Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Na co zwrócić uwagę podczas projektowania opakowań?

10.11.2021 20:32 | 0 komentarzy | 1 729 odsłona | red

Materiał promocyjny

Opakowanie odgrywa w procesie sprzedaży szereg bardzo istotnych ról. Mowa tutaj o roli marketingowej, wizerunkowej i ochronnej. Żeby opakowanie jak najlepiej spełniało swoje zadanie powinno być odpowiednio zaprojektowane. Na co zwrócić uwagę podczas projektowania opakowań?
0
Na co zwrócić uwagę podczas projektowania opakowań?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Projektowanie opakowań – zadanie wieloetapowe

Wydawać by się mogło, że projektowanie opakowań to jedno z najprostszych działań marketingowych. Wystarczy zaprojektować grafikę na pudełko, w którym umieścimy produkt i zadbać o dobrą ekspozycję wyrobu gotowego na sklepowej półce. W praktyce jest to zadanie o wiele bardziej złożone, które wymaga od nas podjęcia szeregu decyzji.

Forma opakowania: Na samym początku musimy zdecydować w co zapakujemy nasz produkt…

Pudełko kartonowe, folia, opakowanie plastikowe, puszka aluminiowa – rynek opakowań produktowych oferuje producentowi praktycznie nieograniczone możliwości wyboru materiału na opakowania. Od decyzji, jaką podejmiemy na tym etapie zależeć będą kolejne elementy projektu – wykrojnik, sposób konfekcjonowania produktu, rodzaje etykiet, sposób ekspozycji wyrobów gotowych w przestrzeni sprzedaży.

W przypadku pokaźnej puli produktów gotowych dysponujemy dużą swobodą co do wyboru rodzaju opakowań – materiału, rozmiaru, kształtu. W takich sytuacjach o wyborze konkretnego opakowania, które będzie stanowić bazę dla komunikacji z konsumentem, powinien zadecydować rodzaj produktu. W przypadku produktów premium niezbędne są opakowania luksusowe. Produkty BIO bardzo dobrze sprzedają się w opakowaniach wytworzonych z surowców pozyskanych z recyclingu. To samo dotyczy ekskluzywnych marek wód mineralnych i źródlanych.

Projekt graficzny opakowania

Kiedy wybierzemy już materiał, z którego zostanie wykonane opakowanie warto skupić się na przekazie marketingowym, a więc projekcie graficznym tegoż opakowania lub etykiety. Należy przy tym pamiętać, że opakowanie produktowe na za zadanie:

  • przyciągnąć uwagę potencjalnego nabywcy,
  • dołożyć cegiełkę do budowy rozpoznawalnego wizerunku marki,
  • dostarczyć podstawowych informacji na temat produktu,
  • zabezpieczyć produkt w czasie transportu i sprzedaży.

Projekt graficzny to kolejny etap produkcji opakowań, podczas którego nie możemy tracić z oczu naszej grupy docelowej. Produkty premium wymagają zupełnie innej oprawy graficznej niż produkty standardowe, a nawet wyroby budżetowe. Oczywiście jeśli marka ma już swoją historię, która istnieje w świadomości konsumentów nie może być ona zignorowana. Nieco inaczej przystąpimy do projektu opakowań w przypadku nowego brandu lub w sytuacji, w której ze względów marketingowych niezbędny jest rebranding.

Materiał promocyjny