Komunikacja
KOMUNIKACJA. Będą liczyć ludzi w autobusach
![KOMUNIKACJA. Będą liczyć ludzi w autobusach](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2014/07/29/13673.jpg)
Związek komunikacyjny zamierza ponownie przeliczyć, ile osób podróżuje autobusami komunikacji miejskiej. Nierentowne kursy czeka likwidacja.
Zalewie rok temu Związek Komunalny Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie wydał 22 tys. zł na badania napełnienia autobusów komunikacji miejskiej. W październiku znów zamierza wynająć ludzi, którzy przez miesiąc będą sprawdzać, ile osób podróżuje daną linią o konkretnej porze. Każdą linię mają sprawdzać trzy razy.
- Teraz chcemy się skupić wyłącznie na badaniu napełnień wszystkich linii, co nie powinno nas kosztować więcej niż kilka tysięcy złotych – zaznacza Robert Maciaszek, zastępca przewodniczącego zarządu związku.
Po ostatnich badaniach związek zmodyfikował trasy autobusów i wprowadził nowe rozkłady jazdy. Teraz zmian też nie wyklucza. Maciaszek zastrzega jednak, że jeśli będą, to kosmetyczne.
-To będzie dla nas materiał wyjściowy do dalszych rozważań. Za rok czeka nas przetarg na obsługę chrzanowskich linii. Dysponując danymi odnośnie liczby pasażerów w autobusach, a także informacjami o konkurencji, liczbie zarejestrowanych samochodów w powiecie czy liczbie uczniów, lepiej możemy się do niego przygotować – Maciaszek tłumaczy konieczność przeprowadzenia kolejnych badań.
(AJ)
Komentarze
17 komentarzy
Objectyva nie ma bo Burmistrz Maciaszek jest na urlopie poza krajem Co do kanapek przygotowywanych przez pracowników ZK "KM" dla Pana Prezesa Dyszego to dowiedziałam się że faktycznie jest to prawda. Dlatego nie ma czasu na inne prace np. badania ilości pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Podobno szczególnie Panie Małgosie przebijają się w zakresie menu dla Pana Prezesa :)
lucynaczajkowska: no to są poważne zarzuty nieprawidłowości w ZKKMie. Mam nadzieję, że masz poważne przesłanki wskazujące na takie nadużycie i zgodnie z art. 304 § 1 KPK wypełniłaś swój "społeczny obowiązek" zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
a niby kogo ja albo Mario80 wybraliśmy? Kogo faworyzujemy? Właśnie wskazujemy na patologie gdzie firmy powiązane z PKM Jaworzno rżną naszą komunikację i jeszcze biorą za to grubą kasę. Widocznie ty "tlex" jesteś właśnie tym który "kocha" komunikację w inny sposób. Może oficjalny przetarg na tę usługę a nie tylko wysłanie kilku zapytań do "swoich" firm które nie wystartują albo złożą ofertę ale droższą niż Centropolis vel PS, BM s.c.
hehe a więc Gregory, Mario80 i lucynaczajkowska wybrali nowego wykonawcę badań :) - ciekawy lobbing chociaż z jednym Mario80 ma rację - ZKKM powinno zrobić badania swoimi ludźmi, pod tym wszakże warunkiem że byłyby to badania wiarygodne a do tego trzeba chyba trochę kochać komunikację. Chociaż może biorąc pod uwagę mord który nas czeka nadadzą się - czekam na te kosmetyczne maciaszkowe korekty - nie po to wydaje się kilka tysięcy (a będzie to zapewne droższe) żeby kupić waciki i nowy puder dla rozkładów - czeka nas nowe rżnięcie rozkładów - trzeba znaleźć do badań kogoś kto nie kocha komunikacji i zarżnie jej resztki i zrobi to kosztem tych którzy są na nią skazani (nieletni, niezmotoryzowani, niedołężni), bo ci którzy mogli już z niej nie korzystają.
Liczenie w okresie wakacyjnym po raz drugi? Wiadomo jaki będzie wynik, celowe działanie.
nie chce tu nic reklamować ale do badań komunikacyjnych polecam najbardziej niezależną firmę jaką znam Pracownia Planowania Układów Komunikacyjnych System Marek Bauer Andrzej Szarata S.C. Robili ostatnie badania do remarszrutyzacji KM w Krakowie....to o czymś świadczy.
panie Maciaszek, a może przy okazji tego liczenia policzyć także osoby niepełnosprawne podróżujące autobusami i dotarłoby do zarządu,że koszt ulg dla takich osób byłby o wiele niższy od podanego. wbrew pana osądowi jest nas bardzo mało.
jan0, komunikacja powinna sprawić żeby przesiąść się z samochodu do autobusu - ale to jest niemożliwe, bo nie idzie się na rękę ludziom tylko obcina kursy. Jest sporo ogłoszeń o pracę w Oświęcimiu czy choćby Chełmku, o Katowicach nie ma co wspominać - jednakże komunikacja między powiatami prawie nie istnieje. Z samego Libiąża ok. 23 nie ma się czym wydostać. nasi zaściankowi burmistrzowie nadal uważają, że komunikacja będzie przynosić zyski a tak nie będzie nigdy. I prawda jest taka, że ten wożący swoje 4 litery w samochodzie nie zrozumie tego który jeździ autobusem. Burmistrz daleko nie ma do UM więc mógłby iść pieszo lub pojechać autobusem. Ale w autobusie to go nigdy nie spotkałam - tak jak pana Dyszego - Gruber chociaż po namowach dziennikarzy wybierał się na przejażdżki...
Gadżet, z takim podejściem, że komunikacja jest dla tych co nie mają samochodu daleko nie zajdziemy.
Skoro są szukane oszczędności to po co przy kolekturze zkkmu skarba obkładana jest kamieniami, które mało nie kosztuja? Panie Maciaszek masz pan auto wiec nie wiesz jakie sa potrzeby ludzi. Brak kasy? W kasie UM ponoc tez, a moze by tak ruszyc mozgownica ze jak wiecej ludzi bedzie pracowac to wiecej podatkow do budzetu wpadnie? Ale żeby ludzie mogli pracować potrzebny jest DOBRY TRANSPORT I KOMUNIKACJA MIEJSKA! A pan z burmistrzem nie robicie w celu jej polepszenia nic! Obcinac kursy to kazdy glupi potrafi!
Związek szuka oszczędności a tu nagle zleca badania firmie zewnętrznej zamiast zrobić to własnymi pracownikami.Co w tym temacie ma do powiedzenia przewodniczący Marek Dyszy? Otóż pracownice ZKKM nie mogą prowadzić badań natężenia ruchu bo są zajęte przygotowaniem kanapek dla Przewodniczącego Dyszego
Zgadzam się z Mario80 Audyt został wykonany dla ZKKM przez Pana Sowę za nie małe pieniądze natomiast nie brał on żadnej odpowiedzialności za ewentualne zmiany które należało koniecznie wprowadzić po 1 wrześnie 2011. Wtedy ZKKM robił to sam dla siebie pomimo tego, że za usługę zapłacił i powinien korzystać z ewentualnych poprawek i uzgodnień. Czekam kiedy się odezwie na forum objectyv jako PR ZKKM
Panie Maciaszek czy ponownie chce pan zlecić badania natężenia pasażerskiego firmie Przemysława Sowy związanego z PKM Jaworzno? Jeśli tak to można uznać taki fakt jako lobbing na rzecz konkurencji ( Pan Sowa z PKM przygotowywał rozkłady jazdy linii do Jaworzna a p.Maciaszek z ramienia ZKKMu podpisywał porozumienie z Jaworznem) i kolesiostwo.Poprzednio wykonane przez Sowę rozkłady jazdy musiały być weryfikowane i zmieniane przez ZKKM pomimo poniesionych kosztów.Związek szuka oszczędności a tu nagle zleca badania firmie zewnętrznej zamiast zrobić to własnymi pracownikami.Co w tym temacie ma do powiedzenia przewodniczący Marek Dyszy? Może jest na urlopie a może jest tylko marionetką w ZKKM a rządzi z-ca Maciaszek.
akurat ice man w Jaworznie ostatnio sporo poobcinano kursów
Czy tym razem również badania natężenia ruchu pasażerskiego będzie wykonywała firma Centropolis z Jaworzna? Podejrzewam, że tak bo otrzymają jak zwykle zamówienie z wolnej ręki do 14 000 euro. Może Zarząd ZK "KM" tym razem pokaże, że nie faworyzuje firm związanych z PKM Jaworzno (Hunter, Centropolis) i wybierze inną ofertę? Byłoby miło i uczciwie
Po raz kolejny napchać kasy prywatnej firmie, wyciąć autobusy, odciąć wioski od komunikacji i po kłopocie, niech sobie busy przejmą. To po co taka komunikacja miejska? Zlikwidujmy ja zaoszczędzimy kasę albo zróbmy taką z prawdziwego zdarzenia jak ma Jaworzno ale u nas nie da się.
Ciekawe czy ZKKM będzie liczył tak samo pasażerów jak kilka lat temu robił to na linii K. Przypomnę, że wówczas jakaś pani w średnim wieku siedziała w połowie długości autobusu i liczyła tylko ludzi wsiadających przednimi drzwiami, o tych drzwiach za sobą zapominała. Zaglądając przez jej ramię w skrzętnie spisywane liczby można było wysnuć wniosek, że dodawanie dla tej pani było obcym i niezrozumiałym równaniem.Bo jak można nazwać zaniżenie liczby osób w autobusie o 30-40%? I tak na podstawie jednorazowych badań prowadzonych podczas ferii zimowych stwierdzono, że linia K jest nieopłacalna. Mam nadzieję, że podobne badania nie będą robić tak samo "kompetentne" osoby podczas przerwy wakacyjnej, bo w takim przypadku może okazać się, że ZKKM nie opłaca się utrzymywać.