Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

SP nr 4 w Trzebini się obroni?

26.03.2008 13:46 | 17 komentarzy | 3 061 odsłony | red
Na wtorkowym posiedzeniu gminna komisja edukacji w Trzebini pozytywnie zaopiniowała wszystkie uchwały o zamiarze likwidacji szkół za wyjątkiem jednej, dotyczącej likwidacji Szkoły Podstawowej nr 4.
17
SP nr 4 w Trzebini się obroni?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Na wtorkowym posiedzeniu gminna komisja edukacji w Trzebini pozytywnie zaopiniowała wszystkie uchwały o zamiarze likwidacji szkół za wyjątkiem jednej, dotyczącej likwidacji Szkoły Podstawowej nr 4.

Na najbliższej sesji, w piątek 28 marca, trzebińscy radni mają podjąć uchwały o zamiarze likwidacji SP nr 3, SP nr 4, SP w Czyżówce, SP w Płokach, SP w Lgocie oraz SP w Psarach. Jeśli rada opowie się na tak, a następnie kurator oświaty pozytywnie to zaopiniuje, szkoły przestaną istnieć z dniem 31 sierpnia 2009 roku.

Wówczas uczniowie z Czyżówki przeniesieni zostaną do SP nr 6 na osiedlu Gaj, ci z Płok i Lgoty do SP w Myślachowicach, Psary będą chodzić do podstawówki w Dulowej, z kolei SP nr 3 ma zostać połączona z SP nr 4.

Nie wiadomo jednak, czy tak się stanie. Likwidacja szkół wywołuje bowiem sprzeciw lokalnych społeczności. Także głosy w samej radzie są podzielone. Przykładowo, komisja edukacji negatywnie zaopiniowała zamiar likwidacji SP nr 4 i będzie wnioskowała o wycofanie tej uchwały z obrad najbliższej sesji.

Dodatkowo przewodnicząca komisji edukacji Dorota Dindorf proponuje, by w Lgocie, Czyżówce i Płokach pozostawić klasy I-III, a do innych szkół odesłać tylko starsze roczniki. Na komisji padł też pomysł utworzenia w Psarach filii szkoły w Dulowej. W praktyce oznaczałoby to, że podstawówka w Psarach nadal by funkcjonowała, ale pod kierownictwem dyrektora SP w Dulowej.

W piątek okaże się, na jaką reorganizację sieci gminnych szkół podstawowych stać trzebińską radę.
(AJ) 

Na zdjęciu: Wtorkowe posiedzenie gminnej komisji edukacji w Trzebini miało burzliwy przebieg. Nie wszyscy bowiem opowiadają się za kompleksową reorganizacją sieci szkolnej