Nie masz konta? Zarejestruj się

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Uczeń trudny - uczeń z bardzo słabą motywacją do nauki (lub też bez motywacji), z wysoką absencją szkolną, sprawiający problemy wychowawcze. Praca z takim uczniem jest wyzwaniem - doprowadzenie do korzystnej zmiany w zachowaniu, zwiększenie motywacji, doprowadzenie do ukończenia przez niego szkoły i zdania matury. W sytuacji gdzie często on podchodzi do egzaminu dojrzałości na zasadzie "może się uda" i nie bardzo chce współpracować z nauczycielem w przygotowaniach do niego. Oto prawdziwe wyzwanie dla nauczyciela. Wygrywanie olimpiad przez uczniów, którzy są chętni do ciężkiej pracy i sami pracują na ten niewątpliwy sukces, jakże można porównać do sytuacji, gdzie ze strony ucznia nie ma żadnej chęci i to od inwencji belfra zależy, czy uda się choć minimalnie zainteresować go poruszaną tematyką. I proszę nie mówić, że takich to trzeba po prostu "wywalać" ze szkoły i nie dopuszczać do matury - bo przecież są prawie dorośli, więc niechaj sami decydują o sobie: nie chcą się uczyć - trudno. W ten sposób poza system szkolnictwa powinniśmy usunąć około 60-70% uczniów techników. Czy to byłoby lepsze rozwiązanie? Nie sądzę. Czy Janusz, ironicznie piszący poniżej o zdawalności matury i egzaminów zawodowych, zetknął się choć z tym środowiskiem? Słupki procentowe egzaminów nie świadczą o pracy takich szkół jak technika - po prostu priorytety muszą być tu inne aniżeli w liceach. Ważniejsze od wyników "matematycznych" są ludzkie - czy udało nam się, we współpracy z rodzicami i samym uczniem, ukształtować dobrego, sensownego człowieka. Niekoniecznie z papierkiem, ale wnoszącego coś wartościowego do naszego świata. Czy udało się nam młodego człowieka, często z już mocno poplątanym życiorysem (i to zwykle niekoniecznie z jego winy) jakoś wesprzeć w tym trudnym momencie dorastania. Pracy szkoły nie sprowadzimy do cyferek - a przynajmniej ja bym się tego sprowadzania bardzo obawiał. I dlatego takie rankingi mnie drażnią - bo tylko podkręcają ten "wyścig szczurów". A praca w placówce oświatowej to nie wrzucanie do głowy uczniom miliardów niekoniecznie potrzebnych informacji, aby szczycić się wysokim poziomem - od tego nie przybędzie sensownych ludzi. Pozdrawiam

Napisany przez ~rabbani, 16.01.2010 09:53

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.118.146.223 / ec2-18-118-146-223.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)