Imitacja zabytku w Chrzanowie coraz bardziej widoczna (WIDEO, ZDJĘCIA) - przelom.pl
Zamknij

Imitacja zabytku w Chrzanowie coraz bardziej widoczna (WIDEO, ZDJĘCIA)

13:00, 16.03.2023
Skomentuj Trwa przebudowa wiaduktu na ul. Siennej w Chrzanowie Trwa przebudowa wiaduktu na ul. Siennej w Chrzanowie

Trwa przebudowa wiaduktu kolejowego na ul. Siennej w Chrzanowie. Na ścianach nowej budowli powstaje okładzina kamienna.

W połowie października ubiegłego roku rozpoczęły się długo oczekiwane prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego na ul. Siennej w Chrzanowie.

Przypomnijmy, że najpierw jeden wojewódzki konserwator zabytków dał zielone światło do jego rozbiórki. Potem drugi sprzeciwił się. PKP miały na nowo opracować projekt przebudowy.

Następnie usłyszeliśmy o wypracowanym kompromisie, czyli połączeniu walorów historycznych z aktualnymi potrzebami komunikacyjnymi. I oto mamy efekt.

Po zabytkowym, liczącym ponad 100 lat wiadukcie prawie nic nie zostało, za wyjątkiem części dla pieszych.

- Przy ul. Siennej, w miejscu istniejącej konstrukcji, powstaje nowa, mocniejsza. Będzie miejsce na dwie jezdnie, w obu kierunkach. Nowa, łukowa budowla będzie podobna do obecnej konstrukcji z okładziną kamienną na ścianach czołowych i skrzydłach. Przewidziano iluminację kamiennego sklepienia - mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK SA.

Prace związane z wykonaniem okładziny kamiennej na nowej konstrukcji już się rozpoczęły. Nie wszystkim się podoba, że w miejsce zabytku powstaje jego imitacja.

- Można powiedzieć, że to taki wyrób zabytkopodobny. Wygląda on dosyć kuriozalnie - mówi jedna z Czytelniczek.

Przypomnijmy, że ze względu na prowadzone roboty ruch samochodowy i pieszy pod tym obiektem został wstrzymany. Zakończenie prac planowane jest w połowie bieżącego roku.

Pod wiaduktem będą mogły przejeżdżać wszystkie autobusy obsługujące linie ZKKM Chrzanów. Jak informuje Dorota Szalacha wysokość pod obiektem, czyli skrajnia pionowa wyniesie 4 metry. Na znaku będzie ograniczenie wjazdu powyżej 3,5 metra. Najwyższy autobus ma wysokość 3,25 metra.


Czytaj również

Chełmek buduje kapitał na przyszły sezon

MKS Trzebinia rozpoczyna wiosenną batalię o awans. Na pierwszy ogień KS Chełmek

Miliony złotych na sieć wodociągową w gminie Babice. Kto złożył oferty w przetargu?

Manhattan Trzebinia trzeci na turnieju w Pszczynie

Chrzanowianin z Górnika Zabrze został mistrzem Polski

Narciarka z Libiąża druga w prestiżowych zawodach

[WIDEO]7552[/WIDEO]

(Michał Koryczan)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

abcabc

0 0

Przejazd pod wiaduktem jest zaokrąglony. Czy w najniższym punkcie będzie miał 4 metry czy w najwyższym? Żeby się nie okazało, że autobus będzie musiał zjeżdżać do środka żeby pod nim przejechać i cała idea dwukierunkowego wiaduktu pójdzie w piach. A wiemy, że w tym cyrku wszystko jest możliwe.

13:36, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

0 0

Przejazd pod wiaduktem jest zaokrąglony. Czy w najniższym punkcie będzie miał 4 metry czy w najwyższym? Żeby się nie okazało, że autobus będzie musiał zjeżdżać do środka żeby pod nim przejechać i cała idea dwukierunkowego wiaduktu pójdzie w piach. A wiemy, że w tym cyrku wszystko jest możliwe.

13:36, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

forfanforfan

0 0

Koniec prac w czerwcu ale rozumiem, że do ruchu zostanie dopuszczony zgodnie z zapowiadanym terminem 1 kwietnia lub wcześniej?

13:44, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaro1jaro1

0 0

abc_ to samo sobie pomyślałem. wykolejeńcy potraafią...

15:20, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Dla niezorientowanych: ruch pociągów pasażerskich na nowym wiadukcie ma rozpocząć się 26 marca 2023 o godz. 3:46, bo taka informacja jest w https://portalpasazera.pl.
Droga pod wiaduktem zostanie udostępniona przypuszczalnie po jej przebudowaniu, a to powinno nastąpić przed zakończeniem prac, które planowane jest na "połowę bieżącego roku". Czyli: dla drogi nikt nie deklaruje konkretnego terminu otwarcia - trzeba przyjąć, że to będzie "w połowie roku".

15:31, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlojzyKleksAlojzyKleks

0 0

Idę o zakład, że te kafle imitujące kamień zaczną odpadać za kilka lat

20:20, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jerzy5555jerzy5555

0 0

Skrajnia pionowa po przeglądnięciu zdjęć i filmiku to będzie 4.0 m, ale to na środku wiaduktu, a przy ścianach to wygląda na 3.0 m. Czyli dwukierunkowość prawdopodobnie weźmie w łeb, bo autobusy na gaz będą musiały zjeżdżać na środek żeby przejechać.

20:27, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

A ja mam nadzieję, że te kafle będą naklejone tylko na ścianach wiaduktu. Gdyby były też na sklepieniu to bałbym się tamtędy jeździć.

20:52, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaMarJaMar

0 0

Ja tu widzę jedną jezdnię, nie dwie

21:44, 16.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BoIsKapitan BoIs

0 0

Wiadukt o tym kształcie jest efektem kompromisu między zwolennikami progresu a fanami utrzymywania zabytków za wszelką cenę, w tym cenę funkcjonalności. Jak każdy kompromis, ten również nie jest w stanie zadowolić wszystkich i będzie tylko częściowo realizował założenia funkcjonalne. W mojej ocenie należało rozebrać cały obiekt, wybudować nowy, spełniający przede wszystkim kryteria funkcjonalne, a kamień z rozbiórki wykorzystać do zrobienia porządnego cmentarza I wojny światowej. Oddano by cesarzowi co cesarskie (dosłownie) zamiast budować cmentarz z ziemnymi grobami, które już za niedługo zdegradują się do stanu sprzed roku.
W efekcie mamy dwa obiekty takie sobie, a kamień z rozbiórki wylądował niewiadomo gdzie.

09:56, 17.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABRAKADABRA 33ABRAKADABRA 33

0 0

droga redakcjo czym wy nagrywacie ten materiał ?? zwykły telefon ma lepsza jakosc nagran dzisiaj ???

12:40, 17.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

Nowa książka o Helenie Kmieć z Libiąża

Dokładnie wiedziała na co się pisze.

dede

08:16, 2025-05-13

88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie

Pisząc dzisiaj o szarości i biedzie w czasach PRL, warto unikać dokonywania manipulacji polegajacej na porównywaniu poziomu życia "wtedy" (lata 60/70) z tym poziomem dziś. Warto natomiast porównać z poziomem życia w innych krajach. Wystarczy nieco poczytać czy pooglądać zdjęcia i filmy z Francji, Włoch czy Hiszpanii. Tylko nie porównywać polskiej wiochy z Paryżem, a porównać ją z wiochą w Masywie Centralnym, Pirenejach czy na włoskim południu. Rażących różnic nie widać, a dzielnice willowe u nas też się budowały. Oczywiście łatwiej wrzucić zdjęcie pustej półki sklepowej zastawionej butelkami z octem, zrobione w czasach najgłębszego kryzysu. Ja tam pamiętam te półki jako tako zapełnione z towarami, w tym takimi, na wiele których nie było nas w domu stać. Na szkolnych apelach (było coś takiego - lata 60-te) kierownik szkoły nie raz wymachiwał bułką z szynką przyniesioną przez sprzątaczkę ze śmietnika, wygłaszając okolicznościowe przemówienie w stylu; "wasi rodzice ciężko pracują, a wy ....". Po co więc ta ideologiczna przesada w prawie każdym tekście o tamtych latach? Prawdą jest, że nie było komórek, netu, komputerów i paru innych rzeczy, tylko że gdzie indziej też ich nie było.

stary zgred

07:57, 2025-05-13

Nowa książka o Helenie Kmieć z Libiąża

Panie Oratowski i reszta! Szybkie szkolenie z edytorstwa konieczne!!

Złoty pył.

23:13, 2025-05-12

88 lat temu na Grunwaldzkiej w Chrzanowie

Przypomnę że od 1945 r do 1989 czyli w tym szarym komunistycznym kraju bez ,, radości" I dobrobytu jak tutaj Przełom pisze przybyło nas około 15 milionów ludzi. Od 1989 w zachodnim dobrobycie hehe nie przybywa nic a nawet ubywa nam ludności. Więc przestańcie prać młodym mózgi jak to było źle. Lata 70 były naprawdę na wysokim poziomie jak na tamte czasy i to w każdej dziedzinie. Do tej pory nie rozkradli tego co wtedy powstało

Ogień

22:11, 2025-05-12

0%