Alwernia
Mija rok od wyborów samorządowych. Jak oceniacie pracę Waszych burmistrzów i radnych?
Jest okazja do pierwszego podsumowania efektów działań władz lokalnych wybranych w październiku i listopadzie 2018 roku. Zapraszamy do dyskusji.
Czy w Chrzanowie, Trzebini, Libiążu, Alwerni, Krzeszowicach i Babicach dostrzegacie pierwsze efekty realizacji obietnic wyborczych podnoszące jakość naszego życia, zmiany?
Jak oceniacie po roku pracy samorząd powiatowy, naszych przedstawicieli w sejmiku?
Co Was - mieszkańców, po roku z nową lokalną władzą, cieszy? A co denerwuje?
A może chcielibyście burmistrzom i radnym coś podpowiedzieć, zaproponować?
Przypomnijmy, że obecna kadencja władz samorządowych trwa pięć lat. Rok już za nami.
Zapraszamy do wymiany poglądów.
Komentarze
42 komentarzy
Rok od wyborów samorządowych, kilka tygodni od wyborów do Sejmu i Senatu a cały powiat dalej obklejony plakatami wyborczymi. Szanowni radni jakoś nie kwapią się do usunięcia swoich i nie tylko swoich podobizn. Zacznijcie panowie radni od prozaicznych spraw skoro już załapaliście się na kasę i obowiązki wobec społeczeństwa. Na najbliższe Święta Bożego Narodzenia każdy wolałby plakaty z Mikołajem i reniferem niż dalej oglądać zmęczone życiem i ,,ciężką" pracą podobizny polityków. To powinien być temat dla Pani Alicji M. z Przełomu dla podjęcia skutecznej interwencji w konkretnych instytucjach powiatu i gminy. Pozdrawiam
Tak wyciąga wnioski ZK"KM": http://zkkm.pl/news,funkcjonowanie_komunikacji_miejskiej_w_dniu_01-11-2019_r-_oraz_02-11-2019_r- A tak to wygląda w Jaworznie: https://www.pkm.jaworzno.pl/www/2019/10/wszystkich-swietych-zmiany-w-komunikacji-miejskiej/ Komentarz zbyteczny... Jest się od kogo uczyć, oj jest i to sporo...
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Panie Nieznajomski, a busiarz to nie utyka w korkach??? Nie manipulujcie w obronie busiarzy. Cywilizowany autobus do Krakowa to priorytet.
Na podstawie poniższych opinii internautów, temat komunikacji uważam za dostatecznie omówiony a teraz rad bym poznać wasze zdanie na temat obiecanych stref gospodarczych i budownictwa mieszkaniowego, choć myślę, że owe opinie będą identyczne w wymowie z opiniami na temat transportu. Kilka dni temu GW zrobiła ankietę nt. opinii o Rafale Czaskoskim i wyniki były miażdżące większość wystawiła notę ndst. Założę się, że u nas byłoby identycznie.
Niestety nawet najczystszy autobus utknie w korkach krakowskich, dlatego kolej jest jedyną rozsądną alternatywą + parkingi przy dworcach w powiecie by można było zostawić auto i iść na pociąg. Czy Przełom mógłby zapytać sołtysa Maciaszczyka gdzie są tą te stada pociągów które miały jeździć po wyborach do Krakowa, albowiem rzeczony sołtys miał gębę pełną frazesów i obietnic a rzeczywistość kwiczy... W ogóle włodarze naszych pożal się Boże "mniast" zaczynają niepokojąco upodabniać się do prezydenckiego niewypału jakim jest "małopolanin" Czaskoski niestety i widzę coraz więcej punktów zbieżnych w tym zakresie...
Zapomnijcie o zniżkach oni dla siebie mają a motłoch ich nie obchodzi, bo jest tylko do wybierania ich.
Autobus cywilizowany czysty z respektowaniem zniżek do Krakowa to racja stanu obszaru chrzanowskiego. Na MDA lub do Bronowic. Przedłużenie lini 278 do Trzebini oraz SKA do Krakowa. Tyle tylko że samorządowcy zPO nie mają żadnej woli aby cokolwiek z tym robić. Tylko płynąć do kolejnych wyborów.
Obawiam się, że nawet jak ten remont linii kolejowych w końcu się skończy, to i tak będziemy jeździć wolniej niż za komuny. Poza tym nie każdy pracuje w okolicy dworca PKP. Pieniądze rządowe na przywrócenie komunikacji autobusowej są natomiast dostępne od ręki. Czekamy na powrót busów przez A4, linii K, PKS i połączeń drogą 780.
Zastanówcie się komu najbardziej zależy na przeciągającym się w wieczność remoncie lini kolejowej z Krakowa do Katowic? Odpowiedź jest bardzo prosta, a resztę można już sobie samemu dukładać...
Małe sprostowanie , największym elementem probudżetowym jest wpływ z PIT a nie CIT, ale jak ktoś się ma tu osiedlić skoro do Krakowa nie ma żadnej cywilizowanej komunikacji a wściekle broniący status quo lokalni samorządowcy z PO nie widzą problemu bo jeździ prymitywny bus.
Masz Jendrek 100% racji. Nic w Gminie Trzebinia się od wielu lat nie zmienia. Burmistrz daje kasę radnym, radni burmistrzowi. Nie tylko Pani radna Henc, kilku biednych zarobionych radnych woła o dodatkowe pieniążki. Wstyd, żeby coraz biedniejsza gmina mogła tak bezproduktywnie szastać pieniędzmi. Nie bez kozery piszę coraz biedniejsza. Zaczynają kasie gminnej odpadać coraz większe kwoty z podatków od przedsiębiorców. Kilka miesięcy i będzie dotychczasowy budżet pomniejszony o kilkaset tysięcy złotych, tytułem wyburzenia dwóch chłodni w Elektrowni Siersza. Nie wiem czy radni trzebińscy widzą potężne zagrożenia utraty kilkunastu milionów, co grozi w przypadku zamknięcia Elektrowni Siersza. Z nieoficjalnych źródeł to kwota praktycznie równa kwocie rezerwowanej na gminną oświatę. Ale czemu się dziwimy, jeśli lwia część tzw. lokalnych polityków i nazywanych dumnie naszymi włodarzami, dopiero kilka tygodni temu odkryła, że w okolicznych lasach jest coś takiego jak Elektrownia Siersza. Pisałem o tym wcześniej ale widocznie włodarze i lokalni politycy czekają na oficjalne potwierdzenie odkrycia. Pozdrawiam
@ andzia jak zwykle błysnęła typowo kobiecym brakiem logiki :) Otóż droga andziu- cóż wspólnego z "budową torów" może mieć Przyszły minister skarbu? Od takich rzeczy w normalnym państwie jest minister transportu! Ten na twoje szczęście jest z Krzeszowic i Adamczyk się nazywa, więc tam kieruj swoje monity ewentualnie. Odpowiem ci jeszcze, że gdyby nie było opóźnień to remont już by się kończył, ale opóźnienia są i odpowiada za takowe firma budowlana a nie rząd. I zapytam jeszcze retorycznie: co przez 8 lat w sprawie "remontu torów" zrobił poprzedni rząd???
Ocenić się to powinni nasi radni. Jedynie potrafią utyskiwać na brak pieniążków i domagać się kilkuset złotowych podwyżek (Trzebinia). Zapominają o comiesięcznych stałych gażach, ponad tysiąc złociszy. Pozdrawiam
Cześć Chłopcy! Wszyscy napisali a ja jeszcze nie! Mija rok! Rok klęski! Jeszcze cztery, muszę czekać! Wytrzymam! No muszę, czy mam inne wyjście? Moja Pani mówi, popatrz na nasze włosy, jaśnieją! Kochanie, ale tylko na głowie.
Nie ma ziemi chrzanowskiej a Bochenek jest posłem Ziemi Krakowskiej. Skoro autobusy pędzą z Tarnowa do Krakowa przy kursowaniu SKA to nie ma żadnego powodu aby i taki autobus jeżdził do Krakowa z Chrzanowa. Dlaczego ludzi do Krakowa traktują władze jak pariasów, do Katowic autobus i 1 mln dotacji do Krakowa busiarz i śmierdzący bus. Problem że wladza samorządowa PO nie ma żadnej wizji, jest po prostu naga.
R.Bochenek nie jest posłem ziemi chrzanowskiej startował tylko z tego okręgu.Przyśpieszać nie ma co,"bo co nagle to po diable",gdyby poprzednie rządy wzięły się za modernizację kolei,to mielibyśmy to już za sobą ale z jakim skutkiem to nie wiadomo,one robiły wszystko,żeby Polski nie modernizować a rozwalać.Tak że poczekajmy spokojnie bo wszystko idzie w dobrym kierunku.
stawie, moim zdaniem nasz poseł ziemi chrzanowskiej Rafał Bochenek powinien dołożyć wszelkich starań aby wreszcie skończył się remont torów do Krakowa. Żaden transport samochodowy czy busowy nie będzie wtedy konkurencyjny. Ani cenowo ani czasowo. Mieszkańcy naszego powiatu dokonali "właściwego" wyboru i teraz oczekują efektów. Tym bardziej ,że Rafał Bochenek typowany jest na Ministra Skarbu , więc lepiej nie mogliśmy trafić !!
Argumentacja czasu przejazdu jest kluczem? A ile jedzie busiarz o godz 16 z MDA do Chrzanowa? 45 min do ronda bronowickiego a do Chrzanowa ponad 1 g. To jakim niby cudem linia przyspieszona jechałaby dłużej? To bajki lobby busiarskiego i władzy PO w Chrzanowie.
278 z Trzebini przez Krzeszowice jako linia przyspieszona do Bronowic małych też źle? Wszystko można załatwič z czerwonym Jackiem z placu Wszystkich Świętych, tylko trzeba chcieć a władza samorządowa ma do zaproponowania rower np dla kobiety w ciąży czy emeryyta jadącego do lekarza do Krakowa a sama wozi się autkiem. Królewicze są nadzy.
278 do Trzebini jest realne jak się coś zrobić dla ludzi. Władza PO obecnie dotuje autobus do Katowic w wysokości ok 1 mln złotych to dlaczego nie miałaby dotować autobusu do Krakowa do własnej stolicy?
Lepszym rozwiązaniem byłoby np utworzenie nowej linii aglomeracyjnej, która byłaby przyspieszona. Jeśli chodzi o gm Alwernia to też nie musiałby autobus stawać na każdym przystanku. Jeżeli gminy, które znajdują się po trasie DW780 nie dorzuciłyby się do linii to np. autobus ostatni przystanek ma na Bielanach (zależy w którą część miasta miałby docierać przyjmijmy, że po trasie pewnej firmy busiarskiej do N. Kleparza) a następny dopiero Brodła spaliska i co przystanek do Alwerni bądź Kwaczały
Hmm 278 do Trzebini? Nie realne. Kierowca stojąc w korku na odcinku Modlniczka Leroy Merlin do Zabierzowa i po tym slalomie przez Dubie Radwanowice Kobylany Rudawe nieraz na Dworcu w Krzeszowicach nie wstaje zza fajery bo ma tylko 10min po kursie trwającym nieraz 1h 20min myślę że to nie jest dobry pomysł i nie byłaby to przyjemna informacja dla kierowców.
Czy burmistrz dojeżdża do pracy rowerem,tak jak to pokazywał podczas kampanii wyborczej?
Upadek transportu do Krakowa to element wyróżniający tą władzę z PO. W roku 2011 zlikwidowali autobus do Krakowa w imię dobrej reintegracji z własnym województwem. Nie potrafią zorganizować komunikacji we własnym powiecie oraz do powiatów sąsiednich. Zapomnięli o SKA do Krakowa, nie chcą przedłużenia lini 278 do Trzebini, nie chcą ubiegać się o dofinansowanie linii do Krakowa choć zrobił to Olkusz. Nic tylko trwać na spokojnym morzu i jeżdzić na rowerze. A te ponad 3500 osób dojeżdżających codziennie do Krakowa do pracy ma jechać prymitywnym busem. A co ze zniżkami ustawowymi, osobami niepełnosprawnymi czy kobietami w ciąży? Na rowerze do Krakowa? Ta władze jest naga. Plecami do Krakowa niczego się nie zrobi, a ta władza taką ma pozycję. Bredzi się o sprowadzaniu nowych mieszczan ale czym dojadą do Krakowa do pracy, rowerem? A przecież PO taka europejska i promująca transport publiczny, to po co zlikwidowała autobus w roku 2011?
Po roku widzę totalną zapaść infrastruktury rowerowej w Chrzanowie. Zero nowych kontrapasów, istniejące ścieżki rowerowe wiecznie zasypane tłuczonym szkłem, lokalne mostki na Chechle grożą śmiercią, tunele pod torami zasypane, oznakowanie szlaków w zaniku.
Istnieje coś takiego jak referendum,którym można odwołać burmistrza ale to nic nie da,bo zostaje Rada Miasta która zwykle jest z tej samej opcji politycznej.
Żeby osoby które pracują w Chrzanowie nie były poszkodowane najlepiej zrobić jakiś mały dworzec autobusowy w Alwerni bądź w Kwaczale i z tego dworca odjeżdżałaby KM do Chrzanowa i Krakowa. Jeśli chodzi o dojazd MPK do naszego powiatu to nie ma żadnego problemu. Przykładem jest autobus MPK linii 223 kursujący do BRZEŹNICY, która leży w powiecie Wadowickim. Bilety mają w takiej samej cenie jak w całej sieci krakowskiej komunikacji. Za 4.60 spokojnie można dojechać do Krakowa w normalnych warunkach, a nie tak jak w busiarni... Albo Cię zabierze i stoisz upchany jak ziemniaki w worku, a jak jest pełny to stój i czekaj na następny bo on Cię już nie zabierze!!!
Pięć lat, to za długo. Trafi się jakiś padalec i trzeba się z nim męczyć tak długo.
TenTypS. Masz rację POwiat chrzanowski POwstał tylko dzięki przyłączeniu gminy Alwernia do Chrzanowa. Chrzanów z okolicznymi miastami i wioskami POzostałby w województwie Sląskim jako ostatni bastion komuny i byłby w powiecie Jaworzno. A gmina Alwernia znalazłaby się w powiecie krakowskim ze wszysytkimi udogodnieniami tj. komunikacją miejską z Krakowa. Normalni mieszkańcy gminy Alwernia mają w głębokim POważaniu Chrzanów , bo większość z nich pracuje w Krakowie i śmieje się z zarobków w Chrzanowie!
Że wspomnę za kolegą Lajterem: obwodnice! I wcale się nie nabijam.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Komunikacja międzygminna jest bez zmian... nawet prób poprawy nie było. Oczywiście oprócz zmian na ciepłych stołeczkach w ZK"KM"... Dojazd do Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Chełmku dalej własnym transportem, bo po co organizować komunikacje dla pracujących tam ludzi z Powiatu chrzanowskiego. O połączeniach z Babicami, Alwernią czy Oświęcimiem to nawet nie ma co marzyć - to już za wysokie progi dla myślicieli od komunikacji zbiorowej. Z inwestycjami rzucającymi się w oczy to chyba najbardziej przoduje Gmina Libiąż.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Co wyborcy wybrali to mają.PISowski rząd dał kasę na połączenia lokalne,ale oni tych pieniędzy nie wezmą,bo to według nich wredna kasa a z tej kasy nie można uszczknąć coś dla siebie.
Jednym słowem powiat jest ciulato skomunikowany... powinny być połączenia autobusowe do Babic, Alwerni. Tak aby ZKKM docierał do każdej miejscowości powiatu, a nie tylko tak, gdzie im się biznesowo opłaca ... pisowski rząd daje na połączenia lokalne... to trzeba od nich tą kasę wyrywać...
Może by tak MPK do gm Alwernia? Ludzie mają już dość przepełnionych busów, które jeżdżą jak chcą, a nie wspomnę już o ograniczonej usłudze po godz 18 z Krakowa!!!
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
W balinie nie zostala zkanalizowana ul luszowicka a pan Maciaszek bedzie remontowal rynek ktory niedawno byl remontowany na to ma pieniadze. A lidzie szamba wypompowuja na laki
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.