Komunikacja
Wiadukt przyblokuje ruch na Słowackiego?
TRZEBINIA. Najpóźniej w 2014 roku ma być gotowy wiadukt nad torami kolejowymi, przecinającymi ul. Słowackiego. Jeśli kolej wybuduje obiekt według wstępnej propozycji, jaka dotarła do gminy, przyblokuje wjazd na teren byłych zakładów tłuszczowych i skręt w ul. Dworcową. Samorząd nie zamierza do tego dopuścić.
- Jesteśmy za budową wiaduktu w tym miejscu, ale nie kosztem naszych dróg i utrudnień dla przedsiębiorców, prowadzących w tym rejonie działalność - podkreśla wiceburmistrz Trzebini Barbara Siemek.
Przetarg na modernizację linii kolejowej E 30 na odcinku z Zabrza, przez Katowice, do Krakowa został rozstrzygnięty w ubiegłym roku. Na opracowanie projektu inwestycji zwycięska firma ma czas do października 2012 roku. Prace rozpoczęła. Jednak już na wstępie jej propozycje spotkały się z krytyką trzebińskiego samorządu.
- Zaproponowane rozwiązania budzą nasze obawy. Wynika z nich, że wiadukt zamknie możliwość wyjazdu z terenów przemysłowych przy ul. Słowackiego. Przyblokuje również wjazd w ul. Dworcową, gdzie gmina chce stworzyć strefę aktywności gospodarczej - twierdzi Barbara Siemek.
Wiceburmistrz podjęła już rozmowy z koleją. Chce zmian w koncepcji, by inwestycja, która w założeniu ma usprawnić ruch kołowy na ul. Słowackiego, nie przyblokowała go.
Janusz Pluta, dyrektor zespołu ds. modernizacji linii kolejowej w Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA, twierdzi, że obawy gminy są przedwczesne. Zapewnia, że na razie nie ma żadnych, nawet wstępnych projektów. Kolej jest dopiero na etapie sporządzania mapy do celów projektowych.
- Faktycznie przedstawiliśmy gminie szkice sytuacyjne, z których ktoś mógł wyciągnąć wnioski, że obiekt przyblokuje wjazd. Tak jednak nie będzie. Naszym celem nie jest usprawnianie komunikacji kolejowej kosztem utrudnień w ruchu drogowym - kwituje Janusz Pluta.
Anna Jarguz
Modernizacja linii kolejowej E 30 ma na celu dostosowanie linii do zwiększonych prędkości pociągów. W gminie Trzebinia, poza budową wiaduktu w ciągu ul. Słowackiego, modernizacja zakłada zamknięcie ul. Trzeciej w Młoszowej wraz z budową łącznika do ul. Szembeka (tam przejazd kolejowy zostanie zachowany), ponadto budowę dwupoziomowego przejścia dla pieszych przy ul. Trzeciej.
Przełom nr 8 (978) 23.2.2011
Komentarze
2 komentarzy
A co by to musiał być za wiadukt, który musiałby mieć ponad 100m wybiegu, bo tyle jest od torów od bramy wjazdowej na teren byłych zakładów"T "i spornej ulicy, a jak się jeszcze dorzuci różnicę poziomów to Pani redaktor niema pojęcia o wiaduktach!!!!!! Szkoda tylko, że nie walczono kiedyś tak o zakłady "T", jak dziś się walczy o wjazd na ich teren?
Nikt się nie cieszy????