Preferowana trasa obwodnicy przebiega przez tereny leśne. Zobaczcie tę mapę - przelom.pl
Zamknij

Preferowana trasa obwodnicy przebiega przez tereny leśne. Zobaczcie tę mapę

06:46, 28.08.2021 Agnieszka Filipowicz
Skomentuj Wstępna mapa udostępniona w internecie przez burmistrza Trzebini. Kolorem różowym zaznaczono preferowany przebieg obwodnicy Wstępna mapa udostępniona w internecie przez burmistrza Trzebini. Kolorem różowym zaznaczono preferowany przebieg obwodnicy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie przekazała trzebińskim władzom wstępną wersję przebiegu obwodnicy. Jej trasa będzie biegła przez lasy i nieużytki.

Burmistrz Jarosław Okoczuk udostępnił w mediach społecznościowych wstępną wersję przebiegu obwodnicy.
- Zdaję sobie sprawę, że każdy przebieg drogi będzie budził kontrowersje, ale musimy znaleźć złoty środek. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że obwodnica Trzebini musi powstać - to uważam za kwestię bezsporną - poinformował.

Preferowany nas wariant będzie przebiegał przez tereny leśne.
- Alternatywą jest wyburzanie domów mieszkańców i wywłaszczenia. Uważam, że musimy postawić na dobro mieszkańców, więc jedynym akceptowalnym społecznie wariantem może być ten przebiegający przez las i nieużytki - dodał burmistrz.

Zaznaczył, że spora część przebiegu w tym wariancie zaplanowana jest na już wyciętych przez Lasy Państwowe terenach lub tych, które są w najbliższych latach planowane do wycinki.
- Chcę uspokoić, że jak zwykle przy tego typu inwestycjach zorganizowane będą nasadzenia zastępcze w innych częściach gminy - powiedział.

Zgodnie z przepisami, propozycja przebiegu obwodnicy będzie konsultowana społecznie.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Trzebini jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej 79. Inwestycja poprawić ma również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w okolicy autostrady A4 oraz dostępność komunikacyjną rafinerii w Trzebini. Planowana data ogłoszenia przetargu to I kwartał 2026 roku.

 

 

(Agnieszka Filipowicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

KevinKevin

0 0

7 marca 2026 zaczynają o godz. 7:00 07:03, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jdowbeckijdowbecki

0 0

''Obrońcy Puszczy'' będą się przybijać do drzew? 08:59, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gluszek20gluszek20

0 0

A co z planem który był ok 20 lat temu miał być od węzła Balin w stronę osadnika dalej wzdłuż torów w stronę Głowackiego pod wiaduktem w stronę zakładu karnego i miała kończyć się za Młoszową? Może warto pomyśleć o tym? Te tereny są zielone słabo zamieszkałe. 10:25, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mateusz0909090mateusz0909090

0 0

Czym na mapie jest ta gruba brązowa linia przerywana ?
12:23, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gluszek20gluszek20

0 0

Mateusz Ty tak na serio pytasz? A o czym niby jest ten artykuł? To jeden z proponowanych wariantów. 13:26, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

morguśmorguś

0 0

Odwalcie się od Puszczy Dulowskiej !.
15:33, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

titotito

0 0

To może koło Morgusia? 17:12, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Z tego wniosek, że to będzie tylko obwodnica Trzebini (oraz Młoszowej i Dulowej) a zapowiadana od dawna przez lokalne władze obwodnica Chrzanowa (zielona linia przerywana) to bardzo odległa perspektywa, a raczej nierealna fantazja. Jest w tym pewna racja - czy ma sens budowanie drogi równoległej do bezpłatnego odcinka autostrady? Byłbym jednak za tym, żeby tę obwodnicę Trzebini z programu "100 obwodnic" dociągnąć do węzła balińskiego. 17:15, 28.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Od lat pisałem, że "preferowana" będzie trasa środkiem lasu. Obwodnica za bardzo oddalona od "obwodzonego" centrum nie spełnia przeważnie swojego zadania, bo zdecydowana większość ruchu to ruch lokalny. Nawet 60/80%. Wybudowano obwodnicę przez las na Kroczymiechu, miała odciążyć Oświęcimską. Jeżdżę tą obwodnicą 3/4 razy w miesiącu, zawsze w godzinach szczytu, przeważnie pustawa, można solidnie "depnąć", a Oświęcimska jak była zapchana tak jest. Tu droga środkiem lasu ma powrócić do starej trasy pomiędzy Dulową i Wolą, czyli ludzi z Trzebini, Myślachowic, Młoszowej, Dulowej, Karniowic, Psar "nie będzie interesowała". No cóż; jak jadę w godzinach szczytu, w "korze", zderzak w zderzak przez Trzebinię, to w Młoszowej się rozluźnia, a w Dulowej, za zjazdem na Psary robi się pustawo. Nawet w godzinach wczesnopopołudniowych. 09:59, 29.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kamilek666Kamilek666

0 0

Dla mnie wartością nadrzędną jako dobro mieszkańców jest ochrona terenów zielonych. 17:41, 29.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazGMJazGM

0 0

Dziwi mnie jakby zaskoczenie redakcji i komentatorów, że "preferowana trasa obwodnicy przebiega przez tereny leśne". A zna kto inną możliwość? Taki przebieg (z małymi różnicami w szczegółach) był od lat planowany przez władze Trzebini. A ten las to żadna puszcza, ale rachityczny podmokły lasek o niskiej wartości. 19:53, 29.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary zgredstary zgred

0 0

Ale to nie chodzi tylko o tereny leśne, chociaż ich żal i to bardzo, bo znowu w naszym rejonie przeżywmy okres "cofania lasów" (przez człowieka ma się rozumieć), tylko też, może nawet przede wszystkim, że jest to trasa odległa od miejscowości, dodatkowo odcięta od tych miejscowości przez zmodernizowaną kolej, więc zjazdów będzie niewiele. Należy się spodziewać, że te miejscowości odciąży też nie za bardzo. Przeznaczona będzie właściwie wyłącznie dla ruchu tranzytowego, a ten jest mniejszy niż się wydaje no i swoją "obwodnicę" już ma. Nazywa się ona "autostrada". Proponowany przebieg właściwie dubluje autostradę. A propozycje dla miasta i okolicznych miejscowości? Proszę bardzo; chociażby wykorzystanie nowego wiaduktu "przy osadnikach" i zrobienie tam porządnej drogi od osiedla Północ w Chrzanowie do okolic Górki czy dawnej Kopalni. Mogłaby przejąć sporą część ruchu z Chrzanowa na Olkusz, Myślachowice, Gaj, Elektrownię. Obwodnica centrum Trzebini od Zbyszka do ZWM (przepraszam; "Widokowego") za cmentarzem. No i przede wszystkim wymuszenie na Rafinerii albo na rządzie budowy nowych wyjazdów z rafinerii. Przede wszystkim w kierunku wiaduktu przy osadnikach, a może i wiaduktu pod torami przy stacji. Pełnowymiarowe już są podobno, a cysterny dalej pchają się przez centrum Trzebini. 05:52, 30.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Dobrze, że @stary zgred rozszerzył zakres dyskusji o problem komunikacji lokalnej. Bo dla przebiegu nowej DK79 - przynajmniej od Woli Filipowskiej do ul. Słowackiego w Trzebini - raczej nie ma alternatywy. To oczywiste, że droga krajowa jest przeznaczona dla tranzytu regionalnego - ale z pewnością będą zjazdy w Dulowej, w Młoszowej i na ul. Słowackiego. A dla ruchu lokalnego pozostanie do dyspozycji cała stara droga krajowa.
Ale teraz faktycznie powstają nowe zadania dla władz Chrzanowa i Trzebini. Ja proponuję tak:
<1> Zaplanować zachodnią obwodnicę Trzebini od węzła balińskiego na A4, przez wiadukt przy osadnikach, przez tereny dawnej kopalni Siersza, obok Czyżówki - do Bukowna lub Olkusza - tj. do DK94 - jako nowa droga wojewódzka (nowa DW791) - to zadanie powinien później przejąć Urząd Marszałkowski i ZDW - ale trzeba przygotować i przekonać.
<2> Po północnej stronie węzła balińskiego zaplanować duże rondo - z wlotami dla nowej DK79, nowej DW791 (jak w <1>), zjazdami/wyjazdami na/z A4, oraz dla dróg lokalnych do Chrzanoowa i do Balina - jest tam dużo wolnego terenu - to zadanie dla burmistrza Chrzanowa.
<3> Przekonać GDDKiA i ministra Adamczyka (chyba jest dostępny - jest przecież Małopolaninem i prawie sąsiadem) do przedłużenia planowanej obwodnicy Trzebini od ul. Długiej do tego ronda, które opisałem w <2> - to musi być wspólne działanie obu burmistrzów.
08:19, 30.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToedToed

0 0

Wersja poprawiona - bo zginęły niektóre znaki:
Dobrze, że @stary zgred rozszerzył zakres dyskusji o problem komunikacji lokalnej. Bo dla przebiegu nowej DK79 - przynajmniej od Woli Filipowskiej do ul. Słowackiego w Trzebini - raczej nie ma alternatywy. To oczywiste, że droga krajowa jest przeznaczona dla tranzytu regionalnego - ale z pewnością będą zjazdy w Dulowej, w Młoszowej i na ul. Słowackiego. A dla ruchu lokalnego pozostanie do dyspozycji cała stara droga krajowa. Ale teraz faktycznie powstają nowe zadania dla władz Chrzanowa i Trzebini.
( ) Ja proponuję tak:
(1) - Zaplanować zachodnią obwodnicę Trzebini od węzła balińskiego na A4, przez wiadukt przy osadnikach, przez tereny dawnej kopalni Siersza, obok Czyżówki - do Bukowna lub Olkusza - tj. do DK94 - jako nowa droga wojewódzka (nowa DW791) - to zadanie powinien później przejąć Urząd Marszałkowski i ZDW - ale trzeba przygotować i przekonać.
(2) - Po północnej stronie węzła balińskiego zaplanować duże rondo - z wlotami dla nowej DK79, nowej DW791 (jak w p.(1) ), zjazdami/wyjazdami na/z A4, oraz dla dróg lokalnych do Chrzanoowa i do Balina - jest tam dużo wolnego terenu - to zadanie dla burmistrza Chrzanowa.
(3) - Przekonać GDDKiA i ministra Adamczyka (chyba jest dostępny - jest przecież Małopolaninem i prawie sąsiadem) do przedłużenia planowanej obwodnicy Trzebini od ul. Długiej do tego ronda, które opisałem w p.(2) - to musi być wspólne działanie obu burmistrzów. 08:25, 30.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ThaddeusThaddeus

0 0

może, jak już pojawiła się możliwość zrealizowania (?) tej inwestycji, to zrobić to raz a dobrze i skupić się na tej "opcji brązowej przerywanej", bo wygląda na taką, która pomoże odciążyć ruch z centrum zarówno w stronę Kraka, jak i w stronę Olkusza, a pewnie w bliżej niedookreślonej przyszłości pojawi się plan zagospodarowania umierającej elektrowni i możliwym będzie gwałtowny wzrost transportu ciężkiego w tym kierunku? 15:02, 01.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%