W Byczynie za dwa lata powstanie estakada biegnąca nad osiedlem - przelom.pl
Zamknij

W Byczynie za dwa lata powstanie estakada biegnąca nad osiedlem

20:02, 06.07.2021
Skomentuj Fot. pochodzi ze strony UM Jaworzno Fot. pochodzi ze strony UM Jaworzno

Spółka BANIMEX rozpoczyna przebudowę DK79. Jej nowy, 1,5-kilometrowy przebieg, zmieni Jaworzno-Byczynę nie do poznania i odciąży ruch w tym rejonie.

Jaworzno rozpoczyna kolejny etap programu "Miasto Twarzą do Autostrady". Głównym wykonawcą inwestycji wartej 35 566 918,65 zł została firma PW BANIMEX Sp. z o.o. To największy, i najbardziej wyczekiwany projekt inwestycyjny, który ma być realizowany w 2021 roku i kolejnych latach. Według umowy inwestycja ma być zakończona do końca 2023 roku. Pieniądze na jej realizację pochodzą z dotacji celowej budżetu państwa (30 mln zł) i budżetu gminy.

Co zyska Byczyna

- Dzięki temu porjetowi Byczyna zupełnie się zmieni. Obecnie centrum osiedla Byczyna jest najgłośniejszym miejscem w mieście z powodu intensywnego ruchu tranzytowego na styku dwóch województw - śląskiego i małopolskiego. Dziennie tą drogą przejeżdża między 15 a 17 tysięcy samochodów, w tym większość (ok. 80%) to tranzyt - mówi prezydent Jaworzna Paweł Silbert. - Po wielu latach konsekwentnej pracy i starań oraz pozyskaniu środków zewnętrznych, budowa nowego śladu drogi krajowej oraz estakady, jako koniecznego elementu dla całego układu komunikacyjnego miasta, a przede wszystkim dla mieszkańców Byczyny, staje się możliwa do wykonania - dodaje.

Dzisiaj w Byczynie odbyła się konferencja prasowa z udziałem m.in. Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, Wojewody Śląskiego Jarosława Wieczorka, Wicemarszałka Woj. Śląskiego Dariusza Starzyckiego. Podczas spotkania przekazana została umowa na realizację inwestycji między prezydentem Jaworzna a wykonawcą - firmą BANIMEX Sp. z o.o.

Obwodnica dzielnicy Byczyna w ciągu DK79 o dł. ok. 1,5 km, to ostatni odcinek, który nie został dotąd przebudowany i o tyle ciekawy, że obwodnice zazwyczaj wydłużają długość dotychczasowej drogi, a w tym przypadku odcinek będzie krótszy i łatwiejszy do pokonania, ponieważ droga zostanie wyniesiona na estakadę powyżej osiedla. Dzięki tej inwestycji będzie ewidentnie bezpieczniej, bo wraz z estakadą zostanie przebudowany dotychczasowy ślad drogi, a to rozwiązanie daje nadzieję, że ruch w centrum osiedla zostanie uspokojony.

Osiedle jest podzielone na pół drogą krajową. Tysiące metrów kwadratowych asfaltu i kilkanaście tysięcy samochodów na dobę przejeżdżających tranzytem w stronę Chrzanowa tworzą barierę trudną do pokonania. Spory ruch, szczególnie w godzinach szczytu, utrudnia mieszkańcom Byczyny przemieszczanie się z jednej strony osiedla na drugą. Trudno się dziwić, skoro mówimy o skrzyżowaniu z drogą krajową. Budowa estakady, która ma zastąpić DK79, wreszcie doczeka się realizacji.

Jak przebiegnie nowa droga

Nowa droga rozpocznie się w rejonie ul. Por. Władysława Barana. Na dalszym odcinku droga będzie odsunięta od dotychczasowej lokalizacji w kierunku północnym, by powrócić na stary ślad DK 79 w obrębie przysiółka Koszówki. Następnie w obrębie ul. Hallera i Nauczycielskiej zaprojektowano połączenie starego i nowego śladu DK79 wraz ze stworzeniem skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Przekroczenie ul. Gwardzistów i potoku Byczynki możliwe będzie poprzez wykonanie wiaduktu drogowego, przez który poprowadzony zostanie ruch drogowy nad potokiem Byczynka i ul. Gwardzistów. Wiadukt będzie miał pięć przęseł i długość ponad 150 m. Droga będzie bardziej płaska i równa, dodatkowo ten zupełnie nowy odcinek będzie biegł w szpalerze ekranów akustycznych.

Byczyna będzie podłączona w dwóch miejscach - na początku i na końcu nowej drogi. A stary ślad ul. Krakowskiej zostanie przebudowany do zupełnie nowej funkcji - prowadzenia już tylko i wyłącznie ruchu lokalnego mieszkańców osiedla. Centrum Byczyny ulegnie wyciszeniu - przystanki zostaną przeniesione bliżej Rynku, a obok wiaty pasażerskiej powstanie również wiata rowerowa. Nasadzone zostaną nowe drzewa. Zostaną zbudowane również miejsca parkingowe, dzięki czemu będzie można ograniczyć wjazd pojazdów na byczyński rynek, co było życzeniem mieszkańców.

* * *

Dane techniczne:

Przedmiotem projektu jest przebudowa DK 79 w Jaworznie poprzez poprowadzenie nowego śladu Drogi Krajowej o długości ok. 1,5 km. Zadanie rozpoczyna się w rejonie ul. Barana, na dalszym odcinku droga jest odsunięta od dotychczasowej lokalizacji w kierunku północnym, by powrócić na stary ślad DK 79 w obrębie przysiółka Koszówki. Następnie w obrębie ul. Rapackiego i Nauczycielskiej zaprojektowano połączenie starego i nowego śladu DK79 wraz ze stworzeniem skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Przekroczenie ul. Gwardzistów i potoku Byczynki możliwe jest poprzez wykonanie pięcioprzęsłowego wiaduktu drogowego o długości 153 m, przez który poprowadzony zostanie ruch drogowy nad potokiem Byczynka i ul. Gwardzistów. Wiadukt zaprojektowano w całości na łuku poziomym o promieniu R=1050 m. Ustrój nośny wiaduktu stanowią dwa dźwigary, poprzecznice oraz płyta o zmiennej grubości. Wzdłuż wiaduktu zrealizowane będą chodniki oddzielone od jezdni barierami stalowymi, oddzielonych od krawędzi zewnętrznych ekranem akustycznym pełniącym funkcje barieroporęczy.

Dla ruchu pieszego wzdłuż DK 79 został zaprojektowany chodnik o szerokości 1,5 m oddzielony od jezdni barierą, rowem i ekranem akustycznym. Ponadto planowane jest wykonanie:

- Łącznik 1: likwidacja obecnego skrzyżowania z ul. Hallera wykonanie skrzyżowania trójwlotowego z sygnalizacją oraz nowy odcinek drogi w związku z budową kolektora odwadniającego nowy ślad DK79 oraz
- Łącznik 2: likwidacja obecnego skrzyżowania z ul. Nauczycielską wykonanie czterowlotowego skrzyżowania z sygnalizacją oraz nowy odcinek drogi w związku z budową kolektora odwadniającego nowy ślad DK79, a także modernizacją dotychczasowego śladu DK79.
Projekt przewiduje również realizację: chodników, zjazdów i dwóch zatok autobusowych, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu, odwodnienie, wodociąg, przebudowy kolidujących urządzeń teletechniki, oświetlenie, zasilanie energetyczne, zieleń (wycinka i nasadzenia), budowę ekranów akustycznych typu "zielona ściana", sygnalizacji świetlnej.
Parametry charakterystyczne dla odcinka DK79: klasa techniczna odcinka drogi GP1x2 o nośności 115 kN/oś, KR 5, prędkość projektowana 60 km/h, prędkość miarodajna 80 km/h, pochylenie poprzeczne 2 %, szerokość pasów ruchu 3,5 m, szerokość opasek bitumicznych 0,5 m, szerokość chodników 1,5 m - 2 m, szerokość pobocza gruntowego 1,5 m, pochylenie skarp 1:1,5, promienie łuków (kolejno): 350m, 1050m, 1000m.

Źródło: UM Jaworzno

 

(Alicja Molenda)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

passatwvpassatwv

0 0

I to jest wizja przyszlosci.
My mamy szope na Balatonie i wrotkowisko.
Oprocz tego jeszcze autostrade przez srodek Rynku.

04:28, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Co Nas obchodzi Jaworzno? Czy to też jest ta Wasza wymyślona "ziemia chrzanowska"? Będą mieć drogę super, ale piszcie o budowie dróg, obwodnic i estakad u Nas.

05:29, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MandraxMandrax

0 0

@Kevin raczej można pisać o BRAKU budowy dróg, obwodnic i estakad u nas...... niestety

05:46, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

A w Chrzanowie za A4 miała przebiegać nowo obwodnica miasta i cisza, następnie w Trzebini od 30 lat mądrale ze styropianu twierdzą że nie ma pieniędzy potem miejsca i że się nie da i ważniejsze jest serce miasta, więc wszyscy codziennie tracimy czas stojąc w korku, nerwy, zdrowie, zmęczenie i pieniądze za paliwo i spaliny, BRAWO takie mamy samorządy. Gdzie ten wesoły komentator wylewający ciągle jad na Jaworzno, tyle tylko że tam potrafią i da się, a u nas mamy niedasizm pełną gębą!

05:55, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mrozofmrozof

0 0

Szkoda że nikt nie powie ile rodzin straci swoje domy lub działki lub ich części .... o tym szacowny pseudo-ministerek Adamczyk ani słowa nie powiedział...o wywłaszczeniach ludzi z ich domów i ziemi i zaniżanych odszkodowaniach ...

06:08, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Co tam Silbert powiedział; "Po wielu latach konsekwentnej pracy i starań....". Wszystko w temacie.

06:20, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

Można? Można!

06:32, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Pani Redaktorko! Patrzę na mapę, czytam opis i nie potrafię sobie wyobrazić, jak ta nowa estakada będzie przebiegać nad obecną drogą krajową.

07:25, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinKajkowskiMarcinKajkowski

0 0

@Toed nie nad drogą tylko OBOK to subtelna różnica patrz na mapie masz wszystko,
@mrozof a ile ludzi ginie w Byczynie bo tir z naczepą skosił starszą babcinę, sam widziałem czy rowerzystę, to naprawdę konieczna inwestycja a co najważniejsze znacznie przyspieszy jazdę do Jaworzna bo w Byczynie nie raz korki są a teraz i mieszkańcy i kierowcy złapią oddech. Czego nie można powiedzieć o Chrzanowie i Trzebini, ale tutaj jak się chwalili - młodzi elokwentni i chętni do pracy udają że rządzą

07:42, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

Tak przy okazji: Na cześć jakich to gwardzistow główna ulica w Byczynie ma taką nazwę?

10:07, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

W Trzebini to Burmistrz ciągle jest na etapie projektu. Ten level jest ostateczny i wygodny dla Burmistrza. Także u nas jedyne co powstanie za "panowania" obecnego Burmistrza to co najwyżej mapki...

10:45, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Panie Kajkowski - to nie było pytanie do Pana ale uwaga skierowana do autorki artykułu. Dotarła i zadziałała - nagłówek został skorygowany. A przebieg planowanej DK79 przez Byczynę był od dawna znany.

11:56, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Raptorze: Tematem budowy trzebińskiej obwodnicy zajmuje się od lat GDDKiA, nie burmistrz, bo póki co gmina Trzebinia nie wzięła na siebie tej inwestycji. Trzebińska obwodnica jest ujęta w rządowym programie 100 obwodnic. Niektóre drogi z tego programu już się budują, "nasza", trzebińska jest na etapie studium korytarzowego. Stąd do projektu bardzo daleko. Najpierw trzeba ustalić jej przebieg, oddziaływanie na środowisko potem konsultacje, protesty i przetarg zapewne "zaprojektuj, buduj".

12:02, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

To u nas nie będzie chociaż połowy takich obwodnic, dróg i estakad? Nie sprawiedliwe to jest.

12:47, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Promil_plPromil_pl

0 0

@ Kevin to jest sprawiedliwe. Jak sie sprawnie zarządza miastem, planuje, ściąga inwestorów, biznes to ma się jak w Jaworznie. Jak się tego nie robi albo robi źle to się jak w naszym powiecie.

14:38, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KevinKevin

0 0

Gdyby tak przesunąć tablicę Byczyna pod Orła to może nam pociągną jakąś nitkę.

15:24, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Widzę rzecznik prasowy Burmistrza się odezwał. W takim wypadku:
1. Czy to GDDKiA miała w swoim programie wyborczym budowe obwodnicy Trzebini czy Okuczko? Skoro nie jest w stanie sam tego zorganizować tylko czeka aż ktoś za niego to zrobi to niech nie mówi że zrobi coś czego nie jest w stanie..
2. Obwodnica ma powstać w momencie kiedy ani obecny rząd, ani Burmistrz może już nie zajmować obecnych stanowisk. Także to takie obiecywanie czegoś co będzie za.... lat. Równie dobrze każdy poprzedni Burmistrz może stwierdzic że to jego zasługa bo 50 lat temu już o to walczył...
3. Nie trzeba od razu budować pełnej obwodnicy skoro nas na to nie stać. A czy polaczenie klasztoru z zakladem karnym nie jest możliwe? To już by przeniosło cześć ruchu poza centrum.
4. Burmistrz zapewne nawet nie ruszył palcem, aby przyspieszyc odbiór lub dopuścić do ruchu przejazd pod torami, który stoi gotowy już 3 miesiące chyba... Powtórka z rozrywki jak przy wiadukcie który dopuscili warunkowo dopiero po naciskach społecznych....
5. O jakich kawalkach obwodnicy Pani pisze? Mowa o wiadukcie który ma powstać na mloszowej i do którego dofinansowanie chce GDDKiA? Wcześniej to gmina się tym nie interesowała zapewne...

Podsumowujac, Burmistrz jedyne co robi w sprawie obwodnicy czy innych ulatwien w ruchu to czeka aż ktoś za niego to zrobi....

15:46, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

passatwvpassatwv

0 0

Alicja Molenda: a co u Nas oprocz wydarzen kulturalnych sie dzieje? Moze dla mieszkancow przydalby sie np Dom Opieki, Dom Seniora, Żłobek. Czy to jest w planach.? Bo o drogach to najlepiej zapomnijmy. Studium bylo juz za burmistrza Adamczyka. Kasa wydana. I cisza. U na sdalej pandemia, Radni maja luzik.

16:01, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

I co z tej dyskusji wynika? że Jaworznianie to mądrzy mieszkańcy i wiedzą komu powierzyć stery w mieście.

18:59, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Raptorze: ja tylko przedstawiłam stan faktyczny. Wyborcze obietnice burmistrza to zupełnie inna sprawa. Jeśli burmistrz obiecał w programie obwodnicę, to go wyborcy z tego rozliczą. Niektóre gminy robią takie rzeczy samodzielnie jako inwestor.. Myślę, że bogata Trzebinia dawno powinna mieć obwodnicę. Na razie gmin koncentruje się na budowie "bazy czasu wolnego". Ps. Nie jestem niczyim rzecznikiem, tylko dziennikarką.

19:09, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

Raptorze: ja tylko przedstawiłam stan faktyczny. Wyborcze obietnice burmistrza to zupełnie inna sprawa. Jeśli burmistrz obiecał w programie obwodnicę, to go wyborcy z tego rozliczą. Niektóre gminy robią takie rzeczy samodzielnie jako inwestor.. Myślę, że bogata Trzebinia dawno powinna mieć obwodnicę. Na razie gmin koncentruje się na budowie "bazy czasu wolnego". Ps. Nie jestem niczyim rzecznikiem, tylko dziennikarką.

19:09, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja MolendaAlicja Molenda

0 0

passatwv: Rzeczywiście, polityka inwestycyjna w Trzebini słabo uwzględnia demografię.

19:11, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

I wiecie co w tym kraju jest najgorsze? Cytując Autorkę tego artykułu: "Wyborcze obietnice burmistrza to zupełnie inna sprawa. Jeśli burmistrz obiecał w programie obwodnicę, to go wyborcy z tego rozliczą." i tak rozliczamy kolejną dekadę ludzi, którzy obiecują to co ich doradcy PRowi im nakreślą. Czysty populizm, obietnice, które często są niespełniane, bo za te kilka lat kadencji zdążą się nachapać, nabyć różnych kontaktów, często nabrać łapówek za to i za tamto a później? A cmoknijcie mnie wyborcy, ja już nachapałem, idę gdzie indziej. Mój wpis nie dotyczy konkretnej osoby, ani Burmistrza Chrzanowa, ani Trzebini, ale wielu innych ludzi w tym kraju. Po pierwsze obietnice muszą mieć w końcu swoje ramy, a populiści muszą być finansowo rozliczani z nich. Inaczej będziemy dalej żyć w chorym, populistycznym kraju, gdzie dany członek elity łowi łatwowiernych na wędkę przed urną jak karasie w stawie, bo sztab PR powie mu co obiecać, czego akurat ludziom potrzeba. Niestety takie zmiany nigdy nie nastąpią bez odpowiedniego ruchu społecznego, ale pomarzyć wolno. Co możemy zrobić na dziś? Przede wszystkim nigdy nie wybierać do władzy ludzi, którzy pozycję naszych miast znają tylko z mapy, nie są jej mieszkańcami. Pozdrawiam

19:48, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raptorraptor

0 0

Pani wypowiedz wygląda troszke jak obrona przelozonego przez rzeczniks. Nie wiem czy gmina jest bogata czy nie, ale życie mnie nauczylo, "umiesz liczyć licz na siebie". Jeżeli Burmistrz liczy że ktoś za niego zbuduje obwodnice, a on później powie "ja ją wywalczulem" I ktoś zdrowo myślący to "lyknie" to.... Co do spedzanie czasu wolnego to widać jak działa... Tworzac place zabaw na których może zarobić.. .. Bez komentarza.... Od "Jaworzna" powinien uczyć się zarowno jak się organizuje drogi ale I miejsca czasu wolnego. Żebym później z dziećmi jeździć nie musiał np na wodny plac zabaw koło galerii. Park dinozaurow... Itp. Tam takie miejsca są za free u nas na bank by chciał trzepac kasę za to. Kolejna sprawa betonowa pustynie na rynku. Już wiele miast chce przywrocenia drzew I Roslin. Ciekawe jak milosciwie nam panujacy... chyba że lubi jajecznice z plyty rynku jak w Krzeszowicach.

19:59, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

@Makariusz, powiedzenia niektórych polityków: obiecuję, że obiecam wam wszystko co chcecie!!! i obiecuję, że wycofam się z obietnic gdy mnie wybierzecie!!!

20:17, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MakariuszMakariusz

0 0

@jdowbecki i obiecują, bo za niespełnione obietnice nie ma żadnych konsekwencji, poza odejściem nażartego "elitczyka", gdy lud go "rozliczy".

20:50, 07.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

passatwvpassatwv

0 0

raptor: masz racje. Ja dorzuce swoje 3grosze. Dlaczego jest betonowa zapora uniemozliwiajaca skrocenie drogi laczaca Pilsudzckiego z Mloszowska na terenie UM. To jest chore.

04:45, 09.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Szanowna Pani Redaktor; co do tego czyją inwestycją jest obwodnica Trzebini, a czyją Byczyny; z tekstu wynika, że kosztować będzie 35 milionów, z czego Generalna Dyrekcja daje 30, a gmina Jaworzno "ogonek" (pewnie głównie na zjazdy i dojazdy), a jest to droga krajowa nr 79, więc pewnie też nie "rada sołecka" Byczyny zdecydowała o jej budowie, wyznaczyła przebieg i będzie ją prowadziła, tylko też Dyrekcja. Po prostu; te "nasze" gminy nie mają przebicia. Nigdzie. I to nie od kilku czy kilkunastu lat a, moim zdaniem, od reformy podziału terytorialnego. Nie tej z 1997 roku, tylko poprzedniej, z ...1975 (chyba). Chrzanów w latach 60/70 XX wieku był "stolicą" zachodniej części województwa krakowskiego; Dom Kultury, Plac, hala sportowa, konkretne plany budowy nowego szpitala, inwestycje przemysłowe, osiedle za osiedlem. Po reformie i przejściu do Katowic stał się jednym z wielu miasteczek województwa, a po powrocie do dzisiejszego województwa, dla Krakowa te strony stały się niechcianym "zad.....em". I to się pogłębia. Perspektywy zmiany nie widać.

06:23, 09.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"passatwv", piszesz; "Dlaczego jest betonowa zapora uniemozliwiajaca skrocenie drogi laczaca Pilsudzckiego z Mloszowska na terenie UM. To jest chore.". Bez tej betonowej zapory parking koło Urzędu i ten koło placu targowego zamieniłyby się w obwodnicę centrum, a to są tylko parkingi. Chore to jest to, że do dziś nie ma małej obwodnicy centrum od Młoszowskiej za cmentarzem do Piłsudskiego gdzieś w okolicach szybu na Zbyszku. Jak, budując Młoszowską w latach 70-tych XX wieku zostawiono tam "wypustkę", tak zostało (nawet chyba "wypustkę" zlikwidowano), a w tym przypadku nie ma co się już oglądać na "Warszawę" czy "Kraków". To miała sobie "dłubać" gmina. Może "dłubać" może po kawałku, ale sama. Najwyżej szukając dofinansowania. Przez 50 lat nie zrobiono chyba nic, pewnie pod pretekstem oczekiwania na wielkie inwestycje. Swoją drogą; bardzo dobry pretekst.

08:22, 09.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rhcprhcp

0 0

@stary zgred: w miastach na prawach powiatu (np. Jaworzno) odpowiedzialnym za drogi krajowe jest starosta (czyli w przypadku miast na prawach powiatu, prezydent miasta jest jednocześnie starostą. Tak poza tym to ma nawet stosowne dwie różne pieczątki). W pozostałych gminach przez tereny których przebiega droga krajowa to GDDKiA jest odpowiedzialna za taką drogę. Minister Infrastruktury ma co roku specjalną pulę pieniędzy na remonty, przebudowy dróg krajowych, którą rozdziela tylko i wyłącznie między takie miasta na prawach powiatu. Proponuję więc żeby zanim będziesz kogoś o coś oskarżać, spróbuj czegoś najpierw się dowiedzieć. Jeśli nie to wyraź co najwyżej wątpliwość dlaczego w Jaworznie jest tak a w innych miastach inaczej.

12:09, 09.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

"rhcp"; a co to ma do rzeczy? Zwłaszcza te "podwójne pieczątki" (wyobraź sobie, że wiem, że tak jest). Tamci umieją załatwić pieniądze. Przecież z tej "puli wyłącznie dla miast na prawach powiatu" mogli nic nie dostać, dostać niewiele, albo nie dostać na ten projekt. Wszystkie miasta na prawach powiatu dostają na wszystko? Umieli się starać. A to że nasz region stał się "za.... piem" i jest przez "wszystkich świętych" olewany, to widać, słychać i czuć. .

17:29, 09.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rhcprhcp

0 0

@stary zgred. To w końcu o co Ci chodzi? Bo najpierw kwilisz, że Jaworzno dostało kasę a Chrzanów czy Trzebinia nie i dlaczego w ogóle GDDKiA w Jaworznie robi a w Chrzanowie i Trzebini nie? Po wytłumaczeniu, kto odpowiada za jaką drogę nagle twierdzisz, że wiesz doskonale i że to w ogóle nie ma znaczenia tylko to, że Jaworzno umie załatwić a Chrzanów z Trzebinią nie. I tu się z Tobą nie zgadzam. W normalnym kraju decyzje dotyczące np. budowy obwodnic powinny być podejmowane według ściśle określonych kryteriów (np. wielkość potoku pojazdów, ilość wypadków, istniejącej infrastruktury dla pieszych itp.) a nie dlatego, że ktoś do kogoś pójdzie z flaszką i coś załatwi. A potem wielkie narzekanie, że jak się nie ma znajomości w urzędach to nic nie załatwisz. To w końcu chcemy, że żeby coś zrobić to z kimś trzeba wypić czy z góry wiemy jaki będzie finał sprawy niezależnie od tego kto akurat wygrał wybory?

23:15, 11.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%