Komunikacja
CHRZANÓW. Mieszkańcy chcą utrzymania autobusów
![CHRZANÓW. Mieszkańcy chcą utrzymania autobusów](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2014/07/29/13659.jpg)
Prawie pięciuset mieszkańców Kątów podpisało się pod pismem sprzeciwiającym się planowanej od stycznia likwidacji autobusów 300 i 319. W poniedziałek członkowie rady osiedla złożyli listy w urzędzie miejskim.
Członkowie nowej rady osiedla zbierali podpisy przez dwa tygodnie. Na listach znalazło się 476 podpisów.
- Kąty to najbardziej rozległe osiedle w całej gminie. Pozbawienie nas autobusów byłoby zamachem na podstawowe interesy mieszkańców. Do Jaworzna do szkoły i pracy dojeżdża codziennie ponad dwieście osób. Autobusy powinny dalej kursować. Liczę, że w utrzymaniu dotychczasowych kursów pomogą nam burmistrz, starosta i przedstawiciele ZKKM oraz inne rady osiedla, do których zwróciliśmy się o poparcie naszej akcji – mówi Roman Madejski, przewodniczący Rady Osiedla Kąty.
Twierdzi, że mieszkańcy, których razem z innymi członkami rady odwiedzał w domach, w pełni popierają te postulaty. Nie godzą się zaś na zastąpienie autobusów busami, mających mniejszą pojemność, w których nie będą obowiązywały zniżki.
Członkowie rady osiedla nie wykluczają bardziej radykalnych kroków w celu pozostawienia obu linii autobusowych. W najbliższym czasie chcą rozmawiać z burmistrzem i szefem ZKKM Markiem Dyszym.
Więcej o inicjatywie rady osiedla w papierowym wydaniu "Przełomu".
(RAT)
Komentarze
6 komentarzy
Stanowisko MZDiM dotyczące komunikacji na relacji Jaworzno – Chrzanów. W świetle pojawiających się informacji medialnych oraz pytań ze strony pasażerów w sprawie wykonywania dalszych połączeń przez autobusy linii 300 i 319, MZDiM przedstawia poniżej szczegółowe wyjaśnienia w tej sprawie. Różnica w stosunku do dotychczasowego systemu rozliczeń polega na tym, że do chwili obecnej Jaworzno współfinansuje w 42% koszty funkcjonowania linii 300 i 319 także na terenie Chrzanowa oraz finansuje w 100% koszt funkcjonowania linii na terenie Jaworzna podczas gdy Chrzanów współfinansuje funkcjonowanie w/w linii wyłącznie na terenie Chrzanowa – tymczasem dla roku 2013 zaproponowano system polegający na finansowaniu przez każdą ze stron porozumienia 100% kosztów funkcjonowania linii na swym terenie. Taki system rozliczeń funkcjonuje od lat wśród większości organizatorów komunikacji zbiorowej, m. in. w KZK GOP oraz ZK"KM" Chrzanów. Całkowity koszt funkcjonowania linii 300 i 319 na całej ich trasie wyniesie dla roku: 2012 /zgodnie z zawartym porozumieniem/ 2013 /zgodnie ze złożoną przez MZDiM propozycją/ Dla Jaworzna 1 900 000,0 1 700 000,0 Dla Chrzanowa 332 000,0 670 000,0 Łącznie 2 232 000,0 2 370000,0 Jednakże – mając na uwadze ograniczenia finansowe sygnalizowane przez ZK"KM", Jaworzno złożyło propozycję kontynuowania współpracy w adekwatnym dla możliwości finansowych ZK"KM" zakresie poprzez dostosowanie wielkości pracy przewozowej. W tym celu w okresie wrzesień – październik pracownicy MZDiM przeprowadzili badania napełnień w autobusach linii 300 i 319 w celu ewentualnego stworzenia optymalnej w stosunku do możliwości finansowych oferty przewozowej, mającej na celu zaspokojenie potrzeb mieszkańców obu gmin w zakresie dojazdu do szkół i zakładów pracy. ZK'KM" nie ustosunkował się w żaden sposób do złożonej przez Jaworzno propozycji.
Nie likwidować tego co mieszkańcy potrzebuja na co dzień, nie każdy ma auto, a może dwa, busy nie zawsze jeżdżą- a zadajcie sobie pytanie ile ludzi wejdzie do busa a ile do autobusu?
ha ha ha dobre, dobre :)
Mieszkańcy miasta i sołectw protestują! - A Marek co? - Dyszy!
W końcu się coś ruszyło, niech radni innych osiedli też się wezmą do roboty i zbierają podpisy, bo tam na pewno też sporo osób chce zatrzymania 300 i 319. Bierzcie przykład z rady osiedla Kąty i weźcie się w końcu do pracy tzw. radni, bo przecież to my na was głosujemy i też chcemy mieć coś do powiedzenia...
Co tam Wy mieszkańcy. Najważniejsze że władza już nie będzie musiała dopłacać do autobusów. Przecież busy załatwią wszystko a i na premie za dobre gospodarowanie publicznymi pieniążkami zostanie, by żyło się lepiej ...