecież można prześledzić historię początków pozwoleń na busy i przypierd... z grubej rury tym którzy wydali szkodliwe decyzje i pozwolenia na szkodliwą konkurencję dla komunikacji miejskiej !
Dlaczego używa się określenia STRAJK? Tutaj chodzi przecież o PROTEST.
powiat chrzanowski powinien dogadać się z miastem Kraków i przedłużyć autobusy miejskie z Krzeszowic do Trzebini/Chrzanowa i po sprawie a skoro busy chcą jeździć to tylko na MDA a nie na klepisku jak z Mongolii.
Uważam za skandal że dopuszczono do ruchu WSZELKIE BUSY bo w ten sposób cwaniaczki wyniszczają komunikację miejską. To ZKKM powinien obsługiwać wszelkie potrzebne linie cały tydzień jak dawniej bywało . Komunikacja miejska jest w 100% niezawodna i jeździ zawsze a z busiarzami w soboty i niedzielę jest TRAGICZNIE. Poza tym co za przyjemność jazdy busem : ciasno, tłoczno, duszno i przeważnie śmierdzi , dach nisko i trzeba się zginać wchodząc a i wyjść potem ciężko - busy rozklekotane ! MASAKRA ! Na wielu przystankach stoi bus albo często dwa , podbierają klientów i ruszają dopiero jak widzą w lusterku wstecznym jak autobus się zbliża, który jedzie potem z jednym albo dwoma pasażerami ! I tak komunikacja miejska powoli umiera i też jeździ często gruchotami ( linia 9 albo 15 ) .
Lepiej zapłacić więcej ,jechać wolniej i jechać pociągiem a nie w zatłoczonych krakowskich busach gdzie kierowcy mają swoich pasażerów na przedniej szybie a chcący wysiąść z samego tyłu ludzie musza wychodzić z busu bo inaczej nie da rady... niech sie lepiej tym zajmą.
Ludzie, czy nie rozumiecie, że busy mogą nadal jeździć pod dworzec tylko musiałyby podpisać umowę z MDA (zarządca dworca autobusowego). Wtedy wreszcie ucywilizowałaby się kwestia przyjazdów i odjazdów z Krakowa, bo konieczne byłoby ścisłe respektowanie rozkładu jazdy (czas przyjazdu i odjazdu). Jeśli ktoś powie, że przez to podrożałyby bilety to polecam zastanowić się ile kosztowały kiedyś i ile powinny kosztować teraz uwzględniając inflację i brak kosztu przejazdu autostradą.
no może będzie metro, kto wie, choć nie bardzo rozumiem dlaczego ma mnie akurat coś usatysfakcjonować. Busy nie powinny dojeżdżać do galerii i już, to jest moje zdanie i jak widać ZIKIT zdaje się ma w nosie busiarzy (i dobrze) i od 1 lipca busów przy galerii nie będzie. To należało dawno rozwiązać, wystarczy przejść się na klepisko na Ogrodowej aby to zrozumieć, zwłaszcza po deszczu. jak się ludzie przyzwyczaili do czegoś to i przyzwyczaja się do pętli na Nowym Kleparzu.Nigdzie takiego zjawiska nie ma, w żadnym mieść na poziomie, a Kraków ma być na poziomie Pragi czy Wiednia a nie np. miast w Mongolii.
Simoncit120120, jeżeli ma być nowocześnie, to może budowę metra powinni zapoczątkować, w pełni by Cię to usatysfakcjonowało, byłoby wreszcie po Twojemu, tak sądzę.
nie, busy to najprymitywniejszy środek transportu charakterystyczny dla krajów postkomunistycznych. Popieram ZIKIT i zakaz wjazdu pod galerię. Pętla Nowy Kleparz stąd blisko na tramwaj do szpitala Jana Pawła, blisko szpital wojskowy czy Narutowicza, po drugiej stronie ulicy tramwaj do centrum 3 przystanki. MPK Kraków ma kury pospieszne w ramach samego miasta to dlaczego nie dałoby się zrobić kursu z Trzebini? Prywatnym przewoźnikom powiat czy gmina nie może dopłacać to wbrew prawu i RIO to zakwestionuje od razu.
Aha i popieram strajk, busy są potrzebne.
Wiesz co simoncit ty się zastanów co piszesz, nie tylko do Chrzanowa i Trzebini ludzie dojeżdżają, co z pozostałymi? A busem zawsze szybciej niż MPK, ten to dopiero jedzie 50km/h... Ty chyba nigdy nie dojeżdżałeś do szkoły czy do pracy...
strajskowac powinni pasażerowi za przejazd z Trzebini 36 km do Krakowa ponad 1 godzine, bo Pan busiarz jedzie 50 km na godzinę gdyż zbiera wszystkie baby z Woli, rudawy, Kochanowa etc, zatrzymuje sie tam gdzie nie wolno etc. Poza tym: dojazd do dworca powinien być zakazany, a pętla na Nowym Kleparzu nikomu nie wadzi chyba, że pasażerom którzy najlepiej to by wjechali busem na peron lub do galerii. ZIKIT musi coś zrobić z busiarzami bo jest to zupełnie archaiczny środek transportu. a może władze powiatu chrzanowskiego dogadałyby się z MPK Kraków i przedłużyły linie autobusów miejskich do np. Trzebini/Chrzanowa i wtedy busy na złom idą.