Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Klient nie spłaca zobowiązań? Oto jakie kroki możesz podjąć!

27.10.2021 22:13 | 0 komentarzy | 1 923 odsłona | red

Materiał promocyjny

Klienci, którzy nie wywiązują się ze swoich finansowych zobowiązań, to dla wielu firm powracający problem, z którym ciężko sobie radzą. Większość firm przestanie świadczyć usługi klientom, którzy odmawiają spłaty zaległych zobowiązań finansowych, ponieważ firma musi ograniczać ryzyko prowadzenia interesów z osobami, które są mniej skłonne do spłacania swoich długów. Jednak zanim to nastąpi, trzeba pilnie rozwiązać sprawę należnych pieniędzy. Jakie kroki można w tym celu podjąć?
0
Klient nie spłaca zobowiązań? Oto jakie kroki możesz podjąć!
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zaproponuj łatwiejsze do spłacenia raty

Zaleganie ze spłatą należności wynika z rzeczywistych problemów finansowych - rzadko spotyka się niespłacanie zobowiązań kiedy zachowana jest pełna wypłacalności danego klienta. Skoro tak, w pierwszej kolejności, zamiast zakładać, że Klient jest nieuczciwy, lepiej przyjąć, że powód jego rosnących zaległości jest poważny. Takie założenie pozwoli szybko znaleźć rozwiązanie, które przybliży firmę do otrzymania pieniędzy. A rozwiązaniem takim może być zaproponowanie spłaty w określonych ratach. Wyłożenie pełnej kwoty może być dla Klienta nierealne. Być może popadł w tarapaty finansowe, a być może sam, jako podwykonawca, oczekuje na środki pieniężne, które powinny być mu wypłacone, ale z jakiegoś powodu tak się nie dzieje, co wpływa na brak ciągłości finansowej. Rozłożenie należności na raty może być bardzo wydajnym pomysłem, który sprawi, że odzyskiwanie długu nie stanie w martwym punkcie - raty mogą pomóc Klientowi całkowicie pozbyć się długu, który mógłby być nie do spłacenia, gdyby wciąż musiał spłacić od razu całą sumę pieniędzy.

Negocjuj ze wsparciem osób trzecich

Jeśli próbuje się negocjować z zadłużonym klientem, warto skorzystać z usług profesjonalnego negocjatora. Rola negocjatora w rozmowach między stronami w sprawach o niespłacanie zobowiązań finansowych jest nie do przecenienia. Agencja detektywistyczna w Poznaniu, która prowadziła w swojej karierze szereg postępowań i bezpośrednich negocjacji z dłużnikami, poproszona o komentarz w kwestii odzyskiwania długów stwierdza, że obecność koordynatora rozmów między dłużnikiem czy wierzycielem a poszkodowanym niemal dwukrotnie podwyższa szansę na rzeczywiste odzyskanie należności. Świadomość, że strona poszkodowana sięga po pomoc negocjatora, który opowiada się w jego interesie, jest biegły w przepisach prawa i bez emocji dąży do odzyskania długu, działa niezwykle motywująco. Agencja detektywistyczna w roli negocjatorów zatrudniać może w rzeczy samej prawników, którzy nie tylko będą wsparciem prawnym dla klientów agencji ale też skutecznym straszakiem dla dłużników. Negocjacje, o ile są udane, kończą się ugodą pozasądową, która będzie satysfakcjonująca dla każdej ze stron.

Masz dość? Pozostaje windykacja

Rozpoczęcie procedury windykacyjnej to ostatnia deska ratunku, która może prowadzić do odzyskania pieniędzy. Polega na rzeczowej konfrontacji  z dłużnikiem - kontakcie osobistym, wysyłaniu wezwań do zapłaty itp. Windykacja prowadzona jest przez przeszkolone do tego osoby, które działają w interesie zleceniodawcy. Nierzadko sprawdza się tutaj windykacja terenowa, czyli osobista wizyta windykatora u dłużnika w celu negocjacji warunków spłaty zadłużenia. Ostatecznymi formami  windykacji jest postępowanie sądowe i egzekucje komornicze. Jeśli dojdzie do złożenia przez wierzyciela odpowiedniego wniosku (tytułu egzekucyjnego, zaopatrzonego w klauzulę wykonalności) to komornik dokona zajęcia majątku ruchomego i nieruchomego. Pamiętać trzeba, że niekiedy dłużnicy próbują ukrywać swój majątek, tak aby uniknąć w tym względzie odpowiedzialności. Dobre biuro detektywistyczne posiada doświadczenie w sprawach ujawniania rzeczywistego majątku dłużników, w tym odkrywania mechanizmów przepływu środków pieniężnych. Dzięki temu można przed sądem dowieść jakimi realnie środkami dysponuje dłużnik.

Podsumowując, pierwszym etapem w rozwiązywaniu problemu z otrzymaniem zapłaty od klienta powinno być pokazanie klientowi, ze jesteśmy otwarci na pomoc w spłacie należności,. Pomocą ta może być pójście na rękę poprzez rozłożenie długu na raty. Drugim krokiem mogą być rozmowy z negocjatorem. Jeśli na ich gruncie nie zrodzą się konkretne ustalenia, prowadzące do spłaty długu, pozostaje ostateczna windykacja.

Materiał promocyjny