Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - kolebce Junaka - przelom.pl
Zamknij

Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - kolebce Junaka

13:00, 13.06.2022
Skomentuj Polonez w wersji trzydrzwiowej, tylko nieliczni mogli poszczycić się posiadaniem tego modelu Polonez w wersji trzydrzwiowej, tylko nieliczni mogli poszczycić się posiadaniem tego modelu

Z ARCHIWUM TYGODNIKA "PRZEŁOM". Tym razem polecam odwiedzenie bardzo ciekawego, moim zdaniem, Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie. Znajdziemy tam ogromną kolekcję pojazdów samochodowych i motocykli. Całość ekspozycji mieści się w starej zajezdni, dlatego są tam również pojazdy transportu publicznego, takie jak tramwaje i autobusy.

Wystawa podzielona jest na działy: pojazdy służb mundurowych, polskie prototypy, pojazdy związane z historią szczecińskiej komunikacji, jednoślady PRL-u, motocykle II Rzeczpospolitej, polska motoryzacja - pojazdy Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, szczecińska motoryzacja w latach 1954-1967 oraz w latach 1919 - 1944, Stoewer - jakość ze Szczecina, lata 1858 - 1945. Ostatnia ekspozycja jest świeżo pozyskaną kolekcją pojazdów, rowerów i sprzętu biurowego marki istniejącej przed II wojną światową na terenie miasta.

Bardzo rzadko spotykany Junak B-20

 

LPT prototyp przygotowany na potrzeby wojska, przeznaczony do ewakuacji rannych z pola walki lub transportu amunicji na polu walki

 

Należy wspomnieć, że Szczecin jest miastem, z którego "wywodzi" się najsłynniejszy powojenny motocykl rodzimej produkcji, a mianowicie Junak, będący zarówno dawniej jak i w czasach obecnych, obiektem marzeń wielu Polaków. To właśnie w Szczecinie istniała jego fabryka, produkująca go w kilku odmianach.
Wśród zbiorów znajdziemy również przegląd modeli kultowego polskiego Sokoła z Sokołem 1000 w wersji wojskowej na czele oraz kilka wersji cywilnych. Wszystkie posiadane pojazdy możemy obejrzeć z bliska i z każdej strony, są bardzo przejrzyście ustawione na terenie dużej hali i kilku dodatkowych pomieszczeń. Moim zdaniem jest to jedno z ciekawszych na tę chwilę muzeów w kraju i zdecydowanie warto je odwiedzić.

Roadster Stoewer V5 Sport z 1931 roku. Jeden z piękniejszych egzemplarzy tej marki

 

Sokół 1000 w wersji wojskowej - największy produkowany w Polsce motocykl

 

Archiwum Przełomu nr 10/2021
(Łukasz Głuch)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%