MAŁOPOLSKA
Stalexport zaczyna odrabiać straty. Rośnie ruch na A 4
Coraz większy ruch na autostradzie Kraków-Katowice. Wciąż o 10 procent mniejszy niż rok temu, ale znacznie większy niż w kwietniu, gdy przez pandemię spadł prawie o 2/3.
![Stalexport zaczyna odrabiać straty. Rośnie ruch na A 4](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2020/07/22/32020_1595423805_41115100.jpg)
Gdy obowiązywał lockdown, natężenie ruchu na autostradzie spadło średnio o ponad 60 procent. Na początku kwietnia ruch osobówek był mniejszy nawet o 70 procent w porównaniu do 2019 roku.
Teraz jest lepiej, ale ruch nadal nie wrócił do ubiegłorocznego poziomu.
- Wciąż jest niższy o 10 procent w porównaniu z 2019 rokiem. Ale systematycznie rośnie. Tydzień wcześniej był niższy o 11 procent, dwa tygodnie temu - o 13 procent, trzy tygodnie temu - o 20 procent - informuje Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrady.
W 2019 roku z płatnego odcinka autostrady A4 między Katowicami a Krakowem korzystało średnio 45,6 tys. pojazdów na dobę. W pierwszym kwartale br. było to średnio 37,7 tys. pojazdów na dobę.
Komentarze
5 komentarzy
noo.. jak już bardzo muszę, to z bólem się kuszę...
Od roku jestem zmuszony czasem do korzystania z tej pseudo autostrady. Od roku, ani jeden dzień ta wiejska droga nie jest przejezdna na długości Chrzanów-Katowice. Od roku remontowany jest po kilka razy ten sam odcinek. Za co oczywiście należy płacić i to nie mało i choć jest to szybsza trasa niż drogą krajową to, że tyle lat nikt się nie zajął tym syfem to jakaś masakra.
Panu Emilowi Wąsaczowi nie płace od wielu lat. Omijam ten wyrób Autostradopodobny Kraków - Katowice juz ponad 12 lat.
Też wydaje mi się, że określenie "odrabiać straty" jest w tym wypadku nie na miejscu. "Zwiększać jeszcze bardziej zyski" byłoby bliższe prawdy.
Jak ze w technikum miałem podstawy ekonomi więc się trochę znam dlatego, się wypowiem w tej kwestii. Zalecam podniesienie odpłat aby odrobić straty jeszcze szybciej. Nie musicie dziękować zarządzie stalexportu.