Przełom Online
Przewoźnicy nie chcą dłużej jeździć na zlecenie ZKKM
We wtorek konsorcjum firm przewozowych Transgór, Meteor, Elbud i Stanbus, które od dwóch lat obsługuje komunikację miejską Chrzanowa, Libiąża i Trzebini, wypowiedziało ZKKM umowę. Czy to oznacza, że czeka nas komunikacyjny paraliż?
Przewoźnicy, jeżdżący na zlecenie ZKKM, nie chcą dłużej kursować, bo zwyczajnie przestało im się to opłacać. Przy obecnej stawce za wozokilometr, w wysokości średnio 3 zł brutto, kursy zwyczajnie przestały im się opłacać ze względu na wysokie ceny paliwa. Ponadto kierowcy żądają wyższych wynagrodzeń.
- Ogłosimy więc nowy przetarg na obsługę tras ZKKM-u. Najpóźniej do 1 grudnia musimy znaleźć przewoźników – zapowiada Tadeusz Gruber, przewodniczący zarządu związku komunikacyjnego.
Co, jeśli do tego czasu nie uda się znaleźć przewoźników, którzy zechcą jeździć po stawce, oferowanej przez ZKKM?
- Jeśli nie uda nam się rozstrzygnąć przetargu za pierwszym razem, do czasu ogłoszenia kolejnego mam prawo zawrzeć z przewoźnikami umowę z wolnej ręki. Z każdym indywidualnie będę negocjował warunki – uspokaja szef związku komunikacyjnego.
Związek tworzą trzy gminy, które już teraz do każdego wozokilometra dopłacają średnio 1,7 zł. Jeśli przewoźnicy chcą więcej, różnicę będą musiały pokryć samorządy, bo na dodatkowe wpływy ze sprzedaży biletów nie ma co liczyć.
(AJ)
Na zdjęciu: Przewoźnicy, jeżdżący na zlecenie związku komunikacyjnego Chrzanowa, Libiąża i Trzebini, wypowiedzieli we wtorek umowy
Komentarze
16 komentarzy
czy ktoś wywali wreszcie tego Grubera z prezesowego stołka? czy " kolesie" ze zgromadzenia zwolnią wreszcie grzane od tylu lat stanowiska???
i bardzo dobrze , że wypowiedzieli umowy!!! rozumiem ich bo sam przez kilka lat byłem na samozatrudnieniu. To czysta fikcja. A pan(rozmyślnie piszę małe p) Gruber do niedawna mówił jak jest świetnie i w porządku niech sam przesadzie się zza biurka za kierownice i pojeździ przez miesiąc za pensie kierowcy i poczuje jak smakuje ten chleb ale pewnie tak mu narósł mięsień piwny , że nie zmieści się za kółko. nie ma rady możne uśmiechnąć się do Jaworzna to coś podpowie. powiem szczerze jeżdżę dużo po Polsce i tak źle zorganizowanej komunikacji to niema nigdzie.
Stanbus? A na jakiej lini jeźdźi? A czy do tego konsorcjum nie należy DANEXprees (linia 345/346) ?
ROM nie wiem czy wiesz ale minibusy jeżdżą tylko wtedy kiedy im się to opłaca , czyli w godzinach szczytu , natomiast w soboty i niedziele z reguły nie jeżdżą. Wtedy busiarze podniosą ceny i cały zysk pójdzie do ich kieszeni bo przecież nie wydają paragonów z kasy fiskalnej.
Gruber do kopalni!!!
a na co nam ZKKM więcej minibusów na różnych trasach i duży zysk dla pasażerów bo przejazdy o połowe tansze.A ZKKM i to całe kierownictwo na zieloną trawkę .zaoszczędzi sie też na ich wypłatach.
Dobrze że obecni przewoźnicy wypowiedzieli umowy.ZKKM musi teraz zorganizować nowe przetargi na wszystkie linie stawiając wyższe kryteria i standard autobusów.I własnie teraz jest okazja aby się pozbyć takich marnych przewoźników jak Transgór ze swoimi jeżdżącymi łupami i wykorzystującymi kierowców.Mam nadzieje że znajdą się chętni przewoźnicy z lepszym taborem bo przecież wygranie przetargu na kilka lat to gwarancja roboty i stałych dochodów dla firmy transportowej.
Niech chrzanow, libiaz i trzebinia wezmie przyklad z jaworzna i zrobia taka komunikacje jak w jaworznie, a nie pierdoly ktore wczesniej byly opisane ze zwiazek sie bardziej oplaca. Przewoznicy wypowiedzielu umowe to pan Gruber zeby im dac wiecej nam podniesie ceny biletow, a nie wspomne ze patrzac na komfort jazdy (brudne autobusy, ktore sie co chwile psuja, zaduch w nich panujacy oraz wielkokrotnie spozniajace sie autobusy i to nie przez korki bo o godzinie 20 korkow nie ma=/, no i kierowcy palacy papierosy w autobusach) to cena biletow jest o wiele zanizona. Niech wkoncu pan burmistrz zrobi kontrole jak jezdza autobusy i niech ktos sie zajmie stanem technicznym autobusow bo nieraz pozostawiaja wiele do zyczenia. Z drugiej strony sie przewoznika nie dziwie ze daja takie łupy bo sami otrzymuja marne grosze
Precz z ZKKM! niech się panowie Maciaszek z Gruberem wynoszą na zieloną trawkę! za mało zarabiają?! Niech przewoźnicy organizują komunikację!
@Kamil: wątpię czy się zmieni na lepsze. A już na pewno nie dla pasażerów. Po prostu za te same graty dostaną większe pieniądze. Cała filozofia tego zagrania. I dalej będziemy mieć w Chrzanowie jedną z bardziej prymitywnych komunikacji miejskich w skali całego kraju.
ZKKM się doigrał ale przewoźnicy swoim argumentem o "nieopłacalności" mnie rozbawili. I to nie dlatego, że nie wierzę, że tak ejst tylko dlatego, że ogłosili to "tak późno" (paliwo tanieje). Może w końcu ktoś zrobi porządek w ZKKMie? Bo to drwina z ludzi jeżdżących komunikacją międzygminną!
pseudo remonty, brak komunikacji, fatalne rozwiązania poruszania po centrum, brak objazdów, remont autostrady, niekompetentni urzędnicy radni burmistrz itd, brud, policja nic nie robi, niebezpieczne osiedla= TOTALNY PARALIŻ TEJ OGROMNEJ WSI !!!!!!!!!!!!!
Bardzo mnie ciekawi, jakie będą nowe umowy przewozowe pomiędzy ZK KM-em a przewoźnikami.Jaki będzie określony w nich sposób waloryzacji stawek za wozokilometr? Ciekawi mnie również dlaczego przewoźnicy wypowiadają umowy dopiero teraz, skoro szczyt podwyżek paliw mamy już dawno za sobą. No i kto faktycznie zapłaci za wzrost stawek dla przewoźników? Moim zdaniem nie samorządy, tylko mieszkańcy. Bo to nasze-mieszkanców pieniądze. Zapłacimy podwójnie: w postaci gminnej dotacji i ceny biletu oczywiście. Jest jeszcze jedna możliwość. Zupełnie nowy oferent, któy stanie do przetargu czego sobie i Państwu życzę, ale jakoś nie wierzę w cuda.
Ale czad-czy to wreszcie będzie gwóźdź do trumny pana Grubera?? I jego zwolennika pana Maciaszka?? Jak by sie było właścicielem to by sie sobie umowy nie dało wypowiedzieć...
jakie wysokie ceny paliwa? pierdoły gadaja. Obecnie paliwo jest tańsze o jakieś 20-30gr na litrze od najwyższych cen. Wystarczy wiedzieć gdzie tankować.
Nareszcie coś może zmienić się na lepsze - nie tylko dla przewoźników, ale może i dla pasażerów!