Komunikacja
Salwator szykuje się do batalii o przebieg obwodnicy południowej miasta
![Salwator szykuje się do batalii o przebieg obwodnicy południowej miasta](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2021/11/02/38297_1635838578_28069300.jpg)
Mieszkańcy dali jasno do zrozumienia, że preferowany przez gminę wariant przebiegu obwodnicy jest dla nich nie do przyjęcia. Dlaczego? Bo zlikwiduje przynajmniej część ogródków działkowych, wytnie część terenów Puszczy Dulowskiej i - co podkreślają - skaże osiedle Salwator na powolną degradację. Obawiają się spadku wartości nieruchomości oraz wzrostu hałasu i zanieczyszczenia.
Gdy pięć lat temu pan Jarosław wraz z żoną planował zakup działki pod budowę swojego domu, szukał spokojnej okolicy, a jednocześnie niezbyt oddalonej od centrum miasta. Znalezienie odpowiedniego miejsca zajęło im ponad 2 lata.
- Żona pochodzi z Chrzanowa, ja z Trzebini. Położone blisko granicy tych dwóch miast wydawało nam się dobrym rozwiązaniem. Spodobała się nam ta okolica. Jeździliśmy tędy na rowerach. W pobliżu są ładne tereny rekreacyjne, zalew Chechło - mówi pan Jarosław.
W 2017 roku kupili działkę od gminy. W pobliżu sporo drzew, bliskość lasu, sarenki zaglądające na działkę. Po prostu - sielski obrazek. Dodatkowym atutem była bliskość dworca kolejowego. Oboje pracują w Krakowie. Zainwestowali więc swe oszczędności, wzięli kredyt. Uznali, że ta lokalizacja będzie strzałem w dziesiątkę. Teraz zastanawiają się, czy czasem nie trafili kulą w płot.
Więcej o proteście mieszkańców Salwatora, którzy uruchomili specjalną stronę internetową www.obwodnica-trzebini.pl, czytaj w aktualnym 43 numerze „Przełomu".
Komentarze
11 komentarzy
Czy planującym jest znane coś takiego jak estakada? Bardzo prosto można tez zrobić wjazdy/wyjazdy w kluczowe miejsca miasta.
To nie puszcza, to las przemysłowy. Jak już wycięto to wsadzić tam obwodnicę, jak sama nazwa wskazuje, a nie budować drogę przez środek wsi.
Nie trzeba przykładu Kęt szukać. W Chrzanowie wybudowano drogę z Kroczymiechu przez las do Cezarówki. Zdaniem niektórych miała odciążyć Oświęcimską. Nawet na rondzie przy Oświęcimskiej ustawiono oznakowanie, moim zdaniem wprowadzające w błąd, sugerujące jazdę na Oświęcim ulicą Śląską, przez Kąty. Drogę dobrze, że wybudowano, dwa, trzy razy w miesiącu nią jadę i sobie chwalę, ale Oświęcimska jak była zawalona tak jest. Pewnie miejscowi nie dają się nabrać, a nieznający miejsca jadą na nawigację. Tak jest praktycznie z prawie każdą obwodnicą zbyt odległą.
Nie ruszac puszczy!!! Jesli obwodnica to tylko od Chechła ul Slowackiego do nowego wiaduktu i dalej w pasie wzdluz torow E30 do nowego waduktu nad torami ktory ma powstac w Mloszowej zgodnie z zapowiedzia pkp plk
Pit ma rację. Wybudujmy obwodnicę przez Berlin i Pragę, dzięki czemu ominiemy pół Polski.
Jeśli wybrany zostanie wariant zbyt długi w stosunku do podstawowej drogi, to będzie podobnie jak w Kętach. Niby jest obwodnica, ale połowa ruchu tranzytowego pcha się przez rynek. Taką drogę doradza nawigacja, jest szybsza o kilka minut.
"hotin"; sprawiedliwych i prawych w euro wynagradzanych jest w brukselskim euronibyparlamencie więcej niż tych totalnych, więc dlaczego nic nie robią, żeby reszta tych w euro wynagradzanych deputowanych nie słuchała kłamstw bezczelnych głoszonych przez tych totalnych?
Obwodnicy nie będzie,bo UE na żądania totalnych europosłów z Polski nie da na nią pieniędzy. Zadowoleni?
Obwodnicy nie będzie,bo UE na żądania totalnych europosłów z Polski nie da na nią pieniędzy. Zadowoleni?
część natężenia ruchu dałoby się zlikwidować bezpłatną autostradą, ale gdzie, grzechy przeszłości długo będą dawały jeszcze o sobie znać
Budować, budować i jeszcze raz budować.