Inwestycje kolejowe w Chrzanowie
21.11.2020 16:09 | 5 zdjęć | 5 551 odsłon | Marek Oratowski
Praca na torach
Tak wyglądają inwestycje kolejowe w Chrzanowie (ZDJĘCIA)
powrót do artykułu
Komentarze
14 komentarzy
O ile pamiętam od lat to Chrzanów Śródmieście służył mieszkańcom os. Północ - Tysiąclecia, Niepodległości i centrum, a Chrzanów przy ulicy Fabrycznej mieszkańcom os. Południe i "starego miasta", dodatkowo stacja Chrzanów miała być stacją końcową III strefy aglomeracyjnej i być do tego przygotowana gdzie kursy miały kończyć pociągi w relacji Wieliczka-Kraków-Chrzanów, ale po zmianie koncepcji na linie aglomeracyjne wymyślono relację Wieliczka-Kraków-Balice, oraz Bochnia-Kraków-Trzebinia, zaś Chrzanów przez nieróbstwo przespał temat nie tylko kursów ale pozyskania budynku dworca i zrobienia z niego choćby czegoś na wzór Krzeszowic oraz oczywiście stałej wystawy kolejowej, mogła by to być filia chrzanowskiego muzeum no ale po co Panowie Maciaszek, Bogusz, Brandys prawda?
Ja wciąż nie mogę zrozumieć czemu ludzie wybrali takiego zgniłka jak Maciaszek, ale najgorsze jest to, że pewnie wybiorą go znowu...
@bosman Kraków i okolica zbudowały masę nowych przystanków kolejowych bo się rozwijają i chcą ludzi w pociągach a nie w ulicznych korkach stąd parkingi i cała infrastruktura. Chrzanów się zwija i choćby nie wiem jak ładnie uśmiechał się pan Maciaszek i jakby zaklinał otoczenie to nic z tego, żadne hasła typu ja to Chrzanów tego nie zmienią, obiecał biletomat na Śródmieściu który do dziś nie działa nawet wiaty tramwajowe na przystanku autobusowym wychwalał jako wiceburmistrz a to co jest na Chrzanów Fablok to tory przejście i wiaty będzie szczytem osiągnięcia ale nie jego tylko pkp, on tak jak tu piszecie nic więcej nie zrobi po za logo nawiązujące do kolei bo z tego jest kasa. Parking? Tak płatny na Al. Henryka, dworzec? A po co daszek starczy, a bilet u konduktora, taką ma mentalność człowiek jeżdżący furą A4 do Krakowa, o Stowarzyszeniu Stacja Chrzanów i konserwatorze lepiej nie pisać szkoda słów.
Były burmistrz Ryszard K. nie cierpiący kolei i twierdzący że dzięki niej miasto się nie rozwinęło tylko jest dzielone na pół i utrudnienia w ruchu samochodowym tylko gadał o wyburzaniu wiaduktów a na budynku stacji parola zagiął więc efekty widzimy, burmistrzowi Robertowi M. nie zależy bo mieszka w Krakowie i do wielkiej POlityki dąży a prezes Krzysztof B. cel osiągnął został z bezrobotnego radnym i z koleją mu wystarczy zabawy. A jak by ktoś miał głowę na karku zlikwidowały przy okazji modernizacji i przystanek Śródmieście i ten przy Fabrycznej a zrobiłby jeden pożądny między Kadłubkiem a 3maja jak przebudowa to przebudowa i sięgając do historii CK Austria ukarała Chrzanów robiąc stację na peryferiach rynku a dziś mając historyczną szansę można go było zrobić tam gdzie chcieli nasi przodkowie! Zamiast tego dwie Pipidówki bez poczekalni i co 2km zatrzymujący się pociąg to jaki chcecie mieć czas dojazdu?
Chrzanów - kiedyś stacja węzłowa, dzisiaj bez budynku dworcowego. Nie wierzę, że przy modernizacji linii nie było możliwości ujęcia tego w planie. Ale żeby tak było, to ktoś by musiał za tym pochodzić, a władzom Chrzanowa nie było, jak widać, po drodze. Podobnie władze Trzebini wykazały zbyt mało zaangażowania w powstanie przystanku w Młoszowej, bo technicznie nie sądzę, żeby był jakiś problem. Jakoś dziwnym trafem w Krakowie został zbudowany nowy przystanek Bronowice.
@hocin-rozpęd i w ścianę. Jak nie poczujesz roznicy to powtórz. Aż sie opamietasz.
Bosman to fakt, co piszesz. W latach 80 i 90 tak było przyznaje. Podróżowałem wtedy często koleją. Później już było tylko gorzej. Musisz jednak wiedzieć, że wtedy z trudem, bo z trudem ale.utrzymywano 100-120 km/h. Poczekajmy, aż linia dostanie certyfikaty i będzie 160 km/h. Do tego rzecz jasna jest jeszcze potrzebny odpowiedni tabor, bo ten w większości obecnie jeżdżący takiej prędkości nie jest w stanie osiągnąć. KTOS co do budynku stacyjnego jego losy są raczej przesądzone. Nikt nie zabiegał o jego remont. Stacja Chrzanów z jego prezesem Panem Brandysem na czele zajęła się wpisaniem wiaduktów do ewidencji zabytków i tak się też stało. Ten Pan jak wielu twierdzi zrobił wielką kupę, której nie raczył i nie raczy posprzątać. Jego idol Trzaskowski przynajmniej ją spuścił do Wisły. Od kolejarzy dowiedziałem się, że obiekt nastawni wraz z infrastrukturą ma trafić do Fabloku, a konkretnie koło parowozu. W sumie niczemu nie będzie służył. Konserwator podsunął nawet ciekawy pomysł jego wykorzystania, ale gmina ma to w du... ,więc pewnie tam wyląduje i trzeba będzie tylko go chronić przed dewastacją. Szkoda, że Chrzanów, miasto powiatowe nie będzie miało ani jednego budynku dworcowego.
Proszę rozwinąć artykuł i napisać jakie będą dalsze losy nieużywanego budynku stacyjnego, od 15 lat słyszymy o planach jego wyburzenia z których nic nie wyszło, w jego miejscy ma być parking? Czy może wzorem Oświęcimia po wyburzeniu mały niewielki obiekt z poczekalnią i biletomatem? A może tak jak proponowało Stowarzyszenie Stacja Chrzanów wystawa pamiątek kolejowych po Fabloku? Zamiast robić program minimum i kontakt z rzecznikiem pkp można go rozwinąć chyba dalej?
No naprawdę sensacyjne wiadomości co do czasu przejazdu. Postęp wręcz niesamowity. W drugiej połowie lat 90-tych przy ówczesnym stanie infrastruktury kolejowej osobówka z Trzebini do Krakowa jechała 43 min., a pośpiech 30 min. Co Wy na to?
Brawo PiS!
Dobra wiadomość jest taka, że od połowy grudnia ma wejść nowy rozkład jazdy. Pociągi (wybrane połączenia) z Trzebini do Krakowa Głównego spółki PKP IC będą docierały w 28 minut, Koleje Śląskie w 30 minut, a Poregio w 37 minut. Zatem z Chrzanowa do Krakowa Głównego po remoncie powinniśmy dotrzeć w jakieś 40-50 minut.
Roboty przynajmniej tutaj się posuwają do przodu. Myślę, że najpierw muszą zrobić stację Chrzanów, ponieważ można będzie ewentualnie robić tzw. mijanki, jak już zabiorą się za Śródmieście.
W takim tempie może za jakieś 10 lat skończą...
To wielki blad z odbudowa stacji na Fabloku, liczy sie tylko stacja Chrzanow-Srodmiescie.