Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Reklamy na Facebooku – jak promować swoją firmę w social media?

28.05.2019 13:30 | 0 komentarzy | 559 odsłon | red

Materiał promocyjny

E-marketing to szerokie możliwości. Aktualnie jedną z najpopularniejszych metod promocji firm w internecie jest social media marketing.

0
Reklamy na Facebooku – jak promować swoją firmę w social media?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Niezależnie od profilu działalności firmy, dobra reklama w internecie pozwoli jej na dotarcie do wielu nowych klientów i zwiększenie zysków. Dzisiaj w tym celu bardzo często wybierany jest social media marketing, w tym reklamy na Facebooku oraz w innych social media, na przykład Instagramie, YouTubie czy Twitterze.

Social media, czyli media społecznościowe dają obecnie firmom skuteczne narzędzia, które pozwalają im na skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Aby jednak okazała się w pełni skuteczna, należy spełnić określone wymagania. Co warto wiedzieć o reklamie tego typu?

Social media marketing – co to jest?

Reklama w internecie przez długi czas nie obejmowała social media marketingu. Media społecznościowe zaczęły cieszyć się większą popularnością głównie w ciągu ostatniej dekady, gdy zaczęło powstawać ich coraz więcej.

Dzisiaj do dyspozycji mamy pełną gamę różnych portali społecznościowych. Wśród nich znajdują się Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube, Pinterest, LinkedIn, aby wspomnieć tylko o tych najpopularniejszych, ponieważ jest ich znacznie więcej.

Social media używane są codziennie przez ponad miliard użytkowników, dlatego też reklama na Facebooku czy reklama na Instagramie stała się dla wielu firm skutecznym sposobem na zaprezentowanie swojej oferty – także bez ponoszenia bardzo wysokich kosztów.

Facebook – najpopularniejszy portal społecznościowy

Facebook to serwis społecznościowy, który pozwala swoim użytkownikom na komunikowanie się ze sobą, tworzenie grup, a także na dzielenie się wiadomościami, fotografiami i innymi materiałami.

Serwis ten został założony w 2004 roku. Aktualnie liczba jego użytkowników przekroczyła 2 miliardy osób, z czego 1,3 miliarda odwiedza go praktycznie codziennie.

Dla przedsiębiorców reklamy na Facebooku to szansa na dotarcie do wielu klientów i zachęcenie ich do wybrania ich oferty zarówno na komputerach, jak również na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach.

Już samo posiadanie własnej strony firmowej na Facebooku, tak zwanego fanpage’a, niesie ze sobą wiele korzyści. Dodatkowo, Facebook oferuje własne reklamy, tak zwane Facebook Ads, które pozwalają na skierowanie przekazu do danej grupy odbiorców zgodnie z indywidualnymi wymaganiami firmy.

Nic więc dziwnego, że współcześnie reklama na Facebooku, a także reklama na Instagramie, którego właścicielem jest Facebook, jest tak popularna. Korzystają z niej zarówno mniejsze firmy, które nie posiadają dużego budżetu przeznaczonego na akcje marketingowe, jak również najwięksi gracze w swojej branży.

Kiedy warto wybrać reklamę na Facebooku?

Zasadniczo, reklama na Facebooku to dobra propozycja dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na tym, aby poprawić swoją popularność, a także zyskać nowych klientów.

Niezależnie od branży, a także od wielkości przedsiębiorstwa, social media marketing na Facebooku będzie bardzo dobrą decyzją.

Zalety reklamy na Facebooku:

  • zwiększenie rozpoznawalności firmy

  • zainteresowanie internautów ofertą firmą

  • zachęcenie do dokonywania zakupów, korzystania z usług

  • wzmocnienie lojalności wśród klientów

  • łatwiejsza komunikacja z internautami

  • targetowanie – łatwe dotarcie do grupy docelowej

Na czym polega reklama na Facebooku?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, reklamy na Facebooku mogą mieć różne formy – prowadzenie własnego fanpage, a także korzystanie z Facebook Ads. Co warto o nich wiedzieć?

Fanpage na Facebooku

Fanpage to strona na Facebooku, która może być także stroną firmową. Jej celem jest gromadzenie fanów firmy. Pozwala na publikowanie na niej różnych wpisów, na przykład poświęconych aktualnościom, nowościom, konkursom czy promocjom.

Dzięki możliwości odbierania i wysyłania wiadomości oraz komentowania wpisów firma może także komunikować się z odbiorcami – odpowiadać na pytania, wyjaśniać problemy.

Za pomocą własnego fanpage na Facebooku użytkownicy mogą przejść również na stronę firmową, na bloga firmy, do jej sklepu internetowego czy też na inne strony powiązane z firmą.

Samo prowadzenie fanpage na Facebooku może być dla przedsiębiorcy bardzo dobrym posunięciem – także bez korzystania z dodatkowych, płatnych metod reklamy. Regularna publikacja wpisów, a także komunikacja z fanami pozwala na zjednanie sobie dużej grupy.

Fanpage można prowadzić całkowicie za darmo – bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Ponadto, dzięki odpowiednio dobranym metodom, można także bezpłatnie poprawić swoją popularność oraz uzyskać lepsze wyniki.

Reklama Facebook Ads

Druga propozycja to Facebook Ads. Pod tym terminem kryje się specjalna metoda reklamowa opracowana przez Facebooka, której głównym celem jest dotarcie do właściwej grupy odbiorców.

To reklama płatna, której koszty zależne są od różnych parametrów – wybierający ją przedsiębiorcy wskazują, jednak, że niesie ona ze sobą bardzo wysoką efektywność w prezentacji oferty danej grupie docelowej, która byłaby najbardziej zainteresowana, na przykład w określonym wieku, o danej płci, mieszkające w mieście Kraków albo w innej lokalizacji, o określonym hobby.

Reklamy te mają formę wpisów sponsorowanych, które pojawiają się w różnych punktach – pomiędzy wpisami lub też w prawej kolumnie. Dzięki temu, że jest ona prezentowana określonej grupie odbiorców wyznaczonych przez reklamodawcę, jest również tak skuteczna.

Aby reklamy na Facebooku tego rodzaju rzeczywiście przyniosły oczekiwane rezultaty

Reklama z Facebook Ads – zalecenia:

  • wybór celu reklamowego – może być to uzyskanie większej liczby polubień strony, przekierowanie odbiorców na stronę firmową

  • wybór formatu reklamy – reklama w serwisie takim jak Facebook może mieć różne formaty, na przykład obrazu, filmu, prezentacji produktów z katalogu, pokazu slajdów, formularza kontaktowego

  • wybór grupy odbiorców – ten etap określany jest jako targetowanie, Facebook daje wiele opcji targetowania na podstawie zebranych danych demograficznych oraz innych informacji pozyskanych od klientów

Właściwa konfiguracja kampanii reklamowej prowadzonej na Facebooku pozwoli na uzyskanie optymalnych efektów.

Social media marketing – samemu czy z agencją?

Z reklamy na Facebooku można korzystać zarówno samodzielnie, jak również firmie może pomóc agencja social media, czyli agencja reklamowa, która skupia się na prowadzeniu kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Prowadzenie działań reklamowych we własnym zakresie jest przede wszystkim darmowe – nie musimy wtedy płacić zewnętrznej agencji, która będzie zajmowała się za nas reklamą na Facebooku.

Z drugiej jednak strony samodzielna reklama w serwisach społecznościowych wymaga od przedsiębiorcy czasu, który mógłby poświęcić on na inne cele związane z biznesem. Dodatkowo, bez właściwej wiedzy i doświadczenia trudno będzie nam uzyskać optymalne wyniki – możemy nawet zadziałać na niekorzyść naszego biznesu.

Gdy liczą się najlepsze efekty, agencja social media będzie najlepszym wyborem. Jej pracownicy mogą zająć się wtedy wszystkim, co związane ze skuteczną promocją firmy w mediach społecznościowych.

Agencja social media Shine On Agency z Krakowa – skorzystaj z pomocy najlepszych!

Usługi w ramach social media marketingu oferuje aktualnie wiele agencji – w Krakowie wsparcie tego rodzaju oferuje między innymi Agencja Social Media Shine On Agency, która specjalizuje się w reklamie na Facebooku oraz Instagramie.

Podsumowując, Facebook to serwis społecznościowy doskonały także dla przedsiębiorców – reklama właśnie pod tym adresem niesie ze sobą wiele zalet – wysoką skuteczność, elastyczność, doskonały dostęp do grupy odbiorców, a także przystępne koszty. Aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki, warto skorzystać z pomocy agencji social media – z nią osiągnięcie zamierzonych efektów stanie się znacznie prostsze!

Materiał promocyjny