Nie masz konta? Zarejestruj się

Przekazanie na testy dla ZKKM Chrzanów elektrycznego autobusu 24.04.2023

24.04.2023 17:56

Film powiązany z Elektryczny autobus będzie woził pasażerów ZKKM Chrzanów (WIDEO, ZDJĘCIA)

Komentarze

zapoznaj się z Regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].

Tych pól nie wypełniaj:

18 komentarzy

Promil_pl 29.04.2023 08:59 zgłoś nadużycie

No to teraz trzeba zakomunikować Światu jaki w Chrzanowie jest prześwit pod wiaduktem aby dostosowali swoje linie produkcyjne do potrzeb naszego ZKM! Czy już w końcu widomo kto z imienia i nazwiska odpowiada za ten cyrk za który my mieszkańcy, nasze dzieci i pewnie wnuki jeszcze będą płacić?!

Antypod 28.04.2023 18:02 zgłoś nadużycie

Kolejny Idiotyzm Dyszego!!!!!!!!!!! Mam nadzieję, że będzie jeździł tym autobusem a potem go pchał jak padnie!!!!!!

stary zgred 27.04.2023 09:06 zgłoś nadużycie

Ja tam mam i takie i takie i jeszcze inne i tak chyba pozostanie, bo mieszkam teraz w domu z "przydupnikami". To powoduje, że mam co najmniej kilka (albo kilkanaście) miejsc, gdzie światło jest niezbędne, ale praktycznie się z niego nie korzysta. Na przykład poddasze, gdzie zaglądam raz na kwartał (czy nie przemaka), czy "stryszek" garażu, gdzie leży kilka paści i też tam niezbyt często zaglądam, a na dodatek robię to jak jest widno. Światła tam natomiast "w razie czego" potrzebuję i to silnego, żeby sobie resztek zębów nie wybić. Nawet na te .... jedną może dwie godziny w roku, czyli jest tam zużycie energii rzędu 10/20 groszy rocznie. Więc tam mam te tradycyjne, bo różnica kilkunastu złotych pomiędzy tradycyjną a ledową nie zwróci mi się nigdy, a ryzyko spalenia leda duże (kilka mi już poszło dość szybko). Świetlówek też kilka mam, będą aż się spalą. Po spaleniu, zgodnie z instrukcją, odwiozę je do punktu utylizacji jako odpad niebezpieczny bo zawierający rtęć. To był kretynizm zmuszać ludzi do zakładania w domach czegoś takiego, jednocześnie zakazując np. termometrów rtęciowych. Oczywiście spaloną rtęciówę odwiozę do PSZOK albo "odwiozę". Ciekawe ile milionów tych spalonych rtęciówek powędrowało do koszy na śmieci. Grunt to być eko. Na pokaz ale eko.

po pa pa 26.04.2023 22:05 zgłoś nadużycie

zgredzie Takimi świetlówkami(kompaktowymi) to ja świeciłem już w 1994 roku,a w 2015 w domu jak ten unijny zakaz miał wejść w życie to ostała się jedna zwykła żarówka a reszta wszystko ledowe już było,no i uj z tego bo se teraz moje oszczędności rekompensują zajebiście wysokimi cenami prądu,powoli energia w UE robi się luksusem....

stary zgred 26.04.2023 20:49 zgłoś nadużycie

"jakur" pisze prawdę. Kilkanaście lat temu UE zakazała tradycyjnych żarówek. Piszą chociażby tu; https://www.ekologia.pl/srodowisko/zrodla-energii/schylek-tradycyjnych-zarowek,9967.html W ich miejsce miały wejść te powoli rozgrzewające się świetlówki. Rzekomo w celu oszczędności energii. W rzeczywistości były one niepraktyczne (rozgrzewają się wiele minut) i słabo schodziły, a po pierwsze wielkie firmy zainwestowały w linie produkcyjne, a po drugie już pojawiały się informacje o ledach i trzeba było szybko odzyskać kasę. Zakaz się zresztą nie udał bo, pomimo że (zdaje się) nadal formalnie obowiązuje, bez trudu można kupić żarówkę "antywstrząsową" czy "BOTANIC - do uprawy roślin" (mam tak opisaną opakowaną w domu) i wkręcić ją jakby nigdy nic w salonie. Wystarczy tylko Ursuli von der Leyen na kawę nie zapraszać i można spać spokojnie. Jeden z tysięcy brukselskich kretynizmów fabrykowanych tam seryjnie. Co do elektryków; rok 2023 będzie w tej materii prawdopodobnie historyczny; po raz pierwszy wydobycie i zużycie węgla na świecie ma przekroczyć 8 miliardów ton, bowiem reszta świata eurokretynizmy olewa totalnie i coraz bardziej. Co do wiaduktu; w drugiej połowie XIX wieku Chrzanów został przecięty linią kolejową. Wybudowane wiadukty już w latach 60-tych XX wieku okazywały się za małe dla pojazdów, które już wtedy zaczęły się pojawiać na drogach. Przebudowa kolei była niepowtarzalną okazją do załatwienia przebudowy wiaduktów na pełnowymiarowe. Lokalni zarządcy przespali tę okazję totalnie. Teraz rżną głupa, bo co im zostało.

po pa pa 26.04.2023 20:22 zgłoś nadużycie

Niestety ludzie nie rozumieją,że przy takim spożyciu wszelakich dóbr, rwanych na żywca z matki Ziemi,rasa ludzka jest nieodwołalnie skazana na zagładę,i żadne poronione pomysły ewrosojuza tego nie zmienią,obecnie karty na globie zaczynają rozdawać Chiny i Indie a nie Bruksela,reasumując Titanic tonie,bawmy się więc w najlepsze póki można,a nie umartwiajmy ekologicznie bo to w skali globalnej całkowicie nic nie zmieni,koniec rasy ludzkiej jest oczywisty............

po pa pa 26.04.2023 20:11 zgłoś nadużycie

PS W Hameryce to nawet może wcześniej.............

po pa pa 26.04.2023 20:09 zgłoś nadużycie

jakur Nie błaźnij się człowieku,gofno jak zwykle wiesz a dużo gadasz,technologia świetlówek to przełom lat 40/50 XX wieku,gdzie wtedy miałeś chłopie technologię LED-ową.....

jakur 26.04.2023 19:59 zgłoś nadużycie

@Makariusz to samo było ze świetlówkami jako następca żarówek żarowych. Zainwestowano w linie produkcyjne więc lobbowano ten typ oświetlenia, pomimo że technologia LED była już dopracowana i tańsza w produkcji.

po pa pa 26.04.2023 19:27 zgłoś nadużycie

Ale z was idioci,według wytycznych Unii Europejskiej pojazdem przyszłości, to dyliżans rodem z dzikiego zachodu USA 19 wieku napędzany 4 koniami spożywającymi paliwo w postaci owsa i siana..........

Makariusz 26.04.2023 17:42 zgłoś nadużycie

To po co w nią inwestować setki miliardów, skoro jest przejściowa? Bo lobby tak chce? Technologia wodorowa już istnieje, ale najpierw trzeba zarobić swoje na elektrykach, prawda? Do niektórych nie dociera jak działa ten świat i lobby.

jakur 26.04.2023 15:33 zgłoś nadużycie

Do niektórych nie dociera że pojazdy elektryczne bateryjne są przejściowe i nie jest to technologia przyszłości.

markx 26.04.2023 09:13 zgłoś nadużycie

Wysokość autobusu to 3,40 m, co oznacza, że nie będzie mógł jeździć pod wiaduktem nad ul. Krakowską. A prezes ZKKM zadowolony z siebie ,brawo !

Makariusz 25.04.2023 17:06 zgłoś nadużycie

Trasa 9tki w dwie strony to jakieś 30km, a więc te osiem razy objedzie tam i z powrotem na jednym ładowaniu. Pytanie ile razy objedzie po np trzech latach eksploatacji... Połowę? Prąd tańszy od paliwa, a więc autobus na siebie powinien zarobić tyle, aby w pełni opłacalna była wymiana ogniw za kilka lat. Pewnie analizowali wszystko. Cena jednak wydaje mi się wysoka, aż tak to poszło w górę? Diesle jeszcze niedawno kosztowały około miliona, gaziaki 1,1mln, hybrydy do 1,5mln, a tu mamy trzy banieczki. Po to zrobili ekoterroryści taki szum aby na tym klepać później miliardy? Też uważam, że wodór jest przyszłością.

Czeski Sor 25.04.2023 14:37 zgłoś nadużycie

I tak go nie kupią ze względu na wiadukt. KABARECIK

hotin 25.04.2023 12:39 zgłoś nadużycie

Tylko wodór, a nie samozapalające się elektryki tak jak w Niemczech.

Tomekk 25.04.2023 12:31 zgłoś nadużycie

Autobus elektryczny fajna rzecz ale patrząc na zdjęcia na autobus tzw. liniowy to trochę słaby pomysł korytarz wąski układ siedzeń też jak w typowym autobusie turystycznym.

jakur 24.04.2023 18:58 zgłoś nadużycie

Przez zaniedbanie władz Chrzanowa, ten wiadukt będzie się czkawką odbijał przez następne lata.