Nie masz konta? Zarejestruj się

Komunikacja

Komu ZKKM?

02.10.2008 13:53 | 1 komentarz | 5 054 odsłon | red
Związek nie może organizować dodatkowej komunikacji w oparciu o jednostkowy wpis, dokonany przez użytkownika internetowego forum „Przełomu” – mówi Tadeusz Gruber, szef związku komunikacyjnego
1
Komu ZKKM?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Związek nie może organizować dodatkowej komunikacji w oparciu o jednostkowy wpis, dokonany przez użytkownika internetowego forum „Przełomu” – mówi Tadeusz Gruber, szef związku komunikacyjnego
Coraz głośniej mówi się o potrzebie uruchomienia linii autobusowej do Bukowna.
„Żeby dojechać do Bukowna, wyprawę trzeba rozpocząć od busa do Olkusza, no i następnie w Olkuszu przesiąść się do autobusu do Bukowna, co trwa masę czasu. Mój niechlubny rekord to ponad dwie godziny! Czy ZKKM nie mógłby się jakoś dogadać z komunikacją w Olkuszu na temat połączenia autobusowego z Bukownem? W obydwu kierunkach dojeżdżają ludzie do pracy – do Bukowna: Schenker, ZGH Bolesław, Telefonika, czy z Bukowna i Podlesia do Elektrowni Siersza, Betoniarni Ecomes, ZG Trzebionka. To ludzie, których znam. Oprócz nich jest masa osób, dojeżdżających do pracy samochodami do mniejszych zakładów aż do Chrzanowa” – interweniuje na internetowym forum Przełomu „jano”.
Wtóruje „WujekSamoZło”:
„Co do tematu kursów do Bukowna – są potrzebne. Teraz jedynym rozwiązaniem jest udanie się autobusem 323 lub 349 do Czyżówki i stamtąd na nogach do Podlesia. A tam trzeba czekać na autobus do Bukowna. Sporo ludzi jest skazanych na takie rozwiązanie, a przecież komunikacja powinna nam pomóc”.
Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie póki co linii do Bukowna nie zamierza uruchomić. Dlaczego? Otóż, jak tłumaczy Tadeusz Gruber, przewodniczący zarządu związku, ZKKM – zgodnie ze statutem – jest zobowiązany do organizowania komunikacji na terenie trzech gmin: Chrzanowa, Libiąża i Trzebini. Zresztą, jak dotąd, nie otrzymał żadnych wniosków od mieszkańców gmin, należących do związku, o potrzebie uruchomienia komunikacji do Bukowna.
- Związek nie może organizować dodatkowej komunikacji w oparciu o jednostkowy wpis, dokonany przez użytkownika forum internetowego „Przełomu” i kilku krytykantów ZKKM-u, wyrażających swoje poglądy, odbiegające od meritum sprawy. W obecnej chwili nie ma możliwości uruchomienia dodatkowej komunikacji, tym bardziej poza granice powiatu chrzanowskiego, bez analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób na proponowanej trasie – tłumaczy Tadeusz Gruber.
Dodaje, że byłaby możliwość utworzenia linii do Bukowna w drodze przetargu w przyszłym roku, pod warunkiem, że kursy dofinansowałaby także gmina Bukowno. Konieczne byłoby również zawarcie porozumienia komunalnego, określającego warunki i zadania przewozowe. Według wstępnych wyliczeń, koszt czterech kursów dziennie w obydwie strony to 39,8 tys. zł brutto rocznie.
Pasażerowie, którym zależy na uruchomieniu linii do Bukowna, powinni zatem jak najszybciej wystosować pismo do ZKKM-u. Wówczas Tadeusz Gruber nie będzie się mógł tłumaczyć, że nie dostał żadnych sygnałów od mieszkańców, którzy chętnie z takiej linii by korzystali.
(AJ)

Przełom nr 39 (855) 24.09.2008