Nie masz konta? Zarejestruj się

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Do Pana ekonomisty: W kwestii ZKDP: pisząc o związku kontroli proszę wyciągnąć logiczny wniosek z połączenia reprezentowanych w nim branż (wydawcy-agencje reklamowe). Domy mediowe wiedzą co i dlaczego się sprzedaje. Dodam tylko, że kontrolujemy się nie tylko na bazie comiesięcznych zeznań wydawców. Są jeszcze coroczne audyty bazujące na dokumentach księgowych. Przynależność do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy na rynku wydawniczym jest dziś standardem. "Przełom" jest jedną z nielicznych gazet lokalnych, które zdecydowały się poddawać tej weryfikacji. Ale oczywiście wszystko mozna kwestionować, bo Polacy to lubią. Merytoryką i badaniem jakości gazety zajmują się natomiast badania czytelnictwa oraz prasoznawcy. Kilka lat temu robiliśmy własne badania czytelnictwa, trzykrotnie tytuły lokalne badał instytut SMG/KRC Millward Brown. Badanie zewnętrzne tygodników lokalnych wypadło jeszcze lepiej, niż nasze własne. O opinie prasoznawców ze znanych polskich uczelni na temat "Przełomu" musiałby Pan zwrócić sam. Nie bedę ich cytować, bo pewnie znów uznałby je Pan za niewiarygodne. Jestem wydawcą gazety lokalnej i proszę ją oceniać nie w zderzeniu z Faktem czy Wyborczą, ale w porównaniu z innymi gazetami lokalnymi, wydawanymi w kraju. (Mamy na koncie wiele nagród i wyróżnień). Staram się zatem doskonalić tę gazetę jako produkt lokalny uwzględniający wszelkie obwowiązujące standardy dziennikarskie. Bywam i w przychodniach i na spotkaniach emerytów. Kopalnią wiedzy o czytelniczych gustach i problemach jest internet. Co do rynkowej konkurencji, to nieprawda, że jesteśmy tu sami. Są dwie prywatne codzienne gazety regionalne wydawców niemieckich i polskich z codziennymi sekcjami lokalnymi, są dwie bezpłatne prywatne gazety reklamowe i cztery lokalne pisma samorządowe. Wybór jest i należy do czytelnika. Moja polityka wydawnicza nie jest wzorowana na Fakcie, którego użył Pan do porównania i ubolewam, że sensacja (niestety) sprzedaje sie najlepiej. U nas jest jej stosunkowo niewiele. Jeśli uda się Panu sformułować jakiekolwiek uwagi merytoryczne, chętnie się z nimi zapoznam (alicja.molenda@przelom.pl). Może uda się Panu nie anonimowo?

Napisany przez ~Alicja Molenda, 09.01.2008 16:35

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.137.221.120 / ec2-3-137-221-120.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)