Trzebinia
Tak teraz wygląda przebudowywana stacja PKP (WIDEO, ZDJĘCIA)
Materiał wideo:
W ubiegłym roku prace zostały ukończone na odcinku Kraków Mydlniki - Krzeszowice. Trwają jeszcze na odcinku Trzebinia - Krzeszowice. Koszt robót to 734 mln zł.
Na stacji w Trzebini od ubiegłego roku podróżni mogą korzystać z dwóch nowych peronów (drugiego i trzeciego), na które dostaną się wybudowanym przejściem podziemnym.
Dotrą nim również do wyjścia prowadzącego w kierunku ul. Kopernika. Windy z przejścia podziemnego na perony są jeszcze nieczynne. Nie zakończyły się również prace na pierwszym peronie.
Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK, całość robót na stacji w Trzebini, w tym jej część towarowa, ma być gotowa w sierpniu 2021 r.
Przeczytaj również
Podczas spaceru spotkał dwumetrowego węża (ZDJĘCIA)
Na most czekali kilkaset lat. Zobacz archiwalne zdjęcia
Piłkarska sobota. Sprawdź wyniki dzisiejszych meczów ligowych
Zawodnicy z Libiąża i Zagórza mistrzami Polski
Bramkarz MKS Trzebinia bohaterem meczu. Pomógł mu... duży palec (WIDEO, ZDJĘCIA)
Zmienia się rozkład jazdy linii B. Autobusy ominą niektóre przystanki
Komentarze
18 komentarzy
Do Treblada: dziennikarze szanownego Tygodnika nie są od zadawania trudnych pytań... Przepytywanym mogłoby to się nie spodobać...
Dziś miałem wątpliwą przyjemność zweryfikować materiały propagandowe PKP. Relacja wideo skwapliwie ominęła niewygodne miejsca. I tak aby dostać się rowerem do tunelu od ul. Kopernika trzeba najpierw przedrzeć się przez gruzowisko, gdzie płyty betonowe z czasów komuny są jego najlepszym odcinkiem. Następnie mamy niesłychanie wąską rampę, chyba nawet bardziej ciasną niż te w okolicy Krzeszowic. Niestety, przejazd okazuje się ślepy, bo po drugiej stronie rampy nie ma. Nie da się też wydostać na perony. Nie ma nawet szyny pod rower, współczuję osobom z wózkiem dziecięcym. Niepełnosprawnego czeka 2 km objazd dookoła klasztoru... Winda chyba już zepsuta, po naciśnięciu przycisku pojawia się napis ,,serwis coś tam...''. Ale co tam, przebudowa kosztowała tylko miliard, niedoróbki są nieuniknione :-(
Ta cała przebudowa stacji Trzebinia (tak jak i parkingów wokół stacji, że nie wspomnę o wiaduktach) wlecze się w nieskończoność. Można porównać wcześniejsze relacje Przełomu. Z drugiej strony redakcja też nie bardzo "przepytuje" i naciska PKP odnośnie tego remontu. Prosiłem parę razy aby któryś z redaktorów przepytał PKP odnośnie planów zagospodarowania pomieszczeń dworcowych, kasy biletowej lub porządnego biletomatu (tylko czynnego a nie tak jak w Chrzanowie jeszcze nie uruchomionego !!) czy tak jak pisze abc zamontowania tablic elektronicznych. Wy jako dziennikarze powinniście mieć większą siłę przebicia i możecie się o wszystko upominać w imieniu czytelników i mieszkańców. Jak między innymi dlaczego np. pociąg "Chopin" relacji Wiedeń- Warszawa będący jedynym bezpośrednim połączeniem Trzebini i okolic ze stolicą Warszawą nie może się zatrzymywać w Trzebini !!
A ludzie mówią, że media to czwarta władza! U nas tego nie widać.
Oj "Marcinie"; kluczowe jest to "odkąd". Ja pamiętam pociągi z Chrzanowa (Oświęcimia znaczy się) wjeżdżające na 3 lub 4 peron w Trzebini i tłum przebiegający z nich schodami na peron drugi i "rozkładający" się do stojących pociągów do Krakowa i Katowic. Co prawda; dużo więcej do Krakowa. To może się w jakimś stopniu powtórzyć. Przecież "tam", oprócz Katowic są Gliwice, Zabrze, Bytom, Chorzów. Tam autobusy z Chrzanowa nie jeżdżą. O Wrocławiu, Tarnowie czy Przemyślu nie wspomnę, a pociągi do tych miast przez Chrzanów też nie jeżdżą. Przynajmniej się nie zatrzymują. Poza tym; nasza dyskusja "kto ma budować" i za czyje pieniądze jest bez sensu, bo przecież oczywiście każdy u siebie, a ja nie twierdzę, że Chrzanów ma się jakoś dokładać do budowy parkingów przy stacji w Trzebini. Ja tylko obawiam się że, jak kolej wypali (co nie jest takie oczywiste, to szerszy temat), to tych parkingów potrzeba będzie dużo więcej niż jest.
Przełom tego nie zrobi a dlaczego? bo nie.
Do Redakcji: Jak tu widać, jest duże zainteresowanie i zaniepokojenie parkingami przy stacjach kolejowych w Trzebini i Chrzanowie. Może by dotrzeć do źródeł i popytać burmistrzów tych miast o ich plany w tym zakresie? Może zrobić z nimi jakieś wywiady? To byłoby ciekawe!