Powiat chrzanowski
Linia kolejowa do Centralnego Portu Komunikacyjnego może pobiec przez osiedle w Trzebini
Takie rozwiązanie zakłada jeden z wariantów przebiegu nowego szlaku kolejowego, przedstawionych do konsultacji społecznej.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią. Ma on zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy.
W ramach tego projektu ma powstać m.in. Port Lotniczy Solidarność oraz 1600 km nowych linii kolejowych. Do CPK mają prowadzić dziesięć tzw. szprych z każdego kierunku kraju, w tym także do Małopolski.
Na stronie internetowej CPK zamieszczony zostało Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego. To dokument pokazujący proponowane przebieg nowych szlaków kolejowych.
- Na mapie widać, że jeden z wariantów zakłada przebieg linii przez osiedle Siersza w Trzebini. Mieszkańcy obawiają się ewentualnej budowy linii kolejowej w sąsiedztwie ich domów, a nawet ryzyka wyburzeń domów i przesiedleń. W tej sytuacji celem byłoby osiągnięcie kompromisu: realizacja projektu i ustalenie trasy nie kolidującej z osiedlem czy Doliną Żabnika. Jednak brak pełnej informacji potęguje niepokój - mówi Agnieszka Zakrzewska z Sierszy.
W piątek, 6 marca, o godz. 16, Rada Osiedla Siersza organizuje w tej sprawie spotkanie w budynku OSP.
W związku z propozycją przebiegu nowych linii kolejowych protestują mieszkańcy w różnych zakątkach Polski, m.in. w województwach małopolskim, śląskim oraz łódzkim. Prezydent Jaworzna wyraził negatywną opinię dla wskazanych przebiegów.
W ramach konsultacji społecznej, do wtorku, 10 marca można składać uwagi oraz wnioski do projektu dokumentu. Formularz dostępny jest na stronie cpk.pl.
Komentarze
20 komentarzy
Skomunikowania CPK to taka PISoBOLSZEWICKA aukcja w Janowie Podlaskim i miliony elektrycznych kłamstw na ulicach Krzywoustego he he.
hasler interesuje cię tylko jak odzyskać esbecką emeryturkę i żyjesz w matriksie lemingowych mediów; https://www.money.pl/gospodarka/autosan-sie-chwali-wlasnie-wyprodukowal-pierwszego-elektryka-6432667709806209a.html.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Czy ma przyjechać do powiatu minister i wszystko załatwić?minister dał kasę a reszta leży w rękach kacyków rządzących w terenie.
Tak na marginesie; a lokalne linie autobusowe, które w całym kraju miały odradzać się jak grzyby po deszczu już są, czy dalej w planach?
Andzia nie chodź ścieżkami amstera i haslera bo jest to droga kłamstwa,jeżeli chodzi o autostrady to kłamiesz bo jednak coś zostało oddane ale nie tylko autostradami nasz kraj stoi; https://inzynieria.com/drogi/analizy_i_komentarze/57432,2019-r-dlugosc-drog-szybkiego-ruchu-przekroczyla-4-tys-km.
@prexito , nie martw się . Ten rząd przez 6 lat nie oddal do użytku ANI JEDNEGO KILOMETRA AUTOSTRADY! Poczytaj link @tito , a zrozumiesz skąd ta ściema z kolejami szybkich prędkości w.. Jawoznie i Sierszy :-)))
Zapowiedź jak skończą się towarzyszy komuchów omamy mieliśmy w 2015 roku w Kłobucku. Przyjechała straszydło i na peronie łgała prawackim idiotom,łyknęli. Proszę sprawdzić jak dziś wygląda dworzec, linia i czy są pociągi.
Człowieku, nie żyj patriotycznymi mitami. PKB Polski to jakieś 2-3% PKB całej UE. Mniejszy jest od niemieckiego jakieś 8 razy, francuskiego jakieś 5 razy. Porównywalny z nami, a nawet większy, mają kraje liczące 3- 4 -5 razy mniej ludności, jak Belgia czy Szwecja. Podobnie w eksporcie; Francja, Niemcy to kilka razy więcej niż my.
Przykre jest to, że pan burmistrz zostawił nas samych z tym problemem. Jakże to jest inna postawa w porównaniu do działań prezydenta Jaworzna. Ale oczywiście przed wyborami sobie o nas przypomni...
My do 2015 r.byliśmy narodem nie produkcyjnym tylko konsumpcyjnym i tak miało być,aż tu nagle bęc i wszystko się zmieniło,gospodarka nasza zaczyna się rozwijać i produkować a tym samym zagrażać gospodarkom gnijącej coraz bardziej Unii i stąd to trzęsienie porami i próbują nas zahamować niby brakiem demokracji w naszym kraju a jeżeli chodzi o konkrety to popatrzeć na wzrost eksportu do importu w ostatnim czasie;https://www.forbes.pl/gospodarka/handel-zagraniczny-eksport-import-w-2019-roku-dane-gus/2gjx1ge
"logik"; jak piszesz, Polska była zaściankiem Europy po (po) 1989 roku. Sugerujesz, że przed (przed) 1989 rokiem takim zaściankiem nie była i Zachód trząsł przed nią porami? Pomijając historię i politykę. "logik"; tak z ciekawości podaj przykłady trzęsienia porami przed Polską przez Zachód. Konkretne i rzeczywiste, a nie te istniejące w Twojej wyobraźni.
Bolandia to raj dla wszelkiej maści PISoBOLSZEWICKICH oszustów i złodziei. PO PCK i CPK wzięli się za koronawirusa he he.
Polska nie może być wykorzystywanym zaściankiem Europy,jak to było za poprzednich rządów od 1989 r.A zgniły zachód trzęsie porami gdy zaczynamy się rozwijać i rosnąć w siłę.
Mapy znajdują się na stronie cpk.pl. Widnieją jako załączniki do Strategicznego Studium Lokalizacyjnego. Można je stamtąd pobrać (w pełnej rozdzielczości). Na tych, które nas interesują zamieszczone zostały cztery warianty. Jeden z nich - granatowy, biegnie przez część osiedla Siersza. Pozostałe linie oznaczone są inaczej, a legendy potrafimy czytać.
Też nie wiem skąd Wy tą mape macie. Nowe trasy są bardzo daleko..... Chyba komuś się coś pomyliło.... Na Cpk są dwa pdf I na zadnym nie ma mapy z trasą przez Trzebinie. Chyba że ktoś legend nie umie czytać I "pozostałe linie PKP" bierze jako nowe CPK. Jest kreska, jest, a co oznacza to nie ważne....
Może najpierw niech skończą remont tej istniejącej, z Krakowa do Katowic i rozpoczną wreszcie tej z Trzebini do Oświęcimia. Jak byłem w wieku wczesnopodstwkówkowym, to też tak miałem. Brałem różne mapy i rysowałem ołówkiem albo kredką trasy przyszłych podróży morskich i lądowych. Od bieguna do bieguna. Piękny, przedwojenny, w skórę oprawiony atlas świata w ten sposób spieprzyłem bezpowrotnie. Ten słynny rów przez wydmę już wykopali? Zresztą nie wiadomo po co chcą kopać.
A na której konkretnie mapie? Bo niczego takiego nie znalazłem. Wedłóg studium dla województwa małopolskiego planowana linia prowadzona będzie daaaleeeko od Trzebini, a dopiero Sierszy.
Dla PISoBOLSZWICKICH towarzyszy nie ma rzeczy niemożliwych. Już u Barei przenosili jezioro aby postawić blok.