Trzebinia
Zakorkowana Trzebinia. Zarządca drogi sprawdził sygnalizację
Jak niedawno pisaliśmy, główne skrzyżowanie w Trzebini coraz bardziej się korkuje. Poprosiliśmy zarządcę drogi, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o sprawdzenie świateł wobec wątpliwości niektórych kierowców, czy prawidłowo działają.
- Sygnalizacja została sprawdzona i działa zgodnie z programem zatwierdzonym w stałej organizacji ruchu. W ostatnim czasie nie zostały wprowadzone żadne zmiany w programie sterującym sygnalizacją. Na tej sygnalizacji ruch regulowany jest za pomocą wideodetekcji. Pozycja kamery wideodetekcji na wlocie ul. Ochronkowej od strony południowej została skorygowana w dniu 15 września, podczas bieżącego przeglądu sygnalizacji w celu poprawy jej pracy. Wpływ na zwiększony ruch na tym skrzyżowaniu może być spowodowany na skutek wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu, w związku z zamknięciem ul. Dworcowej i Dąbrowskiej w Trzebini i modernizacją linii kolejowej nr 133 na odcinku Trzebinia - Krzeszowice (przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest na 31.12.2020r.) oraz rozpoczęciem roku szkolnego. W pobliżu skrzyżowania, na ul. Ochronkowej zlokalizowane jest przedszkole - tłumaczy Iwona Mikrut-Purchla, główny specjalista ds. komunikacji społecznej krakowskiego oddziału GDDKiA.
Jak dodała, maksymalny czas światła zielonego dla głównego kierunku wynosi około 60 sek., minimalny dla wlotów podporządkowanych - około 17 sek. Zapewniła, że praca sygnalizacji jest codziennie kontrolowana przez kierownika służby liniowej GDDKiA.
Na pewno budowa obwodnicy Trzebini znacznie skróciłaby korki. O perpsektywie tej inwestycji piszemy w środowym, papierowym wydaniu "Przełomu". Jest dostępny także tutaj.
Przeczytaj także:
Komentarze
32 komentarzy
Jednak masz coś z rycerza, skoro nawet prostego porównania nie potrafisz pojąć. A DK 79 na odcinku Chrzanów-Młoszowa blokują ronda i raptory. Paniał w końcu ?
Faktycznie jesteś praktykiem bo jeździsz drogami. To już jesteś ekspert praktyka. No I oczywiście to ja teoretyk zacząłem argumenty do przegranej sprawy szukać na autostradzie że swiatlami :-D
Faktycznie nie ma sensu. Jesteś tylko malutkim, zakompleksionym teoretykiem, ja praktykiem. Jeżdżę codziennie przez tą pipidówe do pracy i widzę, co się dzieje. amster, a czyż to nie na jedno wychodzi ? Ważne, że tam jadą, a taki raptor blokuje, bo zwykłe rondo jest dla niego jakąś szykaną.
Nie ma za co ;-)
§ 55. 1. W celu określenia wymagań technicznych i użytkowych wprowadza się następujący podział skrzyżowań i zjazdów: 1) skrzyżowanie zwykłe - nie zawiera na żadnym wlocie wyspy dzielącej kierunki ruchu lub środkowego pasa dzielącego, 2) skrzyżowanie skanalizowane - zawiera co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący; do skrzyżowań skanalizowanych zalicza się także ronda.
Amster tutaj właśnie nie do końca jest ze nie może mieć. Nie znam się na tym, ale odpowiadając "ekspertowi i znawcy tematu" sprawdziłem na szybko temat skrzyzowań I na stronie gddkia jest opis"... W przypadku dróg ekspresowych jest podobnie, ale dopuszcza się w wyjątkowych sytuacjach jednopoziomowe skrzyżowanie skanalizowane na przecięciu z drogą klasy GP. Dla drogi klasy G może to być węzeł lub skrzyżowanie skanalizowane, a dla przecięcia z drogą klasy Z dopuszcza się wyjątkowo skrzyżowania na prawe skręty...." dlatego napisałem 99% ;-) Choć moja interpretacja tego tekstu może być bledna, tego też nie wykluczam i jednopoziomowych skrzyzowań być nie może.
....rzadko.....