Przełom Online
Jak wypadli gimazjaliści
Średnia krajowa z obu egzaminów gimnazjalnych (część humnaistyczna i matematyczno-przyrodnicza) wyniosła 57,9; średnia w województwie małopolskim 60,37 pkt. Jak wypadły na tym tle gimnazja w powiecie chrzanowskim?
W teście matematyczno-przyrodniczym bezkonkurencyjni okazali się uczniowie gimnazjum libiąskiego KSW uzyskując średni wynik 40,8 pkt na 50 możliwych punktów. Test humanistyczny najlepiej napisali uczniowie Gimnazjum nr 2 w Chrzanowie (średni wynik 37,6 pkt na 50 możliwych).
Umysły ścisłe
Powyżej średniej krajowej w części matematyczno przyrodniczej, która wyniosła 27,1 pkt, test napisały również wszystkie cztery gimnazja w gminie Babice, wszystkie trzy gimnazja trzebińskie oraz cztery gimnazja w gminie Chrzanów (PG2, PG 3, PG 4, PG w Płazie), przy czym wynik ubiegłoroczny powtórzyło tylko PG 2 i PG w Płazie. Postałe wypadły gorzej niż w latach ubiegłych. Uznanie należy się uczniom Gimnazjum w Alwerni, którzy napisali średnio na 32,7 pkt. To drugi w powiecie wynik po niepublicznym gimnazjum KSW w Libiążu. Bardzo słabiutko w teście z przedmiotów ścisłych wypadły trzy publiczne gimnazja gminy Libiąż (wszystkie z wynikiem poniżej średniej krajowej).
Umysły humanistyczne
W części humanistycznej palmę pierwszeństwa dzierży w powiecie w tym roku PG nr 2 w Chrzanowie (średni wynik 37,6 pkt). Miejsce drugie przypadło gimnazjum w Kwaczale (36,7 pkt).
Powyżej średniej krajowej (30,8 pkt.) napisali test humanistyczny wszyscy gimnazjaliści z Trzebini i wszyscy z Chrzanowa. W Libiążu średnią przekroczyło gimnazjum KSW (33,8 pkt), mimo, że uczniowie mieli problem ze znajomością dwóch osławionych lektur, oraz gimnazjum w Żarkach (32,9 pkt).
Kiepsko spisali się w tym roku na obu egzaminach uczniowie Gimnzjum nr 2 w Libiążu i gimnazjum w Brodłach (oba wyniki poniżej średniej krajowej). Słabiej niż rok temu napisała też chrzanowska trójka, choć średnią przekroczyła.
źródlo: www.wynikiegzaminow.pl
(al)
Tabelę ze średnimi wynikami egzaminów gimnazjalych we wszystkich szkołach powiatu chrzanowskiegi i gminy Krzeszowice zamieścimy w najbliższym wydaniu „Przełomu”.
Komentarze
7 komentarzy
Pani dyrektor i grono pedagogiczne PG 2 - Jsteście Wielcy. Dziękujemy za edukację naszych dzieci.
1.cytat z podanej przez autora strony "Przy ocenie pracy szkoły bierze się pod uwagę wiele czynników. Wśród nich ważnym, ale nie jedynym, jest wynik egzaminów zewnętrznych, mierzących umiejętności możliwe do sprawdzenia w formie pisemnej i opisane w standardach wymagań egzaminacyjnych. Postrzeganie efektywności pracy szkoły jedynie przez pryzmat wyniku uzyskanego na egzaminie, bez uwzględniania warunków, w jakich ona funkcjonuje, jest nieuprawnione i może być krzywdzące (lub niezasłużenie pozytywne). Dlatego też prezentowane tu zakres i forma publikacji wyników egzaminów zostały starannie przemyślane i celowo nie ułatwiają konstruowania rankingów szkół." 2."Bardzo słabiutko w teście z przedmiotów ścisłych wypadły trzy publiczne gimnazja gminy Libiąż (wszystkie z wynikiem poniżej średniej krajowej)." Sprawdziłem średnia uczniów szkoły: 27 (część matematyczna) średnia uczniów w kraju: 27,1 (część matematyczna) myślący czytelnicy wyciągną wnioski samodzielnie
Gratulacje dla humanistów z Kwaczały.Myślę,że poprzeczkę podnoszą też uczniowie z Okleśnej.To zasługa emerytowanej już nauczycielki Pani Jasi,przypomnę ,że w zeszłym roku Okleśna zajęła I miejsce w Gminie a w tym roku 7 w Powiecie.Wielkie brawa.
Gratulacje dla Alwerni i Kwaczały ! I tu właśnie wyniki są odzwierciedleniem pracy nauczyciela. Bo uczniowie na pewno są dobrzy, tylko ... Alwernia jest najlepsza (II m-ce) w matematycznym, a Kwaczała w humanistycznym . Daje do myslenia ...
Brawo uczniowie z Gimnazjum w Alwerni,umysły ścisłe,wielkie uznanie także dla Pani Wiesi,która zawsze tłumaczyła nam matematykę "na chłopski rozum"i myslę ,ze robi to do tej pory.Pozdrawiam
PG-2 Chrzanów rządzi!!! Są jakieś pytania?
dlaczego podajecie tylko suche liczby? dlaczego nie napiszecie, że w do jednego gimnazjum przyjmuje sie dododatowych klas uczniów z paskami, którzy później robią wynik, a w drugim gimnazjum zostają przeciętni, słabi, z którymi osiaga sie niezmierzalne liczbowo sukcesy wychowawcze, którzy po trudnej pracy rozwinęli się.