Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Przeczytaj, zanim otworzysz sklep internetowy

15.03.2019 10:21 | 0 komentarzy | 584 odsłony | red

Materiał promocyjny

Rozwój handlu elektronicznego sprawia, że przedstawiciele coraz większej liczby branż interesują się tym segmentem rynku. Nie ma w tym nic dziwnego – możliwość szybkiego dotarcia do dużej liczby potencjalnych klientów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów związanych z utrzymaniem stacjonarnych punktów sprzedaży i ich obsługi, brzmi jak scenariusz z góry skazany na sukces. Stworzenie skutecznej platformy e-commerce nie jest jednak zadaniem prostym, a na chętnych czekają pewne trudności.

0
Przeczytaj, zanim otworzysz sklep internetowy
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Szybki start?

Pozornie sprawa wydaje się łatwa. Mamy przestrzeń magazynową zapełnioną towarem, potrafimy obsługiwać komputer i sądzimy, że świat handlu elektronicznego stoi przed nami otworem. Oprogramowanie niezbędne do obsługi sklepu internetowego jest dostępne w szerokim wyborze, łącznie z rozwiązaniami bezpłatnymi. Wystarczy zainwestować w domenę, skorzystać z intuicyjnego kreatora i już możemy zapełniać półki naszego sklepu i wypatrywać pierwszych zamówień. Tyle w teorii, niestety praktyka brutalnie weryfikuje tę wizję.

Już sam wybór platformy sprzedażowej wymaga zastanowienia się i analizy potrzeb. Znaczenie ma zarówno sumaryczna liczba towarów, jak i ich podział na grupy czy wersje wariantowe. Przed oddaniem sklepu do użytku konieczne jest przeprowadzenie optymalizacji mającej za zadanie przyspieszenie działania. Konieczne jest również zadbanie o bezpieczeństwo serwera oraz systemu. Nie obejdzie się bez nakładów na cele marketingowe. Umiejętnie zbudowana kampania reklamowa wiąże się wprawdzie z cyklicznymi wydatkami, ale bez niej stworzenie bazy stałych odbiorców może okazać się niemożliwe.

Prawne aspekty e-commerce

Aspektem często pomijanym przez właścicieli sklepów internetowych jest zabezpieczenie właściwej obsługi prawnej. Nie czują oni takiej potrzeby, uważając, że prosta forma prowadzonego biznesu nie wymaga tego rodzaju wsparcia. Czy to prawda? Każda, nawet najdrobniejsza transakcja jest formą zawarcia umowy, która powinna zabezpieczać zarówno interesy kupującego, jak i sprzedającego, dlatego wymaga oparcia o regulamin. Do przeprowadzenia transakcji sprzedający musi zebrać i przetworzyć dane klienta, co podlega przepisom RODO. Pod to rozporządzenie podlegają również mechanizmy funkcjonowania strony internetowej, stąd potrzeba pisemnego określenia polityki prywatności i stosowania cookies.

Właściwie przygotowana dokumentacja sklepu internetowego stanowi fundament, bez którego nawet najlepszy pomysł na biznes może lec w gruzach. Powyższe przykłady stanowią tylko wierzchołek góry lodowej. Listę można rozbudowywać długo, dodając do niej takie elementy, jak umowy z pracownikami i kontrahentami, klauzule poufności czy zgody na przesyłanie informacji marketingowych. Zatem wiarygodny kooperant świadczący rzetelne usługi prawnebędzie cennym partnerem nie tylko na starcie, ale też przez cały okres trwania działalności.

Materiał promocyjny