Chrzanów
Sześć firm złożyło oferty na przebudowę Wodzińskiej i budowę nowej drogi do rafinerii Orlenu
W poniedziałek Powiatowy Zarząd Dróg w Chrzanowie otwarł oferty. Wśród zainteresowanych wykonawstwem przebudowy Wodzińskiej i Sikorskiego oraz budowy nowego odcinka drogi od Wodzińskiej do rafinerii Orlenu, są znane firmy.
Wszystkie drogie
Oferty złożyli (w nawiasie wartość oferty): Strabag z Wrocławia (31,9 mln zł), Eurovia z Bielan Wrocławskich 36,8 mln zł), Mota Engil z Krakowa (39,7 mln zł), Sarivo z Krakowa (38,6 mln zł), Berger Bau z Wrocławia 36,9 mln zł), Wikos Fresch z Wygiełzowa (33,8 mln zł).
Najtańsza jest oferta firmy Strabag, ale wybierając tego oferenta powiat i tak musiałby dorzucić do inwestycji 2 mln zł, bo ma na nią tylko 29,9 mln zł.
Jednym z czynników zwiększających koszt inwestycji jest zapewne konieczność zaprojektowania nowego przejazdu drogowo-kolejowego z linią 114 Trzebinia-Trzebinia Siersza. Wymogiem PKP, które się na to zgodziły, jest likwidacja istniejącego w ciągu ul. Końcowej na koszt inwestora i ewentualna budowa połączeń drogowych, związanych z likwidacją tego przejazdu.
Potrzebna też będzie opinia dendrologiczna, a następnie wycięcie i nasadzenie ok. 50 drzew w ciągu nowej drogi.
Firmy startujące w przetargu nie znają ostatecznego kształtu projektu nowego odcinka drogi.
Wyzwanie dla nowych władz
Inwestycja powiatu chrzanowskiego bazuje na obiecanej powiatowi dotacji z Polskiego Ładu. Raz już promesa rządowa była wydłużana.
Wkład własny powiatu chrzanowskiego do tej inwestycji wynieść ma 1 490 000 zł. Najprawdopodobniej jednak na takiej kwocie się nie skończy. I z tym problemem muszą sobie poradzić nowe władze samorządowe.
Przypomnijmy, że Wodzińska i Sikorskiego były gotowe do przebudowy w lipcu 2021 r. To wtedy do starostwa wpłynęło zgłoszenie inwestora (PZD). Połączenie przebudowy z budową nowego odcinka drogowego do rafinerii, na który ogłoszono odrębny przetarg, sprawiło, że obie inwestycje utknęły w martwym punkcie.
Przypomnijmy, że 30 kwietnia ma być gotowy projekt odcinka od Wodzińskiej do Orlenu. Tego dnia upływa też termin złożenia przez projektanta do starostwa wniosku o decyzję ZRID oznaczającą wywłaszczenia na obszarze objętym tym projektem.
Przypomnijmy też, że przebieg nowego odcinka drogi nie jest akceptowany przez mieszkańców Wodnej i Trzebionki. Swoje niezadowolenie wyrażali oni podczas zebrania w SP nr 3 przed wyborami samorządowymi. Oczekiwali, że spotka się z nimi starosta i przedstawi zatwierdzony przez zarząd powiatu projekt. Na razie terminu takiego spotkania nikt nie ogłasza.
Chrzanów też rozstrzyga
Od 12 kwietnia nierozstrzygnięty jest przetarg na budowę połączenia drogowego Chrzanowskiej Strefy Inwestycyjnej z węzłem autostrady A4 Chrzanów – Balin i drogą powiatową nr 1044K (ul. Wodzińska w Chrzanowie). Stanęło do niego 5 firm.
Obie inwestycje (powiatowa i gminna) ze sobą sąsiadują.
Komentarze
4 komentarzy
Przetarg na budowę przedmiotowej drogi był ogłoszony w marcu br. Do przetargu była załączona konkretna dokumentacja techniczna przedstawiająca przebieg projektowanej drogi (łącznik to część III tej inwestycji). Teraz przetarg został rozstrzygnięty. Czy to możliwe, że do przetargu była załączona dokumentacja nie uzgodniona z lokalnym samorządem? Jeśli tak, to byłoby to działanie "dla picu" - czy to jest dozwolone? A może to była gra na dociągnięcie kłopotliwej sprawy bez efektu do końca kadencji?
Wincyj betonu, ludzie wytrzymają!
brak kompetencji, wiedzy i doświadczenia urzędników w rejonie jest powalający! nic nie wiedzą, nic nie mogą, a orlen dla nich jest zjawiskowy i nie do ruszenia. urzędnicy - to takie pacynki, fajnie podskakujące i cieszące się na każdy teatrzyk. ale robią co mogą żeby im się żyłka nie poplątała - bo wtedy trzeba ich odciąć. I DUŻO TRZEBA BYŁO ODCIĄĆ. ALE NIE WYSZŁO. szydło dratwa, szydło dratwa, banda-klika rzecz nie łatwa...!
Widać miasto ma trudności z dogadaniem się z Powiatem... a władze Powiatu niepotrafią wyegzekwować potrzebnej kasy od Orelenu Południe...a Orlen rozwala kasę na lewo i prawo...atu ja zwykle niedasinizm.