Przełom Online
Trwa produkcja rur do budowy magistrali Boronów-Trzebinia
W katowickiej spółce Ferrum powstają stalowe rury, które zostaną użyte do budowy rurociągu paliwowego z Boronowa do Trzebini. Magistrala przebiegnie przez 11 gmin województwa śląskiego i małopolskiego.
W katowickim zakładzie zostanie wyprodukowanych około 7 tysięcy rur o łącznej długości 104 km. Do ich powstania potrzeba ok. 5 tysięcy ton stali. Jak informuje PERN, produkowane rury trafiają z Katowic do firmy Izostal (w miejscowości Kolonowskie). Tam jest przeprowadzany proces ich izolacji.
Jednocześnie w PERN trwa postępowanie przetargowe, które ma wyłonić wykonawcę robót budowlanych inwestycji. Przetarg dotyczy:
- budowy rurociągu przesyłowego paliw relacji Boronów-Trzebinia wraz z infrastrukturą towarzyszącą o długości ok. 97 km,
- rozbudowy i przebudowy istniejącej infrastruktury obiektowej na istniejącym już rurociągu Płock-Boronów,
- budowy nowej infrastruktury obiektowej na istniejącym rurociągu w miejscowości Jeżów, Grabowa i w Terminalu Paliw w Trzebini.
Inwestycja PERN ustanowi przedłużenie rurociągów produktowych Płock - Koluszki - Boronów w kierunku rafinerii w Trzebini. Jej celem jest zapewnienie zaopatrzenia południa Polski w paliwa ciekłe.
Komentarze
4 komentarzy
To jest już ostatni moment na działania trzebińskich urzędników. Skoro rurociąg do Trzebini to prognoza zbytu na paliwa 3x, a to 3x więcej autocystern, a to może spowodować zamknięcie ul. Rafineryjnej, a suma to jeszcze dłuższe korki w mieście.
Normalna informacja, jak to bywa w świecie informacji, zastanawiam się po co dawać komentarz, który nic nie wnosi. "Wstrząsających, zapierających dech publikacji" możesz znaleźć masę na innych portalach... :) A do autora - prawdopodobnie chodzi o spółkę Ferrum, znaną z tego typu produkcji, Ferrerum ciężko będzie znaleźć:)
Wstrząsająca publikacja.... Aż dech zapiera
Żeby tylko nie okazało się, że trafiły na budowę Nord Stream 2, bo UOKiK nałoży taką karę, że się nie wygrzebiemy przez trzy pokolenia.