Niedawno wyremontowany został jeden z torów kolejowych na szlaku Trzebinia-Dulowa. Razem z tym torem wyremontowano także przejście pod nim, którym prowadziła droga pieszo-rowerowa z działek do Młoszowej (i dalej do Puszczy Dulowskiej). Tylko że po remoncie to przejście nie pełni już swojej funkcji, bowiem zostało przebudowane na zbiornik odwadniający.
Niedawno wyremontowany został jeden z torów kolejowych na szlaku Trzebinia-Dulowa. Razem z tym torem wyremontowano także przejście pod nim, którym prowadziła droga pieszo-rowerowa z działek do Młoszowej (i dalej do Puszczy Dulowskiej). Tylko że po remoncie to przejście nie pełni już swojej funkcji, bowiem zostało przebudowane na zbiornik odwadniający.
Dawniej do przejścia prowadziła utwardzona, wyłożona betonowymi płytami droga, którą mógłby przejechać nawet samochód osobowy, więc nie było to przejście "dzikie". Dziś, żeby móc tam przejść, trzeba by umieć wspinać się po stromych skarpach i być wyposażonym w wysokie, gumowe buty, ponieważ na dole znajduje się kilkudziesięciocentymetrowa warstwa wody.
Dawniej z przepustu korzystało wielu ludzi, pieszych i rowerzystów. Była to najkrótsza (i zarazem najlepsza, bo bez ruchu samochodów) droga do Puszczy Dulowskiej dla mieszkańców np. Piasków, osiedla ZWM, budynków przy ulicach Głogowej, Wiśniowej i innych. Ja sam często jeździłem tam na rowerze.
Do przejścia nadal prowadzi droga z ustawionymi wzdłuż niej ławeczkami, jednak teraz jest ona ślepa. W momencie, w którym robiłem przesyłane razem z tym tekstem zdjęcia, spotkałem trzy osoby, które tak jak ja były niezadowolone z efektu prac kolejowych.
Rozumiem, że ponowna przebudowa przepustu raczej nie jest możliwa, ale można np. wybudować obok przepust dla pieszych i rowerzystów, albo w istniejącej budowli zamontować metalowy pomost, który byłby powyżej poziomu lustra wody i byłby także połączony z istniejącą drogą.
Może zapytacie, dlaczego zwracam się z tym problemem do was, a nie do inwestora, który zlecił remont linii kolejowej, czyli do PKP Polskich Linii Kolejowych? Otóż twierdzę, że jako gazeta macie większą siłę przebicia niż ja jako osoba prywatna. Zapewne moje apele zostałyby zbagatelizowane przez decydentów z PKP PLK.
Podsumowując: mam nadzieję, że zajmiecie się tym tematem, ponieważ uważam, że w państwie, w którym promuje się aktywny wypoczynek nie powinno dochodzić do sytuacji takich, jak wyżej opisana.
Dominik Hano
AAA06:26, 25.01.2014
Przynajmniej taniej niż w Kielcach ;-)
http://www.mmkielce.eu/artykul/caly-tunel-w-centrum-kielc-zalany-klopot-z-wlasnie-oddana-warta-kilkaset-milionow-inwestycja
23.05.2025
KRAWCOWĄ zatrudnię 509-063-675
20.05.2025
PRACOWNIKÓW ogólnobudowlanych. Tel. 601 998 930
22.04.2025
DREWNO opałowe, kominkowe, zrębki, Tel. 572-632-99...
22.04.2025
WYCINKA drzew, zrębkowanie, mulczowanie, Tel. 572-...
Biskupi po obradach. Krytyka ministerstwa i nowa komisj
Liczba komentarzy (mój jest pierwszy) świadczy o tym, jak bardzo decyzje biskupów obchodzą normalnych ludzi (a przynajmniej czytelników Przełomu). Zatem niech biskupi dalej obradują, powołują komisje. A jak krzykną, to głos się poniesie... bo w pustych kościołach głos dobrze się niesie...
hajer
17:10, 2025-06-14
Mieszkańcy nie chcą kolejnego marketu
Dwa komentarze: 1. Jak libiążanie nie będą robili tam zakupów, to sklep padnie. A jak będą, to znaczy, że inwestycja trafiona. 2. Trzeba było wystąpić z propozycją budowy pomnika Jezusa lub najświętszej Panienki i wtedy budowa marketu byłaby "obrazą uczuć religijnych". Proste?
starszy absolwent
17:05, 2025-06-14
Prof. Marek Harat Honorowym Obywatelem Libiąża
Usunięty komentarz niejakiego "Bążura" datowany na 21:57 z 13.06.2025 znajduje się na stronie głównej po prawej stronie...
Jan
11:37, 2025-06-14
Policja szuka tych mężczyzn
z tego kasy nima lepiej łapać po 22 ludzi którzy wracają z pracy 62 na 50 km/h ....
kasa
06:19, 2025-06-14