Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Profesjonalna fotografia produktowa

23.08.2019 10:05 | 0 komentarzy | 570 odsłon | red

Materiał promocyjny

Obraz stanowi jeden z najważniejszych czynników w procesie promocji marki lub produktu. Nawet najlepsza oferta może zostać pominięta przez klienta, jeżeli firma nie zdoła wywrzeć na odbiorcy odpowiedniego pierwszego wrażenia. To właśnie z tego powodu integralnym elementem nowoczesnego marketingu jest fotografia produktowa. Z pewnością warto więc dowiedzieć się więcej na temat specyfiki a także korzyści płynących z wykorzystania fotografii produkowej w wysokim standardzie.

0
Profesjonalna fotografia produktowa
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Czym jest fotografia produktowa?

Co do zasady, fotografia jest dziedziną, która dzieli się na dwie bazowe kategorie:

  • 1. Fotografię artystyczną
  • 2. Fotografię użytkową

W odniesieniu do fotografii reklamowej można mówić o specyficznej podkategorii, która w odpowiednich proporcjach łączy w sobie z jednej strony cechy konstytutywne dla fotografii artystycznej, zaś z drugiej strony charakterystyki typowe dla fotografii użytkowej. Nadrzędnym celem fotografii produktowej jest:

  • 1. Wykorzystanie technik fotografii artystycznej w celu prezentacji produktu/usługi
  • 2. Stworzenie kompletnego obrazu produktu, który będzie stanowił uzupełnienie marketingu tekstowego
  • 3. Wywarcie na odbiorcę precyzyjnie określonego wpływu

W odróżnieniu od zwykłych zdjęć użytkowych, fotografia reklamowa nie sprowadza się wyłącznie do zaprezentowania produktu przy pomocy obrazu. Kluczowe znaczenie ma odpowiednia forma prezentacji, która musi być sugestywna, kreować pożądane wrażenia a także dobrze harmonizować z charakterystyką produktu oraz profilem oferty firmy.

Dlaczego warto korzystać z profesjonalnej fotografii produktowej?

Wystarczy przejrzeć witryny internetowe najbardziej eksluzywnych sklepów internetowych na świecie, aby przekonać się, jak ogromną wagę przywiązuje się obecnie do fotografii. Obraz jest bowiem pierwszym bodźcem, który dociera do klienta i wywiera na niego wpływ. Często jest to wręcz bodziec decydujący. Nawet najlepiej skonstruowana oferta firmy oraz ciekawe opisy produktów mogą okazać się nieskuteczne, jeśli nie zostanie dopełniona profesjonalną fotografią reklamową.

Statystyki dowodzą, że wysokiej jakości fotografia produktowa jest w stanie zwiększyć zyski firmy nawet o kilkadziesiąt procent. Nie jest obietnica bez pokrycia. Fakt, że największe marki przypisują tak istotne znaczenie reklamie przy pomocy obrazu dobitnie świadczy o tym, że jest to metoda efektywna a często wręcz niezbędna.

Co zawiera w sobie fotografia produktowa?

Wbrew niezbyt wykwitnej a jednocześnie dość szczegółowej nazwie, fotografia produktowa to nie tylko zdjęcia produktów, lecz również szerokie spektrum innych metod o charakterze uzupełniającym. Należy tutaj wskazać przede wszystkim takie usługi jak:

  • 1. Packshot, czyli fotograficzna prezentacja produktu w formie statycznej lub interaktywnej
  • 2. Fotografia reportażowa, która stanowi istotny element budowania marki za pomocą obrazu
  • 3. Sesje fotograficzne, czyli prezentacja produktu lub usługi przy obecności modela/modelki

Oprócz wymienionych elementów możliwe jest oczywiście także stosowanie strategii łączonych, które zawierają w sobie elementy przynależne do różnych kategorii fotografii reklamowej.

Czym kierować się przy wyborze wykonawcy?

Dwa najważniejsze czynniki, jakie należy brać pod uwagę w procesie wyboru oferty fotografii produktowej to:

  • 1. Kompetencje oraz doświadczenie firmy realizującej zlecenie
  • 2. Jakość używanego przez firmę sprzętu a także studia fotograficznego, które służy za scenerię dla większość sesji

Firma Shotart.pl działa na rynku dopiero od kilku lat, jednak zespół tworzą młodzi ludzie, którzy już posiadają cenne i bogate doświadczenie. Firma oferuje wszystkie formy fotografii reklamowej a także możliwość realizacji strategii mieszanych, starannie profilowanych według indywidualnych życzeń klienta.

Shotart.pl dysponuje profesjonalnym studiem fotograficznym oraz szerokim spektrum najnowocześniejszego sprzętu. Dzięki temu możliwa jest realizacja najróżniejszych zleceń a także uzyskiwanie nowatorskich, idealnie dopasowanych do oczekiwań klienta efektów. Do oferty Shotart należy także profesjonalna fotografia wnętrz oraz kreowanie projektów graficznych w najwyższym standardzie.

Materiał promocyjny