Chrzanów
Tu ma powstać ścieżka rowerowa
Być może jeszcze w tym roku zaczną się prace remontowe przy ul. Powstańców Styczniowych w Chrzanowie.
Starostwo stara się o dotację z Funduszu Dróg Samorządowych. Jeśli uda się ją uzyskać, odcinek od ul. Stara Huta aż po zakłady mięsne przejdzie gruntowną modernizację.
Powstanie tam m.in. trasa dla pieszych i rowerzystów (podobna, jak przy ul. Topolowej).
- Liczymy, że pod koniec lutego będziemy znać wyniki naboru. Całość prac szacujemy na prawie 4 mln zł - informuje Grzegorz Żuradzki dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Chrzanowie.
Więcej na ten temat przeczytacie w najbliższym wydaniu „Przełomu"
Komentarze
16 komentarzy
pierwsze to trzeba przebudować most kolejowy
Szok! Dyskusja w sieci zakończona zgodą :-) Pytanie pozostaje, czy ruch TIR-ów w tym rejonie jest (lub będzie w przyszłości) na tyle duży, aby uzasadniać budowę DDR/chodnika. Ukraińcy dużo poruszają się pieszo. TIR-y spotykam tam sporadycznie, głównie jak blokują drogę usiłując wymanewrować. Nie wiem jak to wygląda od strony kierowcy, ale na mój gust to wypadałoby zaprojektować/odbudować coś w rodzaju placów czy pętli manewrowych?
No i wkoncu sens całej debaty zgadzam się w 110% z czytelnikiem o nicku AAA.
" powinni zacząć od drogi potem jak zostaną fundusze w pierwszej kolejności pomyśleć o pieszych a dopiero o rowerzystach" - wszystko źle. Gdyby zrobiono tak jak piszesz, a mamy mnóstwo takich przykładów w okolicy, stałoby się tak: 1) kładziemy nowy asfalt na części dla samochodów 2) następnie budujemy chodnik; niestety technologia która jest stosowana w 90% przypadków, polega na a) wycięciu od 20 do 50 cm asfaltu b) wstawieniu krawężników c) kładzeniu kostki d) ponownego wstawiania studzienek i asfaltowaniu paska wzdłuż krawężnika - Efekt: po 2 latach pół drogi nie nadaje się do użytku i remont od nowa. 3) chodnik jako nieużywany zarasta, ktoś wpada na pomysł aby oznaczyć go jako drogę dla rowerów 4) rowerzyści protestują i bojkotują, jeżdżąc po asfalcie, oczywiście omijając zniszczoną w 2) część Nie lepiej zrobić od razu wszystko kompleksowo?
Ocho jest i król szos, kierowca zawodowy, pozjadał przecież wszystkie rozumy bo on ma C+E i tylko on jeden był za granicami Polski. Czytać go jednak nie nauczyli, a przecież wyraźnie napisali, że remontować będą jezdnię i zrobią DDR.
Tak ja jestem zdecydowany w moin zrozumowaniu jak i większości kierowców zawodowych jestem za a nie przeciw takich chodniczkow dla pieszych jak i rowerowych tylko jakie tu podejście do tematu a tu bęc ścieżka rowerowa i to może jeszcze w tym roku w pierw powinni zacząć od drogi potem jak zostaną fundusze w pierwszej kolejności pomyśleć o pieszych a dopiero o rowerzystach i wtedy będzie można stwierdzić że będzie ta inwestycja przemyślana i zrobiona z głową a co nie którym co nie byli za granicami naszego państwa i nie widzieli jak to wygląda i nie posiadają odpowiednich uprawnień C+E i nigdy nie jechali zestawem pojazdów o długości 13,6m dziekuje za nie smaczne komentarze a może po prostu zrobcie tzn. dwójkę pojezdzijcie troszkę po tych dziurawych wąskich drogach wraz z tymi rowezystami i pieszymi i dołączcie do grona niezadowolonych zawodowych kierowców.
To się w końcu zdecyduj: albo jest duże natężenie ruchu, tranzyt i ciężkie pojazdy, wtedy droga dla rowerów (DDR) jest obowiązkowym rozwiązaniem. Albo na odwrót, mały ruch, głównie osobowy, i wtedy można się obejść bez DDR.