Komunikacja
Co 30 minut jedzie pociąg na trasie Kraków - Trzebinia
![Co 30 minut jedzie pociąg na trasie Kraków - Trzebinia](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2021/12/14/38913_1639474178_13078700.jpg)
Koleje Małopolskie podkreślają, że wprowadzone przez tego przewoźnika od 12 grudnia zmiany w największym stopniu poprawią ofertę przewozową na odcinku Kraków - Trzebinia, gdzie wspólnie z pociągami kursującymi w relacji Kraków - Katowice podstawowa częstotliwość kursowania w ciągu dnia wyniesie ok. 30 minut. Więcej połączeń niż dotychczas jest na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Trzebinią.
Jednocześnie, w związku z wciąż trwającymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 93, w tym przerwą w ruchu w godzinach 10:00 - 14:00 pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, w dalszym ciągu pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami. Połowa kursów na odcinku Oświęcim - Trzebinia będzie obsługiwana przez zastępczą komunikację autobusową.
Komentarze
12 komentarzy
Do Trzebini owszem, ale do Woli czy Dulowej już nie. Między godziną ósmą, a dziesiątą wieczorem jest tam dwugodzinna dziura. Dziwna, bo to godzina powrotów z popołudniowych wyjazdów. Na dodatek kilka pociągów jedzie "w parce", w kilkunastominutowych odstępach, więc luki są w innych godzinach. Dobre i to, tylko zatkać tę wieczorną dwugodzinną dziurę do małych przystanków. Za duża.
TO BYŁ ROZKŁAD POLREGIO ale właśnie zauważyłem że doszły koleje małopolskie więcej kursów
Grzeeg skąd ty wziąłeś ten rozkład, w śmietniku znalazłeś???
Przeczytałem rozkład jazdy na stronie PKP ,Oświęcim-Trzebinia godz.odjazdu 05:15 08:20 10:43 17:50 19:07.Kursy z starego rozkładu zostały wyrżnięte to jest to właśnie ten Nowy Lad i ekologia.
Do grzeeg: przeczytaj jeszcze raz nowy rozkład jazdy pociągów obowiązujący od 12 grudnia br.
@ jtrolnicki zbliża sie dzięki projektom i kasie z UE. Dzięki temu mamy autostrady, drogi, infrastrukturę, no i zmiany na kolei. Wreszcie! Pociągi Rzeszów - Kraków - Kato - Gliwice i na południe powinny śmigać co pół godziny a samochody w tym czasie powinny stać w garażach i "rdzewieć"!
Brawo PiS
Nowy rozkład jazdy to taki Nowy Ład, Oświęcim-Kraków pięć kursów dziennie reszta wyrżnięta !!!
Drugą Japonię obiecywał nam kiedyś nie jakiś ''Bolek'', więc się wreszcie zbliża?
Prawie jak w Tokio.
Wszystko to było by OK gdyby na linii 93 przebiegającej przez Chrzanów były już dostępne dwa tory (tak jak jest miedzy Libiążem a Oświęcimiem) - a na to się nie zapowiada przez najbliższe kilka miesięcy - bo jeden tor na odc. od Trzebini do głównej stacji w Chrzanowie jest gotowy od połowy tego roku ale nadal nie jest oddany do użytku (prawdopodobnie przez "ślimaczącą" się przebudowę głównej stacji w CH jak i też przyjętym chyba założeniem że tor ten zostanie oddany w "jednym" kawałku miedzy Trzebinią a Libiążem a więc dopiero jak będzie gotowa dalsza cześć tego toru do st. Libiąż - a tam jak wiadomo jest "blokada" w postaci wiaduktu na ul. Powstańców Styczniowych) a do przebudowy jest jeszcze drugi tor (wraz z drugą połową wiaduktu na ul. Kadłubek). Tak w ogóle jeśli chodzi o przebudowę torów przebiegających przez Chrzanów (o wiaduktach nie wspominam choć na pewno też mona było inaczej to zorganizować) to przy odpowiednio założonym harmonogramie i "etapowaniu prac" można było to lepiej zorganizować a przynajmniej tak zaplanować przebudowę ażeby np. stacja główna w Chrzanowie pełniła funkcję tzw. "mijanki" lub przynajmniej zrobić "tymczasowy" przejazd z "nowego" toru na "stary" tor - a pozwoliło by to ruszyć z dalszymi pracami na drugim torze i wiadukcie nad ul. Kadłubek - a tak to trza pewnież będzie poczekać aż skończą połówkę wiaduktu na Powstańców... . W związku z powyższym to raczej jeszcze dłuugoo poczekamy aż ta kolej na odc. Chrzanowskim będzie "Szybka" nie tylko z nazwy...
Kiedy wreszcie zakończą się prace między Chrzanowem a Trzebinią, czy te firmy co wykonują pracę zawinęły się albo zbankrutowały? przecież od miesięcy prawie nic się nie dzieje.