Komunikacja
KOMUNIKACJA. Związku nie stać na specjalistów
![KOMUNIKACJA. Związku nie stać na specjalistów](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2014/07/29/13663.jpg)
Kilka tysięcy złotych zdaniem Roberta Maciaszka, zastępcy przewodniczącego zarządu Związku Komunalnego Komunikacja Międzygminna, miały kosztować badania napełnień w autobusach miejskich. Najtańsza z trzech ofert, jakie wpłynęły do związku, wynosi 46.670 zł. ZKKM postanowił więc przeliczyć pasażerów na własną rękę.
Do 2 października ZKKM czeka na podania chętnych, którzy będą liczyć pasażerów, podróżujących autobusami komunikacji miejskiej. Muszą być pełnoletni, posiadać wykształcenie co najmniej zawodowe, być dyspozycyjni i sumienni. Badania będą trwały okrągły miesiąc.
- Komunikat o naborze rozwiesiliśmy dopiero wczoraj, a już pierwsze osoby się zgłosiły - cieszy się Marek Dyszy, przewodniczący zarządu ZKKM w Chrzanowie.
Tymczasem, zgodnie z wcześniejszymi planami związku, badania napełnień potoków pasażerskich w autobusach komunikacji miejskiej miała wykonać specjalizująca się w tym firma. Robert Maciaszek wyliczał, że trzykrotne przeliczenie pasażerów na wszystkich liniach nie powinno kosztować więcej niż kilka tysięcy złotych. Mocno się jednak przeliczył. Związek wysłał zapytania do sześciu firm w całej Polsce. Trzy złożyły oferty. Najmniej za trzykrotne przeliczenie pasażerów w autobusach zażyczyła sobie firma Silesia Transport z Katowic. Chciała 46.670 zł. To i tak dużo więcej, niż związek mógł jej dać.
- Na badania napełnień wykonane przez ludzi, których sami zatrudnimy, chcemy wydać nie więcej niż 10 tys. zł. Pasażerów przeliczymy jednak tylko raz. Pytałem w różnych firmach i trzykrotnych badań nikt raczej nie zleca. Są za drogie - przyznaje dziś Marek Dyszy.
(AJ)
Komentarze
12 komentarzy
edek8: wydawało mi się że poprzednia firma robiła kompleksowe badania i reorganizację - tak przynajmniej wynikało z informacji prasowych, była nawet jakaś prezentacja poprzedzająca zmiany. Skąd założenie 1000 i 3000 godzin? Jeśli masz dostęp do specyfikacji zamówienia to podeślij link.
Koszt badań wynika z bezpośredniego przełożenia liczby godzin i płacy ankietera. Skoro jest 1000 godzin pracy, żeby przebadać jednokrotnie wszystkie linie to płacąc ankieterowi np. 10 zł brutto mamy koszt 10000 zł. Proste i logiczne. A poprzednie badania (Centropolisu) obejmowały mniej linii, więc były tańsze. A kwota podane w artykule jest brutto, więc wynika z tego, że Silesia Transport chciała jakieś 37 tys. za ponad 3000 godzin badań - to jest dużo? 12 zł na godzinę... A teraz ZKKM chce sam robić badania za mniej niż 10 tys. zł? To ile zapłaci ankieterom i jaka będzie jakość ich pracy?
no to rzeczywiście ten Sowa to zbój i koleś Maciaszka jeśli gotów jest robić pełny audyt za 1/2 ceny. Gdzie jest NIK?
Mario80: Z tego co pamiętam dla Chrzanowa audyt komunikacyjny też wykonywał pan Sowa z Centropolisu i PKM Jaworzno , chyba za 20 tysięcy złotych netto.O tym fakcie pisał obszernie Przełom. (15.5.2011, 12:15:13)
czy może ktoś przypomnieć ile kosztowały poprzednie badania?
raptor, no i co z tych bardzo dobrych badań Transgóru skoro wyniknął z nich interes zwinięty po kilku tygodniach?
"Jaworznicka firma, która wcześniej robiła podobne badania, nie odpowiedziała" Bo już dawno zrobiło się gorąco o pewnych układach już panujących. Zwykły pasażer nie wie przecież, że po ubiegłorocznym audycie i nowych rozkładach jazdy i tak wszystko trzeba było poprawiać pomimo wydatkowania sporej sumy pieniężnej
Szerzej napiszę o tym w gazecie. Zapytania ZKKM rozesłał do 6 firm, m.in. do Centropolis s.c. z Jaworzna, Infobusy z Bochni, Silesia Transport z Katowic, Via Vistula z Krakowa, krakowskiego Stowarzyszenia SITK RP i wrocławskiej firmy transportowej. Oferty wysłały trzy z ceną od 46 tys. zł do 68 tys. zł. Jaworznicka firma, która wcześniej robiła podobne badania, nie odpowiedziała
przyłączam się do pytania lucynaczajkowska: kto złożył pozostałe oferty? Do kogo rozesłano oferty? Jakie ceny zaproponowały pozostałe firmy? Pani Anno, proszę o uzupełnienie.
A później będzie jak to kiedyś za czasów K widziałem. Siedzi sobie kobieta i patrzy jak to pięknie jest za oknem. Wpisze coś 2-3 razy do "kajeciku" w ciągu całej trasy i tyle. Transgór w K zrobił bardzo dobre badania ( pytałem specjalnie na kogo zlecenie pracują 2 dziewczyny ). Podchodziły do każdego i pytały gdzie jedzie, na jakim bilecie. Takie badania widziałem raz w życiu i to nie było dla ZKKM.
Laicy którzy będą dla ZKKM wykonywać badania potokowe nie są wcale dobrym rozwiązaniem. Nie będą ponosili odpowiedzialności bo kto sprawdzi czy faktycznie jechało 5 czy 13 pasażerów? Wpiszą byle co aby ładnie wyglądało. Z drugiej strony ZKKM po likwiduje kursy i zawsze będzie mógł "zwalić" na badania, że pojedyncze osoby korzystały z komunikacji a przecież motto Pana Dyszego to, że: "KOMUNIKACJA NIE JEST DLA JEDNOSTEK" więc polikwidujmy wszystko, członkowie OSPO w Krakowie ( http://mspo.krakow.pl/index.php/zarzd.html ) na pewno się ucieszą
Silesia Transport Pana Jackiewicza faktycznie dużo sobie zażyczyła. A Centropolis z Jaworzna Pana Sowy vel przyjaciela Pana Maciaszka ile chciała? A miało być tak pięknie :)