Po co komu wolne media i niezależni dziennikarze. Kto je obroni? - przelom.pl
Zamknij

Po co komu wolne media i niezależni dziennikarze. Kto je obroni?

11:17, 10.08.2021 Alicja Molenda
Skomentuj Alicja Molenda Alicja Molenda

W internetowej sondzie na przelom.pl zapytaliśmy Czytelników, skąd czerpią informacje lokalne. Możliwości wyboru były następujące: publikatory urzędowe, niezależne portale informacyjne, Facebook, prasa drukowana... Co się okazało?

Niezależne portale informacyjne jako źródło wiedzy o sprawach lokalnych wskazało 87 proc. respondentów, FB - 20 proc., prasę drukowaną - 15 proc. a publikatory urzędowe - 3 proc. To jest bardzo dobra wiadomość, bo od ponad 30 lat, odkąd zakończyła się epoka organów prasowych i zniknęła cenzura, możemy się cieszyć przekazem pochodzącym z mediów, które nie podlegają ani władzy państwowej, ani samorządowej. Informują i korzystają z prawa do krytyki, która zwykle boli adresata.

11 sierpnia Sejm ma zmieniać ustawę o radiofonii i telewizji. Zmiana celowana w stację TVN24 może spowodować, że jej amerykański właściciel będzie musiał ją z Polski wycofać albo odsprzedać państwowemu kapitałowi, np. Orlenowi.

Przykłady z Białorusi, Węgier, a w Polsce - zniszczenie wolnomyślicielskiej radiowej Trójki i przejęcie mediów regionalnych Polskapresse przez Orlen, pokazały, że wszystko jest możliwe. Władza może wyłączyć internet, telewizję, przejąć prasę, zmusić portale do funkcjonowania w podziemiu. Tylko władza mądra, rozumiejąca demokrację, godzi się na obecność krytyki w mediach. Wie, że jak nie będzie niezależnych dziennikarzy, to może i będzie święty spokój, ale zamiast informacji pozostanie wyłącznie propaganda, przez co jednak ani Polska, ani sama władza nie stanie się lepsza.

Ja wciąż wierzę, że niezależne media w Polsce przetrwają, choć ich twórcy - dziennikarze, nie mają dziś łatwo. Nie tylko dlatego, że nie lubi ich władza. Nie przepadają też za nami niektórzy Czytelnicy, bo w imię prawdy i rzetelności zawodowej idziemy często pod prąd, burząc ich wyobrażenia, wiedząc, że za niepopularne dla niektórych odbiorców ale zgodne z prawdą treści, spłynie na nas hejt, że ktoś się obrazi. Nie jest nam łatwo także dlatego, że świat nie jest dziś łatwy do objaśniania, a to przecież jedno z naszych zawodowych zadań.

Dlatego, bez względu na to, czy lubicie Państwo stację TVN24, czy jej nie lubicie, pamiętajcie, że jej wyrzucenie z rynku mediów byłoby kolejnym krokiem do monopolu informacyjnego, który pamiętamy z czasów tzw. komuny, PRL-owskiej telewizji i partyjnej prasy. Mam nadzieję, że my, ludzie urodzeni w tamtych czasach, nasze dzieci, a kiedyś wnuki, obronimy informacyjną różnorodność i wolne, niezależne od wszelakiej władzy media, bo to wartość bezcenna, symbol demokracji i nowoczesnego świata.

(Alicja Molenda)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(102)

Adaś NiezgódkaAdaś Niezgódka

0 0

Wolnomyślicielska Trójka? Kiedy taka była?
Zawsze,gdy zmieniał się rząd to zmieniali się redaktorzy naczelni.
Niezależni dziennikarze są cenzurowani: Pospieszalski, Rola, Gadowski.
To mydlenie oczu masom. 12:40, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podpisz się___Podpisz się___

0 0

Ale waszym problemem akurat jest podatność na lobbystów, jeśli ktoś komuś wmawia niezależność mediów w XXI wieku to jest trochę nie poważny:) Po za tym jeśli ktoś komuś wmawia niezależność TVN... To może zacznijcie zbierać dary przy najbliższym zaćmieniu Słońca:) A i jeszcze jesteście podatni na leśnych dziadków to akurat można było zaobserwować przy ostatnim artykule o Terytorialsach:) 12:41, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Podpisz się_ Dziadków? Przecież to młodzi ludzie! Lobbystów? Nie znamy. TVN? Można nie lubić, ale to różnorodność. O to chodzi. 12:56, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Zamiast TVN będzie TVPcim 12:59, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vincentvincent

0 0

Wolne ,niezależne media są potrzebna to podstawa demokracji.A nie żeby Suski czy jemu podobni przejęli nad nimi kontrolę.
Suski cytat:Jeśli się uda tę ustawę przeprowadzić i jakaś część tych udziałów zostanie być może wykupiona też przez polskich biznesmenów, i będziemy mieli jakiś tam wpływ na to, co się dzieje w tej telewizji .... 13:12, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Pani Alicjo, nie wiem jak z Przełomem, ale wiele mediów lokalnych jest zależne od samorządów. A tvn24 nie informował? kto zaorał radiową trójkę, manipulując głosami słuchaczy o czym pisał nawet Wprost; https://www.wprost.pl/prime-time/10472868/polskie-radio-niedzwiecki-ingerowal-w-liste-przebojow-trojki-sa-maile.html/ 13:45, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kris 11Kris 11

0 0

Proszę pani kiedy ludzie Tuska rabowali laptop Latkowskiemu nikt nie mówił o wolności mediów. Pisał coś przełom nie pamiętam. Pozdrawiam 14:09, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TW_RysiekTW_Rysiek

0 0

W obecnych czasach praktycznie każde media, mniej lub bardziej nachalnie, wciskają swoją ideologię. Rząd chce mieć monopol na jej wciskanie (a Polacy są bardzo na to podatni, oj bardzo) i stąd ten projekt w cwanych głowach się narodził.
Mi generalnie światopogląd Polski płynącej mlekiem i miodem, złego Tuska który wrócił jak cwany lis by podebrać kury z kurnika i potężnej Polski pod rządami suwerena jest podobnie obcy jak światopogląd wszechobecnej dewiacji, gejozy i kolorowych marszów na pokaz pod pretekstem walki o prawa kobiet czy obrony demokracji. Jedno i drugie to szambo i papka (robiąca niestety wielu ludziom wodę z mózgu). Zero obiektywizmu a tylko podprogowe wciskanie kitu zarówno postępowym (tvn-y) jak i dziadersom (publiczna). 14:12, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Czy Pan Donald Tusk pracuje w TV PiS reżim? Jest najczęstszym bohaterem w TV. Nawet pseudo dziennikarka Holefka mimo fascynacji Jacka rozwodnika, dzieci różnym kobietom robiącego jest rzadziej pokazywana. A rząd polski ma same, sukcesy, nie kradnie a jeśli jakiś dziennikarz coś wyłapie to powiedzą że nam się należy. Zastanawia mnie tylko fakt jakim cudem pewna pani krawcowa z Pcimia zarabiając 1500zł miesięcznie za czasów tak złej zmiany jaką była partia PO dorobiła się 800 000zł. 15:04, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karinokarino

0 0

w imię prawdy i rzetelności zawodowej pani redaktor powiada..ciekawe zatem kto kasował niewygodne posty byłych uczennic podczas strajku nauczycieli , dlaczego nie było żadnego info o strajku kobiet w mieście gdy okazało się że była frekwencyjna klapa , tour de konstytucja zresztą też.rozumiem że szliście wtedy pod prąd '' burząc ich wyobrażenia, wiedząc, że za niepopularne dla niektórych odbiorców ale zgodne z prawdą treści''..... 16:25, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

To jak z tą redaktorką jest? Jest zależna (od kogo?) - czy może jest niezalezna? 16:29, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

A gdzie wy wszyscy "obrońcy" demokracji byliście jak za POsrańców ABW robiło nalot na "Wprost"????? 16:29, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

kevin Mnie tam cieszy,że rudy wrócił do Polski,już pokazał standardy "demokratyczne" w KO usuwając w krzaki m.in. Trzaskosia,rudy fuhrer myśli,że ludzie dadzą się nabrać na niego drugi raz...... 16:37, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Nie ma czegoś takiego jak niezależne media i dziennikarze. Zawsze jest ten ktoś na samej górze który akceptuje lub nie to co ma być wydane. Także można mówić o różnorodnych mediach, a nie niezależnych. To tak jakby mówić teraz o dobrowolnych szczepieniach, ale jak się ktoś nie zaszczepi.... Tak dawno dziennikarz może pisać co mu się podoba, ale jak to nie podoba się szefowi.... No chyba że ktoś jest na samozatrudnieniu i ma własny blog bo raczej nie media.... 17:10, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntypodAntypod

0 0

Wolne media???? Wolne żarty!!! Nigdy takich nie było i nie będzie!! 17:32, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

I tak to Jarosław jaśnie nam panujący w białych rękawiczkach, świetle jupiterów i poklasku fanatyków demontuje nasze państwo. Przyjdzie dojść do ściany, rozbić sobie pysk kiesy i suweren zrozumie o co tu chodzi! Kierunek "komuno wróć'! 17:48, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Szanowna Pani Redaktor. Bardzo mądre i wzniosłe jest to, co Pani pisze, tylko co z tego? Poza tym; dlaczego ewentualne zniknięcie lub zmiana charakteru stacji TVN ma mieć tak ważne znaczenie dla obrony demokracji w Polsce? Co to zmieni? Jakoś od ...5? 6? lat (stary jestem, mam problemy z pamięcią) TVN i inne niezależne media bronią wartości, wskazują, demaskują, ujawniają, a wybory za wyborami wygrywa ten kto wygrywa. Może społeczeństwu (zresztą nie tylko polskiemu) znudziła się demokracja i chce mieć "dobrego króla"? Może TVN i inne niezależne media wreszcie zastanowiłyby się dlaczego tak się dzieje? Może głoszone przez te media wartości nie są dla większości społeczeństwa najważniejsze? Może ta większość społeczeństwa chce rozwiązywania problemów, które uważa dla siebie za ważniejsze niż parady równości, legalizacja związków jednopłciowych, LGBT, walka ze "śladem węglowym", likwidacja hodowli zwierząt futerkowych, uwolnienie kur z klatek i inne doniosłe zagadnienia gnębiące "wolne media" od świtu do nocy? Może dlatego popiera tych, którzy mu obiecali, że te ważniejsze dla niego problemy rozwiążą? Tylko obiecali i wystarczyło, czyli TVN nadaje dla swoich. Od lat bez refleksji. A przecież np. jeden samolot, podczas 2-3 godzinnego lotu zostawia większy ślad węglowy niż dom opalany węglem przez rok. 80% lotów, to loty "dla przyjemności", a lata się często z 30/40 % obłożeniem. Zero refleksji wolnych mediów. Adolf Hitler zdobył władzę w demokratycznych wyborach, a w referendum przekształcającym Niemcy w III Rzeszę dostał coś 80% poparcia. Nasi "Europejczycy" niech się pukną w głowę czy raczej walną łbem we framugę drzwi i to szybko, bo zaraz będzie za późno. 19:08, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Szanowna Pani Redaktor; niech Pani nie wpada przy tym w panikę. Przecież pamiętamy (przepraszam z góry za to "my", no ale sama się Pani przyznaje), że w 1988 roku "wolnych mediów" praktycznie nie było poza kilku "pół-wolnymi" tytułami prasowymi i władzy to nic nie dało. Czyli teraz przyczyna jest znacznie poważniejsza niż własność czy istnienie tego czy innego kanału tv. Może zamiast płakać za znikającym kanałem poszukać tej przyczyny. 19:14, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

paszekopaszeko

0 0

Pani Alicjo, poniższe komentarze pokazują poziom naszego społeczeństwa. Naszego w sensie miasto, powiat, województwo. Płakać się chce, czytając komentarze zawsze tych samych 'patriotów'. Niestety, nikt i nic nie przekona tych osobników. Oni wiedzą swoje i koniec. Taka jest mentalność Polaka, ukształtowana przez wieki. Od Liberum veto, poprzez zabory aż do współczesności. A kiedyś, za czasów Jagiellonów byliśmy potęgą... 19:22, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

passatwvpassatwv

0 0

Pani Alicjo niech Pani napisze o sobiea nie gornolotnie o TVN. Patrzmy na swoje podworko. Czy Pani gazetka jest niezalezna czy zalezna? Moze jakas ankiete Pani zrobi ? 19:47, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prysioprysio

0 0

powiem brzydko po g....... 19:54, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Uważam, że moja gazeta jest niezależna. Podobnie portal. Jeśli ktoś uważa, że jest zależna, to ja bym chciała wiedzieć od kogo. Na pewno wie to Raptor, który napisał, że to "ktoś na górze". Kto? 19:58, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

A czy dziennikarze tych ''wolnych'' mediów pisnęli chociaż słówkiem na podniesienie im wieku emerytalnego, czy ukradzenia im pieniędzy zbieranych na emeryturę w OFE? Nie chciały się narazić późniejszemu ''królowi'' Europy? 20:04, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Pani Molenda,oczywiście,że jest Pani zależna, od lokalnego układu polityczno-gospodarczego,wiele lokalnych niewygodnych spraw związanych z lokalnymi tłustymi misiami oraz politykami po prostu Pani przemilcza,jeżeli Przełom zaczął by być obiektywny to lokalna sitwa zaraz bo go zniszczyła..... 20:25, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Które sprawy zostały przemilczane? 20:37, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a3b4a3b4

0 0

Wolne media dają dojść do głosu wszystkim. Skoro promujecie skrajnie lewackie książki jak aplebaum to może też zareklamujcie drugą stronę i zareklamujcie skrajnie prawicowe? Ale to już nie po drodze i to są te wolne media ale tylko w jedynie słusznej sprawie. 21:10, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

@jdowbecki rozumiem że teraz pisuarów nie przeszkadzają Niemcy, Francja tylko USA. Gdyby wlascicielem TVNu byli Niemcy o czym marzą pisuary ustawa była by taka ze właścicielem TV może być ktoś z Polski lub spoza UE. TVN szkodzi pisuarom, zaczęli od tego że zakazali reklamować spółki skarbu Państwa w tej TV. Kończy się TVN wypowiadam abonament radiowo telewizyjny. Zostaje przy Playerze i Netflixie. 21:31, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Pani Molenda, Pani gazeta jest niezależna? Ale niezależna od kogo? Od pisiorów? :) A czy jest obiektywna i uczciwa? Ja tego tutaj nie dostrzegam. Na każdym kroku siejecie manipulację, stosujecie praktykę półprawd i niedomówień. Pani zresztą się już popisała podczas wyborów prezydenckich pokazując na kogo głosowała a tego nie powinna robić. Czemu Przełom chroni elity z powiatu? Czemu mimo kilku moich maili nikt nie zajął się sprawą pewnej pani z klubu Victoria? Nie zaciekawiła Pani sprawa oszukanych przez tą panią dzieci? Dzieci!!! Znieczulica, czy ochrona koleżanki? Pani ma sumienie jeszcze się wybielać? 21:36, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Co do mediów. Niestety od lat trwa walka, część z nich jest proPOwska, część proPiSowska. Ogrom manipulacji przeraża po obu stronach. Okrutna, brudna, czarna polityka na zasadzie, po trupach, ale do celu. TVN to ognisko manipulacji antypisowskiej, codzienne fake newsy i pomówienia w stronę rządu. TVP vice versa. Kolejna ustawa powinna zapobiegać manipulacji a dziennikarze powielający manipulację i kłamstwa powinni być pociągani do odpowiedzialności karnej. Nie ma innej drogi, jeśli chcemy żyć w normalnym kraju. Krytyka musi być, wszelkie brudy muszą być wyciągane, ale przekaz musi się opierać o prawdę, nie o kłamstwa od pana Waltera lub Pereiry. Kropka. Dziękuję za uwagę. 21:40, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Pani Alicjo,chce Pani tematów? Proszę bardzo Interesuje mnie dlaczego cały Chrzanów wraz z powiatem stał się takim dnem gospodarczym,interesuje mnie dlaczego szpital powiatowy w Chrzanowie jest uważany za umieralnie przez pacjentów,interesuje mnie jak to się stało,że jedna rodzina zawłaszczyła praktycznie cały handel w Chrzanowie......... 21:58, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Nie pisz 20 minut po mnie, bo znowu jakiś debil powie, że ja i Ty to ta sama osoba :D 22:02, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Sama Pani napisała "moja gazeta". To już wie Pani kto jest na górze. Jeżeli przyjdzie do Pani dziennikarz z artykułem z którym się Pani nie zgadza to Pani nie zgodzi się go wydrukować. Także niezależnych dziennikarz staje się zależny od Pani opinii. Tak to już jest, dlatego używanie zwrot obrona niezależnego dziennikarstwa to chyba na wyrost.... Co do obrony stacji TVN przez przełom no to chyba naturalne. Skoro ciągle się pojawiają tutaj materiały tej stacji.... Ogólnie TVN zaszło zbytnio na lewo jeżeli chodzi o "obiektywizm" więc czy dostaną koncesje czy nie to już mi... Zwłaszcza że to nie całe TVN tylko tvn24. Może w końcu przyznana tak pedałować.. 22:14, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

A czy tvn powiedział kiedyś coś krytycznego o rządzie po-zsl czy samym ryżym, jak za bezcen wyprzedawali firmy polskie a jak oni się cieszyli jak opozycja zablokowała pracę sejmu!!! 22:29, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

TVN założyli kolesie z UB-ecji,a jak się im zaczeło kopcić koło dupy to sprzedali szydom amerykańskim.... 22:32, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Ta niby niezależna stacja potrafiła się nawet, nabijać z choroby Jana Pawła II, a postarali się nawet o to aby filmik na You Tube, został zablokowany; https://rozrywka.dziennik.pl/hity-internetu/artykuly/353104,pawel-pluska-z-tvn24-nasladuje-papieza-jana-pawla-ii.html/ 22:57, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Popapa, nie pytałam co Pana interesuje, ale co zostało zamiecione pod dywan? Jeśli zna Pan jakieś fakty - zapraszam. Raptor - gazeta jest moja i nadal nie wiem, kto jest na górze jak Pan publicznie zasugerował. Makariusz - nie znam sprawy Pani z klubu Viktoria. Jakieś szczegóły? 23:08, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Tak się to kończy, gdy e-mail zostaje wyrzucony do kosza, bez odpowiedzi. Pisałem do Pani, później kolejno, gdy nie otrzymywałem odpowiedzi po dłuższym czasie do Pani Kaim i jeszcze dwóch redaktorów, nikt nie odpisał :) Mam gdzieś te maile w skrzynce, musiałbym poszukać. Natomiast w każdej chwili mógłbym udokumentować swoje zarzuty, bo mam to na dysku. Oczywiście niepamięć, czy brak znajomości sprawy to typowe tłumaczenia. Sprawa stara, ale moja pamięć niezawodna. Przede mną nie macie usprawiedliwienia, sprawa była na solidny materiał prasowy, no, ale oskarżona osoba widać ma równie solidne plecy. Powinniście się wstydzić, bo poniższe zarzuty o przemilczanych sprawach czy chronieniu elit s a prawdziwe, przekonałem się o tym osobiście. 23:21, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po pa papo pa pa

0 0

Ależ Pani Alicjo,nie ma co zamiatać pod dywan bo w Przełomie niewygodnych spraw dla lokalnych polityków i przedsiębiorców w ogóle nie zaczynacie tylko przemilczacie,można do was pisać list,e-maile,jeżeli sprawa nie jest po linii politycznej wyznawanej przez Przełom to jest cisza.................................. 23:34, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Umie Pani czytać ze zrozumieniem? Bo zaczynam mieć wątpliwości. Prościej się tego napisać nie dało... A kto jest "nad Panią" nawet nie formalnie, ale komu się Pani chce przypodobać, a co najmniej nie podpaść to można się tylko domyślać. Nie tylko ja zauważyłem że dziwne jest pomijanie tematów, brak drążenia dopominanie itp. Ba, co najmniej raz wypowiedzi były jak dobrego rzecznika prasowego.... 07:53, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

rapror, jak chcesz wiedzieć jak to działa, to obejrzyj film ŚCIESZKA STRACHU. Chcielibyście ludzie, aby pani właścicielka rzucała się z zębami do gardeł miejscowych notabli, czy biznesmenów, a tu trzeba między nimi żyć, spotykać się na imprezach, coś załatwić. To byłoby trochę takie słabe. Kiedyś o tym pisałem, to szanowna pani pogroziła mi paluszkiem. 08:54, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

VitekSprytek: 1. Media nie są od skakania komukolwiek do gardła. 2 Nie bywam na imprezach, niczego nie załatwiam. Jeśli gdziekolwiek jestem to wyłącznie jako dziennikarz. Taki styl życia sobie wypracowałam i jest mi z nim dobrze. 2. raptorze: taka spiskowa teoria podległości jest nawet zabawna. Ciągle czekam aż napisze Pan, kto jest ty guru? 3. Makariusz: do tej pory nikt nie nazwał konkretnie żadnej przemilczanej sprawy. Proszę koniecznie odszukać te maile. Dokumentacja jest niezbędna. Jeśli Pan jej nie przedstawił, to proszę się nie dziwić, że nikt się sprawa nie zajął. Poza tym, w takich sytuacjach nie można pozostać dla dziennikarza anonimowym informatorem. 09:31, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

hehehehe, Pani sobie teraz bezczelnie kpi w żywe oczy ;) Mnie Pani zachowanie nie dziwi, jest typowe dla "wybielaczy". Niby nie zna sprawy, ale "zaraz" z całą pewnością zwala winę na drugą osobę, że rzekomo była anonimowa i nie przedstawiła dokumentacji. To był spory referat z załącznikami potwierdzającymi i dokumentującymi sprawę. Jak wspomniałem, gotowiec na materiał prasowy. Wyjątkowo prosty do sprawdzenia i potwierdzenia w kilku źródłach, np u ówczesnego burmistrza, który o tym wiedział, ale ze względu na znajomość nie podjął żadnych działań. W jednym mailu mieliście kompletny materiał na artykuł, więc proszę nie kłamać tutaj, że coś tam. Ja tylko żałuję, że nie pociągnąłem sprawy dalej, w mediach, które nie są zainteresowane ochroną kliki, np w Gazecie Krakowskiej albo Chrzanowskim24. Zachowanie burmistrza tylko poświadczyło, że w mieście panuje klika, która się chroni wzajemnie. Przełom też to potwierdził. Proponuję planować swoje kolejne artykuły, bo jak Pani widzi, ludzie zbyt wiele mają do napisania w nich, szkoda tylko, że są to wypowiedzi negatywne. 10:41, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

Z pewnością pamięta pani nasze potyczki dotyczące imprez wygiełzowskich i nieprawidłowo parkujących uczestników. Temat jest ciągle żywy, ale pani go ignoruje (nie dostrzega). Kolejna sprawa, to otoczenie targowiska przy Szpitalnej i dziejące się tam bezprawie. Ten wątek internauci poruszali wielokrotnie. Czy pani gazeta pociągnęła sprawę, czy drukiem zapytano miejscowego komendanta, dlaczego w czwartek nie ma tam regularnych patroli? W Krzeszowicach i Libiążu jest podobnie. Co robi przedstawiciel pani gazety na tamten teren, wybiera świeżą sałatę? Niezależność pani gazety polega na tym, że nie przejmuje się głosami z dołu. 11:27, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan NawakJan Nawak

0 0

Chłopcy!!! Jak wam się tak chce!!! Tylko polityka i polityka!!! Taki ładny, ciepły dzień!!! Buzie do słońca! Więcej radości, uśmiechu a nie tylko polityka i to draństwo!!! Lepiej zaśpiewać! − „ …..A gdy przyjdzie zapomnieć i w pamięci to zatrzeć,
lepiej milczeć przytomnie i patrzeć.
Czy te oczy mogą kłamać? Chyba nie. Usta też!
Czy ja mógłbym serce złamać itp. ?
Kiedyś to zrozumiesz sama, to był błąd.
Czy te oczy mogą kłamać - ależ skąd……..itd”!!! ZARAZA!!!
11:28, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

Zapomniałem: media są od skakania ludziom do gardeł. Oczywiście w przenośni. Należy piętnować tych, którzy dokonują bezprawia i tych, którzy swoim zaniedbaniem (zaniechaniem) im to umożliwiają. Chodziło mi o WOLNE, NIEZALEŻNE i oczywiście w żaden sposób nie uwikłane media... 11:32, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

Janie Nawak, tutaj pasują słowa piosenki LOMBARDU:,, ...a ty z daleka, bo tak lepiej i w razie czego nie tracisz nic''. 11:46, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Są od skakania, są. Redaktorzy celowo podrzucają kontrowersyjne tematy, bo wiedzą, że kraj jest podzielony i będą kłótnie. Oni wtedy mają raj, jest ruch, jest oglądalność a co za tym idzie, większa kasa z reklam. Dziennikarstwo w Polsce upadło, dziś to głównie "przepisywacze", nie prowadzą interwencji, nie zajmują się sprawami zwykłych ludzi jak dawniej, gdzie po informacji zaraz był dziennikarz aby zająć się sprawą. Po co mają to robić, kasa ta sama, będą się szarpać? :) Idzie ku jeszcze gorszemu. 11:47, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Makariusz - rozumiem, że sprawę zgłosił Pan do prokuratury, i że znalazła swój finał. Taka jest kolejność obywatelskiego działania. Prasa nie jest ani organem ścigania, ani sadem. Interweniuje wtedy, gdy powołane do tego organy nie wykazały się działaniem. Proponuję sobie poczytać o funkcjach prasy, bo mam wrażenie, że trochę Pan błądzi. VitekSprytek: w sprawie parkingów w Wygiełzowie w tym roku nie interweniował nikt. Jeśli chodzi o lata minione, publikacji było wiele. Pan pisze nieprawdę sugerując, ze gazeta się tym nie zajmowała. Jeśli chodzi o targowiska, to powiem Panu szczerze, że nie znam takiego, gdzie wszystko rozwiązane byłoby idealnie. Jeśli Pan zna, to bardzo proszę o przykład. Chętnie się tam wybiorę i zobaczę. W małych miasteczkach problemów komunikacyjnych jest mnóstwo. Nie uważam, że ten jest najważniejszy i wymagający stałego zaangażowania policji, której interwencje zmieniają sytuację tylko na chwilę. Problem tkwi w planowaniu przestrzennym, w rosnącej liczbie pojazdów. Na niektóre sprawy trzeba po prostu spojrzeć trochę szerzej. Metoda "skakania do gardła" tu i teraz, nie rozwiąże tego problemu. 14:45, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

hehehe, jest Pani mistrzynią odwracania kota ogonem. Gdyby Pani przeczytała ze zrozumieniem co napisałem w tym mailu, nie pisałaby Pani bzdur o prokuratorach. Kompromituje się Pani dobitnie. Po co więc istnieje Przełom, skoro nie zajmuje się ważnymi dla powiatu sprawami? Utrzymujecie tego moralnego trupa tylko dla własnych posadek, filmików z TVN i pierdół w których opisujecie swój stronniczy pogląd i pijanych rowerzystów, których podrzuci Wam Policja? Już więcej nawet niech Pani nie odpisuje, bo co wpis, tym gorzej :D 15:05, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Makariusz, Pana wiedza na temat mediów jest skromna. Rzeczywiście czas zakończyć tę dyskusję. 15:54, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakurjakur

0 0

Wszystkie te komentarze to jak włożyć kij w mrowisko. Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. A tu tylko wylewanie żółci. Aby drugiemu dopiec, opluć, urazić. Jesteście faktycznie jak ta Polska w soczewce, jeden drugiemu wilkiem. I oto wychodzi prawda, dlaczego Polska non stop pod zaborami. Po prostu maja to w naturze, że muszą być trzymani krótko za "ryj". Wtedy jest im błogo. 16:51, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

No to czemu ją Pani ciągnie? Szpileczki ostatniej jeszcze potrzeba naszła aby "było na moje"? Pisałem aby zakończyć, bo błędów i tak nie naprawicie. 16:51, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

@jakur, po to są tworzone takie tematy aby stawały się mrowiskiem a najlepsi obywatele to tacy, którzy na nic nie narzekają i stosują się do zaleceń. Posłuszni i pokorni. 16:55, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Po tym co dzisiaj działo i dziej w sejmie zeszliśmy na poziom białorusi. Tego po 89 roku jeszcze nie było. Mamy w naszym kraju po raz wtóry dyktaturę! 19:39, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Tak. Bardzo przykre obrazki z parlamentu. 20:10, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

W sumie to bym zerknął co tam się działo, ale nawet nie wiem gdzie patrzeć, bo wszystkie "wolne media" są stronnicze. Zajrzę na TVP, propaganda, zajrzę na TVN, propaganda. To może napiszcie co tam się w tym cyrku działo, bo TV nie oglądam. 20:57, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

"Paczam" tu i tam i news dnia to "Nowak na wolności". Zastanawiam się jak takiego oszusta mogli wypuścić, no, ale przecież "wolne sądy", "wolne media"... 21:00, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

No właśnie, widać jestem staroświecki, bo pamiętam Przełom z misją społeczną, ale odkąd przejęła go Pani Molenda stał się zwykłą firmą, wręcz nieprzychylną zwykłym ludzkim sprawom. I zawsze będę powtarzał, ta gazeta upadła wraz z rządami tej Pani. Panią Molendę poznałem kiedyś osobiście, tak jak i Jej męża. Dawne czasy, nigdy bym nie przypuszczał, że tak poprowadzi tą gazetę. Szkoda, bo powiat potrzebuje rzetelnej gazety i jej nie ma. 21:53, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiesiekWiesiek

0 0

Pod rządami PiS stopniowo wracamy do czasów PRL . ,, Przewodnia siła narodu ,, w iII RP ze swoją nomenklaturą partyjną ,, dojną zmianą ,, opanowała wszystkie instytucje państwowe i spółki skarbu państwa , teraz chce zawładnąć umysłami wszystkich Polaków wycinając krytyczne wobec niej media co daje bezkarność i dalsze rządy dążące do autorytaryzmu . Oddalamy się od Zachodu , walczymy z Unią Europejską , teraz konfliktujemy się z USA naszym największym sojusznikiem , wszystko pod demagogicznym płaszczykiem obrony suwerenności i patriotyzmu . Putin zaciera ręce takim obrotem sprawy albo to jego rękoma prowadzona jest ta szkodliwa dla Polski i Polaków gra . Wojna hybrydowa już jest prowadzona i nie muszą brać w niej póki co zielone ludziki . 11:18, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Wiesiek a przez kogo były opanowane spółki skarbu państwa wcześniej? a ile spółek zostało sprzedanych za przysłowiowe srebrniki obcemu kapitałowi? Sprzedali nawet Bank PKO włoskiemu Unicredit czy PKL!!! Dopiero teraz teraźniejsza władza rozpoczęła repolonizację po tych POszustach!!! 13:36, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rydekrydek

0 0

Lepiej się tym zainteresujcie, a nie tracie czas na pierniczenie o tym co lepsze Amiga czy Commodore . https://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/755E350D264127B0C12587260031AA36/%24File/1449.pdf 13:53, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

''Bardzo przykre obrazki z parlamentu'' odpowiedziała właścicielka Przełomu Promilowi, bo obydwoje zobaczyli co im pokazał ten ich lemingowy tefałen, ale ten uwielbiany przez nich złoty cielec, już nie pokazał jak był atakowany pod parlamentem poseł Konfederacji, który podczas głosowania wstrzymał się od głosu, ta dzicz według nich, to jest ok!!!https://wpolityce.pl/polityka/562198-inne-oblicze-tolerancji-czyli-zwolennicy-opozycji-w-akcji 14:15, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VitekSprytekVitekSprytek

0 0

Właśnie o takim klarnecie, jak jdowbecki pisałem w moim ostatnim wpisie. ,,a przez kogo były opanowane spółki skarbu państwa wcześniej?'' 14:50, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jtrolnicki ty podobnie jak kukis sprzedałeś swój kręgosłup i piszesz te bzdety bo ci tak każą. A co do meritum to nie im pokazali a cały świat zobaczył i co pokazały największe stacje telewizyjne włącznie z BBC jak w Polce jest bezczelnie łamane prawo, jak się je omija i de facto umiera demokracja. Zatem trolu interetowy zamilcz! 14:52, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ vitek co do spółek to zdaje sie w tauronie wymieli po raz enty cały zarząd. Oczywiście sami "fachowcy" 14:54, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Makariusz, ja nigdy Przełomu od nikogo nie przejmowałam. Gazetą kierowałam od początku jej istnienia jako red. naczelna. Od dłuższego już czasu red. naczelną jest Grażyna Kaim. Nigdy nie zmieniłam poglądów. Pana dywagacje wprowadzają więc Czytelników w błąd. Jeśli się nie ma o czymś pojęcia, to lepiej głosu nie zabierać. 14:54, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Promil, pokazali co chcieli, ale tego jak jest traktowany i opluwany poseł, który się wstrzymał od głosu i nie poparł łoPOzycji, wybrany przez naród w demokratycznych wyborach to już nie, według ciebie przekaz jednostronny jest ok??? 15:14, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Ciekawy jestem czy ta ''niezależna''szczujnia tefałenowsa, potępiła już atak na posła Sośnierza??? 15:23, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jtrolnicki. Nie jest opluwany poseł tylko zdrajca, zwykła szmata. i zapewniam cię ze kuisowi i reszcie ich wyborcy podziękują. A w ogóle wiesz czym się różni kuis od ku.wy? Ułatwię ci. Ku.wa zanim odda swoją dupę mówi ile za to chce! 15:36, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ obserwator nazywam posła kukisa tak jak o to sam poprosił: https://gwiazdy.wp.pl/janowski-tez-nie-wytrzymal-bycie-zdrajca-to-hanba-6671411268340224a 19:00, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakurjakur

0 0

Dla trolowni prawdziwi dziennikarze to Ogórek i Jakimowicz :D 19:30, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Sporo się tutaj używa określenia "troll". Wy poważnie nie wiecie, co oznacza to określenie i nie widzicie, że sami atakując inną osobę, podczas rozmowy wyzwiskami wyczerpujecie do bólu definicję tego słowa? Ludzie, co jest z Wami? 21:19, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Wczoraj wieczorem zobaczyliśmy tą patologię, jest to efekt przedawkowania tefałenowskiej szczujni, próbującej zrobić w Polsce ukraiński Majdan a co na ten temat powiedział zaatakowany poseł? https://www.tysol.pl/tag/Dobromir-Sosnierz i do tej około sejmowej patologii można też zaliczyć za wpis poniżej promila!!! 21:35, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Wczoraj wieczorem dokonał się zamach stanu na wolność słowa w Polsce o czym informowały stacje telewizyjne na całym świecie . Jednocześnie marszałek Witek ogłaszając reasumcpje głosowania przekroczyła kolejną granicę łamiące regulamin sejmu. Stanie za to przed trybunałem stanu. Świat i Polacy zobaczyli też jak posłowie kukis zdradzili swoich wyborców i wartości demokratyczne. To był żenujący spektakl, wstyd i hańba dla instytucji sejmu! 08:29, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Wczoraj wieczorem dokonał się zamach stanu na wolność słowa w Polsce o czym informowały stacje telewizyjne na całym świecie . Jednocześnie marszałek Witek ogłaszając reasumcpje głosowania przekroczyła kolejną granicę łamiące regulamin sejmu. Stanie za to przed trybunałem stanu. Świat i Polacy zobaczyli też jak posłowie kukis zdradzili swoich wyborców i wartości demokratyczne. To był żenujący spektakl, wstyd i hańba dla instytucji sejmu! 08:29, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Kukiz jest jak PSL, Nowoczesna i niebawem Hołownia. Gdy grozi im próg poniżej 5%, wtedy zrobią wszystko aby sprzedać swoje wartości, aby jeszcze utrzymać koryto. 09:04, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Promil a czy zamach stanu był też w kwietniu 2015, gdy marszałek Sikorski przeprowadził reasumpcję głosowania, kiedy to POszuści po pomyłce ich posłów przegrali głosowanie w sprawie wyboru generalnego inspektora ochrony danych osobowych? a może by tak ktoś z tych obrońców tej stacji przypomniał, kiedy ta szczujnia powiedziała coś dobrego o teraźniejszych rządach? a czy protestowali kiedy to POszuści w 2015 wybrali na zapas sędziów do Trybunału Konstytucyjnego na miejsce tych, którym nie skończyła się jeszcze kadencja? 09:28, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Promil, czy ten knajacki język miłości POpapranego posła przekazany za pomocą tej polskojęzycznej stacji, w której przez całą dobę jest tylko prawda i sama prawda, obiegł cały świat??? 11:48, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jtrolicki ty czegoś naprawę nie rozumiesz. Wolność mediów polega na tym że się mówi, pisze i pokazuje co sie komu podoba pod jednym warunkiem. W zgodzie z obowiązującym prawem. Zatem jak się komuś podoba rydzyk to słucha rydzyka, jak ktos woli posat to sobie włącza polsat a ci lubią tvn oglądają tvn, Problem polega na tym że politycy przegłosowaną niezgodnie z prawem ustawą chcą przejąć kontrolę nad stacja telewizyjną. I o ile z TVP zrobili telewizje rządową (na wzór koreański) to o tyle przejęcie biznesu a zwłaszcza z kapitałem USA jest zamachem! Kumasz co się tu zadziało i dokąd zmierza czy twoje uwielbienie jedynie słusznej part nie pozwala ci przyjać do widomości że mamy dyktaturę jak przed 89 rokiem! 13:13, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Dyktaturę to mieliśmy w latach 2007-2015 kiedy wszystkie media były w jednych rękach a rządzący bez naszej zgody podnosili nam wiek emerytalny, wygonili dzieci bez zgody rodziców do szkół od 6 roku życia, ukradli przyszłym emerytom 150 mld. z OFE a odnośnie reasumpcji głosowania to ona była, przeciw odroczeniu obrad sejmu a nie jakimś przejęciu o czym ty chyba nie wiesz!!! 13:34, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

oserwator: Pisząc "przykre to" odniosłam się do sytuacji w sejmie, nie do komentarzy. Tu dodam, że nie "popieram" żadnych komentarzy wyrażonych w sposób chamski i wulgarny. Komentarz świadczy wyłącznie o jego autorze. Jeśli nie potrafi publicznie wyrażać swoich myśli w sposób kulturalny, nie powinien zabierać głosu. Skakanie sobie do oczu przy pomocy klawiatury stało się niestety modne. Co ciekawe, coraz mniej ludzi na to reaguje, ale czasem ręce opadają. To też jest smutne. 13:45, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jtrolnicki nie przypominam sobie aby w latach o których piszesz sekretarz stanu USA wypowiadał się że "coś" z naszą demokracja jest nie tak. Nie pamiętam też aby CNN, BBC, DW i inne wielkie telewizje tego świata pokazywały obrady sejmu w naszym kraju w kontekście zamachu na wolność słowa. O reasumpcji będzie jeszcze głośno kiedy Witek stanie przed trybunałem stanu. Weź pilota do ręki i zmień z TVPis na inną stację. 14:37, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podpisz się___Podpisz się___

0 0

"Komentarz świadczy wyłącznie o jego autorze." Komentarze świadczą jedynie o portalu na którym się znajdują ja rozumie że na Przełomie jak w lesie. Można zakłamywać rzeczywistość robić to latami ale fakty są nie zmienne. 16:31, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podpisz się___Podpisz się___

0 0

Takie życiowe porównanie to tak jak by wam ptaki osrały firmówkę. A wy zamiast ją umyć to twierdzilibyście że to złe ptaki były:) 16:33, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

Zgadzam się, że komentarze świadczą jedynie o portalu. Osoba nim zarządzająca ma obowiązek pilnować porządku i przepisów prawa a więc zwalczać wszelkie dziadostwo. Tutaj można próbować prowadzić rzeczową rozmowę opartą o argumenty, ale co z tego jak zaraz wpada jakiś koleś i albo trolluje wyzwiskami drugą osobę, albo podszywa się pod nią, próbując ją ośmieszyć. Zgłaszasz raport i ktoś tam kiedyś łaskawie go wypełni, albo nie, bo i tak się zdarza. Właściciel, gdyby miał szacunek do swojego portalu i ludzi chcących normalnie rozmawiać zrobiłby porządek z dziadostwem, tu nie ma woli. Stąd opinie o Przełomie typu "szmatławiec", "wylęgarnia trolli" itd. Ja sam święty nie jestem, bo gdy jakiś patafian mi pojedzie, to dłużny nie bywam, ale żeby tak wyzywać kogoś bez powodu, to już trzeba być przykrym człowiekiem... Widywałem stoików, którzy opluci powiedzieli, że deszcz pada i grzecznie odpisali, albo milczeli. Ktoś pozwala na to i są to ludzie zarządzający daną stroną.
21:21, 13.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiriusSirius

0 0

my Polacy strasznie zaczęliśmy się nienawidzić na wzajem.... zamiast dyskutować, rozmawiać to obelgi i inwektywy. Nie ma między nami Polakami normalnej rozmowy, tylko nienawiść do tych drugich.... strasznie przykre. Każda władza kradła i każdy Polak o tym wie. Za głębokiej komuny każdy wyrywał dla siebie coś... jedni tylko to co dało się zapierniczyć z budowy inni co się dało ukraść na większą skalę bo byli przy korycie, tak zostało do teraz. Każdy ciągnie sznurek w swoją stronę... ale do czasu kiedy kradli wszyscy i wszyscy o tym wiedzieli, naród nie był podzielony,,, bo wszyscy wiedzieli że każdy kradnie. Jarosław dokonał wyczynu.. skłócił naród, podzielił go na "my" i "oni" i fenomenalnie tym podziałem rozgrywa swoją partyjkę... a zaczął grać na śmierci swego brata... Jarek Kaczyński skłócił swój własny naród, podzielił go i świetnie, błyskotliwie zdobyło to co chciał, Władzę.... jeden człowiek... 01:15, 14.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Bo Prezes osobiście i jego partia, karmi się klęskami, buduje poparcie dla siebie wywoływanymi przez te klęski konfliktami. Jakby się jeden samolot nie rozbił w krzakach, to już mało kto pamiętałby o tym rodzeństwie. A tak od konfliktu ( o cokolwiek z kimkolwiek) do konfliktu, od klęski do klęski. I każda zwiększa poparcie, umacnia swój obóz, ponieważ utrafia idealnie w odczucia znacznej części polskiego społeczeństwa, głęboko zakompleksionej, niechętnej i nieufnej wobec obcych, za to przekonanej o własnej doskonałości i przesiąkniętej poczuciem niesłusznej krzywdy, jaka ją od wszystkich naokoło spotyka. Ostatnie 300 lat historii Polski i sposób jej przedstawiania (i to przez ..."90%" autorów) jest jakimś wytłumaczeniem takiej postawy tych ludzi. Tak że musisz się uzbroić jeszcze w wiele cierpliwości "Sirius". Jeszcze wiele przed nami. Zwłaszcza że jakoś nikt nie chce, z pogardy albo ze strachu, mówić do tych ludzi. Wszyscy wolą mówić (czyli ; walić) do Prezesa, a jemu w to graj; im bardziej na niego lecą, tym dla niego lepiej, bo dla "tej" części społeczeństwa staje się bardziej "swój", bardziej "nasz", niesłusznie atakowany i poniewierany i to na dodatek przez obcych i ich pachołków (wiadomo; głównie tych wstrętnych na literę z końca alfabetu kropką u góry albo ich najemników), a przecież ON, Prezes, chce tak dobrze. 08:20, 14.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Pani Alicjo dlaczego Pani manipuluje czytelnikami? radiową trójkę zniszczył Niedźwiecki manipulując i kupcząc głosami słuchaczy, Orlen nie przejął tylko kupił od niemiaszków regionalne media, ''sejm ma zmienić ustawę o radiofonii i telewizji'' nie prawda! sejm ma ją doprecyzować, że nadawcami w Polsce mogą być tylko spółki europejskie z nie większą ilością kapitału niż 49% a to już jest w ustawie z 1992 r; https://lexlege.pl/ustawa-o-radiofonii-i-telewizji/art-35/ i pod trybunałem stanu powinien stanąć poprzedni prezes KRRIT Dworak za złamanie art. 35 pkt 2 ustawy i przyznanie koncesji amerykańskiemu żydkowi na tvn; https://www.money.pl/gospodarka/david-zaslav-gadula-w-kamizelce-kim-jest-nowy-szef-wlasciciela-tvn-6640962973477632a.html, ale nie ma się co martwić, przeniesie do Europy 49% udziałów i będzie nas dzielił nadal!!! 13:54, 14.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakurjakur

0 0

@jdowbecki poczytaj posty m.in. @stary zgred. Spokojnie, merytorycznie, z życzliwością. A Ty ujadanie, szczekanie, atakowanie. Uwierz, że jak widzi sie Twój nick, to nawet nie chce sie czytać tych Twoich wywodów, normalnego człowieka odrzuca. 14:53, 14.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jakur bo to jest fanatyk. Będzie pisał te głupoty, kłamstwa i zakłamania rodem z telewizji rządowej. Żenada na maxa! 17:08, 14.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Moje uznanie dla @jdowbecki ! Argumenty pokonają wrzaski zacofanych i nierozgarniętych! 17:31, 14.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Art.35 pkt.2 ustawy o radiofonii i telewizji z 1992 r. i złamanie go przez Dworaka, który dał koncesję podmiotowi, mającemu więcej niż 49% udziałów, do którego należy tvn to są kłamstwa??? 17:46, 14.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

''Po co komu wolne media''; ''Sośnierz dostał wyrazy szacunku, opluty, kop w tyłek, to przyszłość was wszystkich'', ''do posła Sośnierza przemówił naród'', Kukiz jest albo kompletnym durniem, który nie rozumie co się dzieje, albo sprzedajną szmatą'' - powiedział radzio i trudno się dziwić, że ten hejt na nowo rozpoczął się po wysłaniu do Polski swojego pupilka przez Merkel, ''wychodzimy na pole, żeby się bić z tym złem'' powiedział ten ich idol i na nowo rozpoczął kampanię nienawiści, trudno się dziwić, że przeniosło się to na ulice a nawet świat kultury, Panasewicz powiedział do Kukiza ''wstydzę się każdego dnia, kiedy podawałem ci rękę'' z wypowiedzi i zachowania zwolenników ''partii miłości'' wynika, że najchętniej całkiem wyeliminowaliby swoich politycznych przeciwników z życia publicznego, tak wygląda teraźniejsza wolność słowa, tolerancja, demokracja, według tych wychowanków tefałenu, dziennikarze tej stacji są wręcz zachwyceni tymi ich słowami, kiedy ich pokazują na wizji. I właśnie według niektórych dlatego potrzebne są te ''wolne'' media i ''niezależni'' dziennikarze!!! 14:48, 16.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jgbjgb

0 0

jakur- normalnego człowieka odrzuca przy słowach ,, jebać PiS" a ciebie? 14:57, 16.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakurjakur

0 0

@jgb to po co używasz takiego słownictwa? 16:02, 16.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ jtrolnicki nie wiem o co ci chodzi z tym wpisem ale pisać każdy może jeden lepiej drugi trochę gorzej. Kukiz jest już skończony a Jarek trzyma się jeszcze brzytwy żeby ratować stołki i władzę, Zwalanie na media winę za hejt na Kukiza to nieporozumienie. Media pokazały co ten człowiek zdobił w sejmie a okazał się zwyczajnym zdającą. Zdradził swoich wyborców a jego koledzy z branży muzycznej w jasnych słowach poinformowali go o dezaprobacie takich zachowań. I bardzo dobrze zareagowali. Kurestwo polityczne trzeba piętnować! 19:56, 16.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

A Wy dalej o tych "wolnych mediach"? Nie szkoda czasu? 20:56, 16.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

A to szuja, kto by się po nim spodziewał. Kurdupel na pewno tak tego nie zostawi. Hm... może zmusić załogę do rozbicia samolotu, w którym poleci na urlop, upozorować powieszenie się w gabinecie, zadźgać na scenie podczas koncertu? Nie, to już było, ludzie się od razu zorientują. 23:50, 16.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

Który kurdupel? ten ''rządzący'' Warszawą i wylewający warszawskie szambo do Bałtyku czy ten, którego Merkel wysłała z powrotem do Polski, aby swoją mową nienawiści, wyciągnął tą zdemoralizowaną, wściekłą żulię na ulice, zrobił w Polsce rewolucję i odsunął od rządzenia tych, którzy nie pozwolą na okradanie swojego kraju!!! 10:10, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan NawakJan Nawak

0 0

Ludzie!!! Oglądając, słuchając, czytając media, Polakowi często włos staje dęba!!! Gdyż dowiaduje się ilu „polaków” jest w Polsce!!! Ten Polak stwierdza – dużo! Zgroza!!! Klęska!!! Ile cukru jest w cukrze – dużo! Świetnie, kupuję!!! Ci „polacy” mówią po polsku i w zdecydowanej większości dobrze się mają! Ja wiem i nie tylko Ja, że marzy im się jerozolimska szlachta, że woleliby aby urzędowym był germański!!! Tacy to są ci „polacy”!!! ZARAZA!!! 11:48, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

winnickiwinnicki

0 0

Uspokój się histeryku :D Żeby na słowo kurdupel tak szaleć w budzie, rzucać miską i targać posłanie. Ty to musisz go kochać. Od razu rozpoznałeś, że o pana chodzi. Dobry PiSek, dobry. 11:52, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

Ciemnota kopie, gryzie i pluje jadem, gdy jdowbecki przedstawia niepodważalne argumenty. Każdy ma prawo się wypowiedzieć! 11:54, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%