Przełom Online
Województwo da pieniądze na obwodnicę miasta
CHRZANÓW. Nasze miasto od dziesiątków lat dzielą linia kolejowa i autostrada A4. Gdy obwodnica powstanie, problemów komunikacyjnych nie będzie – tak burmistrz Ryszard Kosowski mówi o budowie obwodnicy północno-wschodniej miasta. W piątek wspólnie z członkiem Zarządu Województwa Małopolskiego Markiem Sową podpisał umowę o przekazaniu z budżetu województwa pieniędzy na ten cel.
Obwodnica wraz z wiaduktem kolejowym pomiędzy ulicami Zieloną i Sikorskiego ma kosztować w sumie 85 mln zł. Unia Europejska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego da na ten cel 55 mln zł. Resztę gmina musiałaby wyłożyć sama. Z pomocą przyszło jednak województwo, które dołoży 12 mln zł. Pierwszą transzę w wysokości 1,5 mln zł przeleje na konto miasta jeszcze w tym roku. Pieniądze przeznaczone zostaną na już rozpoczętą budowę wiaduktu kolejowego pomiędzy ulicami Zieloną a Sikorskiego. Sama zaś budowa obwodnicy rozpocznie sią prawdopodobnie dopiero w 2011 roku. Zwycięzca przetargu, którego oficjalnie poznamy w ciągu najbliższych dni, przyszły rok poświęci na przygotowanie projektu inwestycji.
- Nasze miasto od dziesiątków lat dzielą linia kolejowa i autostrada A4. To dwie ważne arterie, które jednak utrudniają życie samym mieszkańcom, jak i osobom przyjeżdżającym do Chrzanowa. Gdy obwodnica powstanie, problemów komunikacyjnych nie będzie – deklaruje burmistrz Ryszard Kosowski.
Obwodnica liczyć będzie 5 km. Poprowadzi od ul. Balińskiej, przez nową drogę między cmentarzami komunalnym i parafialnym, do tunelu drogowego pod torami, który połączy ul. Zieloną z ul. Sikorskiego i dalej, wiaduktem drogowym nad ul. Trzebińską, do nowego mostu na Chechle, obok szpitala powiatowego aż do skrzyżowania ulic Szpitalnej i Topolowej.
- Dzięki tej obwodnicy zwiększy się atrakcyjność inwestycyjna miasta – stwierdził Marek Sowa.
(AJ)
Komentarze
20 komentarzy
RE. ok fakt trzeba sie cieszyć z obwodnicy, ALE jak zamkną wezeł przy balińskiej to będzie jeszcze gorzej niż dotychczas i nawet obwodnica nam nie pomoże.
nie rozumiem !!! jaK durne musza byc władze cHRZANOWA aby sie zgodzić na zamkniecie węzła autostrady na ul. Balińskiej !!! jaki jest w tym cel ??? fakt obwodnica sie przyda, ale jak zamkną węzeł to cały ruch przejdzie na drogę do trzebini a przecież jej przepustowośc nie jest do tego przystosowana, a tak w ogóle to JA SIE PYTAM !!! DLACZEGO WŁADZE CHRZANOWA NIE WALCZYŁY/WALCZĄ O TEN WĘZEŁ BY GO PAZERNY STALEXPORT NIE ZAMKNĄŁ ?????????
Po przeczytaniu niektórych postów przestały mnie dziwić:rozbiory, przegrane powstania,1939 -po prostu głupotę przekazujemy w genach z pokolenia na pokolenie....
Ostatnio jeżdżę ul. Wodzińską w kierunku Trzebini. Remontowany tak długo przejazd po prostu spartaczyli!!!!! woda z autostrady (po deszczu) jest odprowadzana wprost na jezdnie!!!! ciekawe, co będzie jak pojawią się przymrozki? Ogłoście, że w tym roku LODOWISKO będzie na Wodzińskiej. Ciekawe, kto odebrał ten "obiekt" po remoncie? Jestem ciekawy, czy się przyzna?
Ta super obwodnica będzie przebiegała m.in. pomiędzy starym i nowym cmentarzem-super pomysł po prostu- to są miejsca wiecznego spoczynku.Poza tym już na nowym cmenatrzu pomału nie ma gdzie ludzi chować i byłoby logiczne połączenie obu cmentarzy właśnie tym jeszcze istniejącym pasem zieleni, no ale nie lepiej na tym zarobić. Następna sprawa, czemu nie puszczą tego całego ruchu bezpośrednio pod autostardą, na terenie m.in. działek RELAX, żeby oszczędzić trochę zdrowie i spokój mieszkańców Wodzińskiej??!! Ktoś ma w tym najwyraźniej swój głęboko pojęty interes.
Niech ten węzeł będzie zamknięty. Ta obwodnica jest potrzebna niezależnie od istnienia węzła i autostrady. A miasto może na tym skorzystać podwójnie! Jak Stalexport zacznie remont autostrady ( czyli nie dalej niż za 5 lat, bo taką mają średnią ) to miasto postawi bramki na zamkniętym węźle i będzie pobierać myto za zjazd z autostrady na obwodnicę. Albo Stalexport będzie musiał płacić żeby móc skierować ruch z autostrady na obwodnice i miasto. i się inwestycja zwróci.
Do Pingu - no właśnie - przez to że kiedyś ten węzeł zostanie zamknięty teraz trzeba tę drogę budować. I tych pieniędzy nie możemy wykorzystać na coś innego bo ich po prostu nie mamy - część pieniędzy daje UE, część województwo, my (jako miasto) finansujemy zaledwie w 20-tu %. P.S. Niezła wizytówka nam się szykuje przy wjeździe do miasta od strony Trzebinii - dość potężny wiadukt łukowy z jazdą pośrednią (coś takiego jak most w Puławach tylko że w mniejszej skali). No i największy plus - bezkolizyjne połączenie Trzebińskiej z nową obwodnicą.
Ale będzie zamknięty w końcu, a można by kasę na inne cele wykozystać, których niebrakuje w Chrzanowie. Czy my jesteśmy tacy bogaci żeby dublować drogi?
do zalamka - widzę że to ty słabo się orientujesz - owszem węzeł będzie zamkniety ale dopiero po wybudowaniu obwodnicy północnej a kiedy to będzie to nawet najstarsi gorale nie wiedzą ;)
Brawo Zarządowi biję wielkie. JESTEŚCIE WIELCY.
blood997 to chyba ty sie kiepsko orientujesz w sytuacji, stalexport juz zapowiedzial ze docelowo wezel balinski bedzie do uzytku tylko przez sluzby ratunkowe.
Do kew: A Ty w ogóle się orientujesz w obecnej sytuacji? Przecież cały czas dwa węzły w Chrzanowie są otwarte i mimo wszystko poruszanie się po Chrzanowie nie należy do najłatwiejszy. Ta obwodnica na pewno usprawni ruch, a Ty jak typowy Polak tylko narzekasz.
Podpisuję się obiema rękami pod tym co napisał kew , trzeba byś niespełna rozumu zeby budować równoległą drogę zamiast kożystać z autostrady, rozumiem że mieszkańcom Chrzanowa pozostanie tylko wdychac spaliny z autostrady zamiast z niej kozystać. Brawo władcy Chrzanowa.
W tym dziwnym kraju, musimy budować obwodnicę mimo ,iż można do tego wykorzystać autostradę wybudowaną przecież nie przez koncesionariusza, tylko z naszych podatków przez państwo. Autostrada została oddana za darmo grupie ludzi, którzy jak mawiał Ferdek "trzepią kasę, że hej". W zarządzie tej grupy ludzi nie wiedzieć dlaczego, znajdują się Włosi i WĄSACZ -człowiek ,który czego się nie chwyci to, s.....y i twierdzi, że "POLACY NIE SĄ W STANIE SAMODZIELNIE NICZEGO DOBREGO WYMYŚLEĆ IWYPRODUKOWAĆ" .
zamiast krytykować i narzekac należy sie cieszyć nasze miasto potrzebuje tej obwodnicy poruszanie sie samochodem po Chrzanowie to jest masakra. Co do skrzyżowań to muszą być jakoś rozwiązane i napewno przyniesie to dużo dobrego dla miasta aniżeli złego
darkluki: Przecież nikt nie będzie sie pchał na mieszka I na prog zwalniający,jak można jechać wodzińską.Popatrz na plusy.To głównie miać sie np. do mieszkańcy tych okolic mieli największy problem dostac sie np. do szpitala
No tylko patrzeć jak ,,araby" wrócą z kasą na NEW CHRZANOW !!! Albo kolejna bajka z 1001 jednej dyrdymały naszego burmistrza !
Ciekawe jak władze miasta zamierzają zapewnić bezpieczeństwo ludziom poruszającym się w okolicach przychodni czy sklepów przy ulicy Mieszka I,w momencie kiedy zapewne bardzo zwiększy się ruch od ulicy Balińskiej w stronę tunelu drogowego pod torami.Proponuję,żeby pomyśleć tu o jakiejś sygnalizacji świetlnej,bo same pasy,których teraz jest tu jak na lekarstwo,nie rozwiążą raczej problemu,a znając kulturę kierowców,nie będą zwracać raczej zbytniej uwagi na przechodniów i może tu dochodzić do wielu potrąceń pieszych.Po drugie ciekawe dlaczego,odkąd rozpoczęła się budowa tunelu,to w okolicach panują egipskie ciemności.Wygląda to tak,jakby firma,która zajmuje się tą budową,podpięła się do oświetlenia całego placu zabaw i alejek przy torach,po to,aby sami zatrudnieni przy budowie mieli jasno w swoich kontenerach.Czy ktos może to wyjaśnić???
A kiedy obwodnica Trzebini, Krzeszowic?? Po podniesieniu przez Stalexport opłat za A4 ruch na DK79 się zwiększy jeszcze bardziej, ta droga musi mieć przepustowość...
Doskonałe rozwiązanie i kolejny wielki sukces gratulacje