Nie masz konta? Zarejestruj się

Historia

Lotniczym do centrali

03.03.2010 13:20 | 1 komentarz | 3 845 odsłony | red
Po zakończeniu II wojny światowej trzebińska rafineria była kierowana przez Centralny Zarząd Paliw Płynnych i należała do Zjednoczenia Przemysłu Naftowego. W 1947 roku stała się ważną częścią przedsiębiorstwa Zjednoczone Rafinerie Nafty. Z tego okresu zachowała się koperta z korespondencji handlowej.
1
Lotniczym do centrali
List z Trzebini wysłano 17 marca 1950 roku, w Poznaniu był nastepnego dnia
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jedynym dystrybutorem paliw była już wtedy Centrala Produktów Naftowych, która tak się wbiła w świadomość Polaków, że wielu nadal każdą stację benzynową nazywa ,,cepeenem”.

Trzebińska rafineria była ważnym dostawcą tej firmy i zapewne wymiana korespondencji musiała być częsta. W sprawach wymagających szybkich działań posługiwano się pocztą lotniczą, co przy dobrych układach mogło dać szybkość przesyłu zbliżoną do dzisiejszego priorytetu. W każdym razie na pewno poczta lotnicza była atrakcyjną ofertą w pocztowej komunikacji międzynarodowej, a na terenie Polski wyglądało to pewnie nieco gorzej.

Znaczki poczty lotniczej emitowano w sporych ilościach w latach czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku. Te użyte na liście z rafinerii pochodzą z 1946 roku. Na przyklejenie czekały do roku 1950.
(l)

Przełom nr 8 (927) 24.02.2010