Więcej pociągów pojedzie do Krakowa! - przelom.pl
Zamknij

Więcej pociągów pojedzie do Krakowa!

10:22, 09.09.2009 red
Skomentuj Od 1 września z Trzebini do Krakowa będzie jeździć znacznie więcej pociągów Od 1 września z Trzebini do Krakowa będzie jeździć znacznie więcej pociągów

KOMUNIKACJA. Czterdzieści nowych pociągów ułatwi mieszkańcom powiatu chrzanowskiego dojazd do stolicy Małopolski. Poszerzona oferta Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie startuje 1 września. To nie koniec. Są szanse, że w przyszłości na relacji Trzebinia - Kraków zostanie wprowadzony tzw. zintegrowany bilet, który pozwoli zaoszczędzić kilka groszy w portfelach podróżnych.

KOMUNIKACJA. Czterdzieści nowych pociągów ułatwi mieszkańcom powiatu chrzanowskiego dojazd do stolicy Małopolski. Poszerzona oferta Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie startuje 1 września. To nie koniec. Są szanse, że w przyszłości na relacji Trzebinia - Kraków zostanie wprowadzony tzw. zintegrowany bilet, który pozwoli zaoszczędzić kilka groszy w portfelach podróżnych.

Już od 1 września nowe pociągi będą kursować na trasie Wieliczka - Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim i z powrotem, w godzinach od 4 do 23, w odstępach co 60 minut. Zdaniem MZPR w Krakowie trasa połączy dwa miejsca, które każdego dnia odwiedzają setki turystów (Kopalnię Soli w Wieliczce oraz Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu).

- Rozwiązanie pozwoli w dużo lepszym stopniu zaspokoić dojazdy mieszkańców do pracy i młodzieży do szkół, jak również przejazdy indywidualne - zaznacza Beata Malec z MZPR w Krakowie. - Co więcej, już od 15 czerwca na trasie Oświęcim - Kraków wprowadziliśmy promocyjną ofertę biletów tzw. "Połączenie w dobrej cenie" - dodaje.

W ocenie zakładu przewozów regionalnych, nowe pociągi pozwolą zmniejszyć natężenie ruchu samochodowego, szczególnie w Krakowie, co w najbliższej przyszłości będzie niezwykle ważne z uwagi na planowany tam remont ronda Ofiar Katynia przy Makro. Jak ustaliliśmy, jego modernizacja ma ruszyć w październiku.

- Dzięki zmniejszeniu ruchu samochodowego poprawią się warunki środowiskowe pod względem hałasu i czystości powietrza. Ci, którzy wybiorą pociąg, unikną korków. Koleją można jechać: taniej, szybciej, wygodniej i bezpieczniej - uzasadnia słuszność wprowadzenia nowej oferty Beata Malec.

Jeden z naszych Czytelników zwrócił ostatnio uwagę na fakt, że na linii Trzebinia - Kraków nie funkcjonuje tzw. zintegrowany bilet odcinkowy.

- To dziwne, bo oferta sprawdza się m.in. na trasie Kraków - Bochnia i z powrotem, gdzie odległość pomiędzy miastami wynosi 40 kilometrów, a pomiędzy stolicą województwa i Trzebinią jest ok. 38 km, a tutaj biletu zintegrowanego nie ma - twierdzi Czytelnik "Przełomu".

Sprawdziliśmy. Ma racje. Bilet zintegrowany obowiązuje na liniach z Krakowa Głównego do Krzeszowic, Wieliczki Rynek, Skawiny, Bochni oraz Słomnik i z powrotem. Ale do Trzebini już nie. A szkoda, bo uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów jedną, dwiema lub wszystkimi liniami miejskimi w granicach miasta Krakowa i pozwala zaoszczędzić około 10 procent w porównaniu z obowiązującymi taryfami. Jednak, jak mówi Barbara Węgrzynek, rzeczniczka prasowa MZPR w Krakowie, niewykluczone, że oferta zostanie wprowadzona również i na tej linii.
- Musimy najpierw sprawdzić, czy wprowadzenie takiej oferty po prostu nam się opłaci - dodaje.
Podkreśla, że jest to unijny projekt taryfowo-biletowy, który dopiero testują.
Mateusz Kamiński

Przełom nr 34 (902) 26.08.2009

(red)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%