Trzebinia
Strategiczna inwestycja Orlenu w Trzebini
Spółka Orlen Oil otworzyła nowy magazyn centralny w Trzebini. Inwestycja ma poprawić m.in. efektywność logistyki. Oznacza to również 50 nowych miejsc pracy.
![Strategiczna inwestycja Orlenu w Trzebini](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2019/11/23/28589_1574516377_34330000.jpg)
Należący do grupy Orlen spółka to największy polski producent i eksporter środków smarnych. Jej produkty dostępne są w blisko 50 krajach świata.
Nowy magazyn centralny, o powierzchni 6 tys. mkw. i pojemności 12 000 miejsc paletowych został zbudowany na obszarze rafinerii Trzebinia. W lokalizacji tej prowadzona jest produkcja m.in. olejów motoryzacyjnych i przemysłowych.
Jak przekonują władze spółki, nowo wybudowany obiekt pozwoli zoptymalizować procesy logistyczne i umożliwi rezygnację z wykorzystywanych dotychczas magazynów zewnętrznych. W efekcie spółka będzie generować oszczędności w wysokości ok. 9 mln zł rocznie. Inwestycja wygeneruje też ok. 50 nowych miejsc pracy, a także dodatkowe wpływy do lokalnego budżetu.
Komentarze
17 komentarzy
Niektóry myślą,że drogę,wiadukt,torowisko można wydrukować w technologii 3D i wkleić w teren,czemu tego nie zrobili ich POpaprani idole przez swoje 8 lat.
W Trzebini jest potrzebne proste rozwiązanie - PROJEKT OBWODNICY - następnie - REALIZACJA, na dzień dzisiejszy mamy PROJEKT? Nie mamy! Więc o czym mowa?!
Rejon Kokotów - Brzegi przypomina od miesięcy wielki plac budowy. Kolejowa inwestycja powoduje ogromne utrudnienia w ruchu. Kluczowy odcinek drogi powiatowej jest zamknięty już drugi rok reklama Droga powiatowa w Kokotowie (trakt relacji Wieliczka - Brzegi - Kraków) jest zamknięta na odcinku ok. 100 m w rejonie, gdzie trwa przebudowa wiaduktu kolejowego. Tą trasą przejeżdżało ok. 9 tys. aut na dobę. Teraz ten ruch musiały przejąć inne lokalne trakty, głównie wąska gminna droga prowadząca od ronda w Brzegach przez strefę przemysłową w stronę Śledziejowic. Mogą jeździć tam samochody o wadze do 2,5 ton, ale kursują często także ciężarówki z placów budowy „Objazd wyznaczony dla osób przemieszczających się od strony Brzegów w kierunku miejscowości położonych za autostradą i linią Kolejową Tarnów - Kraków jest w fatalnym stanie, poboczy tam już praktycznie nie ma. Kolej powinna w jakikolwiek sposób „dogadać” się z zarządem dróg i wzmocnić pobocza na swój koszt, skoro przedłużyła przebudowę wiaduktu co najmniej do końca 2019 roku” - tak opisuje sytuację na gminnym trakcie jeden z kierowców. A inni użytkownicy tej drogi dodają do tego opisu jeszcze: masy błota zalegające na asfalcie oraz dziury „wypadające” co jakiś czas w nadmiernie eksploatowanej jezdni. Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce mówi, że droga traktowana przez kierowców jako objazd jest w stanie wręcz katastrofalnym. - Tylko, że to nie jest objazd, ale tzw. skrót. Wydając zgodę na zamknięcie drogi w Kokotowie, wyznaczyliśmy objazd drogami powiatowymi przez Węgrzce Wielkie i Grabie, które są przystosowane do dużego ruchu - zaznacza szef ZDP.
Wystarczy przyjechać do Brzegów i zobaczyć totalny bałagan . Drogi maja szerokośc dwóch metrów , Wiadukt jak był zamkniety tak jest zamkniety , Przejazdy w nędzy i rozpaczy a hale jak dla nowego Yorku a bałagan jak w Bangladeszu
Zebrała się sfora piesków i ujada na na siebie.
Według stawa wrońsky'ego krakówkowy oddział GDDKiA trzyma w szufladzie gotowy projekt i kasę na sfinansowanie obwodnicy. Jest jeden warunek - ziemia chrzanowska ma po niego przyjść na kolanach w worze pokutnym. Nie chce przypełzać? Trudno. Użyłem nazwy ziemia chrzanowska? Zaraz stawowi wyskoczy wysypka na tyłku :)
Wszystko fajnie. Szkoda tylko, że Trzebinia jest komunikacyjnie sparaliżowana i dojazd od Rafinerii do A4 (lub w drugim kierunku) zajmuje czasem i 30 minut!!! To się w głowie nie mieści, że władze Trzebini nie potrafią załatwić miastu obwodnicy. A jeśli nie potrafią udrożnić miasta to po co są władze miasta?
Brawo PiS. Dawniej PO nie wiedziała,gdzie leży zachodnia Małopolska ,której wyrzekły sie takie tuzy jak np.Paweł G. cieć Tuska.
Stawie - nie ośmieszaj sie. Kraków dawno jest na szarym końcu. Tego już nie dasz rady zatrzymać.
To może panie winnicki zrobicie referendum to się policzy jak to faktycznie jest? I jak wygracie to sobie pójdziecie na funkcję 40 miasteczka na szarym końcu upadającej pseudometropolii.
Panie Alexander a coś konkretnego bo raczej to ten pana Śląsk jeet obszarem masowej depopulacji a co za tym idzie obszarem utraty funkcji miejskich przez większość tamtych miast.
On żyje w swoim świecie i dobrze wiesz co teraz napisze :) Ma kilka sloganów i wkleja je sobie gdzie popadnie.
Winnicki - przecież Kraków jest daleko, daleko za Śląskiem! Pod każdym względem :)
Weź przestań bo simoncit120120 vel staw wrońsky dostanie wysypki na tyłku.
TYLKO ŚLĄSK!!! Żadne Brzegi!! Brzegi to syf!!!
Bez znaczenia. Wystarczy pojechać do Brzegów żeby zrozumieć czym jest centrum logistyczne.
No to teraz będą mieli co kraść:)