Imitacja zabytku w Chrzanowie coraz bardziej widoczna (WIDEO, ZDJĘCIA) - przelom.pl
Zamknij

Imitacja zabytku w Chrzanowie coraz bardziej widoczna (WIDEO, ZDJĘCIA)

13:00, 16.03.2023
Skomentuj Trwa przebudowa wiaduktu na ul. Siennej w Chrzanowie Trwa przebudowa wiaduktu na ul. Siennej w Chrzanowie

Trwa przebudowa wiaduktu kolejowego na ul. Siennej w Chrzanowie. Na ścianach nowej budowli powstaje okładzina kamienna.

W połowie października ubiegłego roku rozpoczęły się długo oczekiwane prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego na ul. Siennej w Chrzanowie.

Przypomnijmy, że najpierw jeden wojewódzki konserwator zabytków dał zielone światło do jego rozbiórki. Potem drugi sprzeciwił się. PKP miały na nowo opracować projekt przebudowy.

Następnie usłyszeliśmy o wypracowanym kompromisie, czyli połączeniu walorów historycznych z aktualnymi potrzebami komunikacyjnymi. I oto mamy efekt.

Po zabytkowym, liczącym ponad 100 lat wiadukcie prawie nic nie zostało, za wyjątkiem części dla pieszych.

- Przy ul. Siennej, w miejscu istniejącej konstrukcji, powstaje nowa, mocniejsza. Będzie miejsce na dwie jezdnie, w obu kierunkach. Nowa, łukowa budowla będzie podobna do obecnej konstrukcji z okładziną kamienną na ścianach czołowych i skrzydłach. Przewidziano iluminację kamiennego sklepienia - mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK SA.

Prace związane z wykonaniem okładziny kamiennej na nowej konstrukcji już się rozpoczęły. Nie wszystkim się podoba, że w miejsce zabytku powstaje jego imitacja.

- Można powiedzieć, że to taki wyrób zabytkopodobny. Wygląda on dosyć kuriozalnie - mówi jedna z Czytelniczek.

Przypomnijmy, że ze względu na prowadzone roboty ruch samochodowy i pieszy pod tym obiektem został wstrzymany. Zakończenie prac planowane jest w połowie bieżącego roku.

Pod wiaduktem będą mogły przejeżdżać wszystkie autobusy obsługujące linie ZKKM Chrzanów. Jak informuje Dorota Szalacha wysokość pod obiektem, czyli skrajnia pionowa wyniesie 4 metry. Na znaku będzie ograniczenie wjazdu powyżej 3,5 metra. Najwyższy autobus ma wysokość 3,25 metra.


Czytaj również

Chełmek buduje kapitał na przyszły sezon

MKS Trzebinia rozpoczyna wiosenną batalię o awans. Na pierwszy ogień KS Chełmek

Miliony złotych na sieć wodociągową w gminie Babice. Kto złożył oferty w przetargu?

Manhattan Trzebinia trzeci na turnieju w Pszczynie

Chrzanowianin z Górnika Zabrze został mistrzem Polski

Narciarka z Libiąża druga w prestiżowych zawodach

[WIDEO]7552[/WIDEO]

(Michał Koryczan)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

abcabc

0 0

Przejazd pod wiaduktem jest zaokrąglony. Czy w najniższym punkcie będzie miał 4 metry czy w najwyższym? Żeby się nie okazało, że autobus będzie musiał zjeżdżać do środka żeby pod nim przejechać i cała idea dwukierunkowego wiaduktu pójdzie w piach. A wiemy, że w tym cyrku wszystko jest możliwe. 13:36, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

0 0

Przejazd pod wiaduktem jest zaokrąglony. Czy w najniższym punkcie będzie miał 4 metry czy w najwyższym? Żeby się nie okazało, że autobus będzie musiał zjeżdżać do środka żeby pod nim przejechać i cała idea dwukierunkowego wiaduktu pójdzie w piach. A wiemy, że w tym cyrku wszystko jest możliwe. 13:36, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

forfanforfan

0 0

Koniec prac w czerwcu ale rozumiem, że do ruchu zostanie dopuszczony zgodnie z zapowiadanym terminem 1 kwietnia lub wcześniej? 13:44, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaro1jaro1

0 0

abc_ to samo sobie pomyślałem. wykolejeńcy potraafią... 15:20, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Dla niezorientowanych: ruch pociągów pasażerskich na nowym wiadukcie ma rozpocząć się 26 marca 2023 o godz. 3:46, bo taka informacja jest w https://portalpasazera.pl.
Droga pod wiaduktem zostanie udostępniona przypuszczalnie po jej przebudowaniu, a to powinno nastąpić przed zakończeniem prac, które planowane jest na "połowę bieżącego roku". Czyli: dla drogi nikt nie deklaruje konkretnego terminu otwarcia - trzeba przyjąć, że to będzie "w połowie roku". 15:31, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlojzyKleksAlojzyKleks

0 0

Idę o zakład, że te kafle imitujące kamień zaczną odpadać za kilka lat 20:20, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jerzy5555jerzy5555

0 0

Skrajnia pionowa po przeglądnięciu zdjęć i filmiku to będzie 4.0 m, ale to na środku wiaduktu, a przy ścianach to wygląda na 3.0 m. Czyli dwukierunkowość prawdopodobnie weźmie w łeb, bo autobusy na gaz będą musiały zjeżdżać na środek żeby przejechać. 20:27, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

A ja mam nadzieję, że te kafle będą naklejone tylko na ścianach wiaduktu. Gdyby były też na sklepieniu to bałbym się tamtędy jeździć. 20:52, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaMarJaMar

0 0

Ja tu widzę jedną jezdnię, nie dwie 21:44, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan BoIsKapitan BoIs

0 0

Wiadukt o tym kształcie jest efektem kompromisu między zwolennikami progresu a fanami utrzymywania zabytków za wszelką cenę, w tym cenę funkcjonalności. Jak każdy kompromis, ten również nie jest w stanie zadowolić wszystkich i będzie tylko częściowo realizował założenia funkcjonalne. W mojej ocenie należało rozebrać cały obiekt, wybudować nowy, spełniający przede wszystkim kryteria funkcjonalne, a kamień z rozbiórki wykorzystać do zrobienia porządnego cmentarza I wojny światowej. Oddano by cesarzowi co cesarskie (dosłownie) zamiast budować cmentarz z ziemnymi grobami, które już za niedługo zdegradują się do stanu sprzed roku.
W efekcie mamy dwa obiekty takie sobie, a kamień z rozbiórki wylądował niewiadomo gdzie. 09:56, 17.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABRAKADABRA 33ABRAKADABRA 33

0 0

droga redakcjo czym wy nagrywacie ten materiał ?? zwykły telefon ma lepsza jakosc nagran dzisiaj ??? 12:40, 17.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%