Nie masz konta? Zarejestruj się

Komunikacja

KOMUNIKACJA. Z Trzebini do Oświęcimia pojedziemy koleją szybciej za trzy lata?

14.01.2014 23:15 | 5 komentarzy | 5 577 odsłon | red
To realny termin modernizacji odcinka linii nr 93 łączącego te dwa miasta. Tak wynika z wypowiedzi Marcina Mochockiego, pełnomocnika zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania. Był on jednym z uczestników wtorkowego spotkania poświęconego poprawie jakości połączeń szynowych w Małopolsce przed planowaną Olimpiadą w 2022 roku.
5
KOMUNIKACJA. Z Trzebini do Oświęcimia pojedziemy koleją szybciej za trzy lata?
Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

To realny termin modernizacji odcinka linii nr 93 łączącego te dwa miasta. Tak wynika z wypowiedzi Marcina Mochockiego, pełnomocnika zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania. Był on jednym z uczestników wtorkowego spotkania poświęconego poprawie jakości połączeń szynowych w Małopolsce przed planowaną Olimpiadą w 2022 roku.

Do oświęcimskiej Galerii Książki przyjechali przedstawiciele samorządów Małopolski i Śląska oraz spółki odpowiedzialnej za stan torów - PKP PLK. Rozmawiali o modernizacji kolejowej infrastruktury w związku  z planami organizacji w Polsce Zimowych Igrzysk Olimpijskich za osiem lat. Lodowisko w Oświęcimiu jest jednym z obiektów, w których miałyby być prowadzone rozgrywki.

Dziś podróż pociągiem między Trzebinią i Oświęcimiem trwa ponad 40 minut, choć oba miasta dzieli tylko 25 kilometrów. Na skrócenie tego czasu jeszcze trochę poczekamy.

- Przy zachowaniu przepustowości na tej linii czas inwestycji musi trwać co najmniej trzy lata. Mam nadzieję, że po konsultacjach społecznych procedury przetargowe zostaną uruchomione jeszcze w tym roku – powiedział o planach Marek Sowa, marszałek małopolski.

Taki sam termin przeprowadzenia robót modernizacyjnych podał Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania.
- Planujemy że będzie to kosztować około 300 mln zł. Przy czym to nie tylko infrastruktura kolejowa, ale także parkingi czy wiadukty. Jako spółka PKP PLK chcemy się skoncentrować na infrastrukturze kolejowej, żeby zrobić jej możliwie dużo i w wielu miejscach – podkreślił.
(ski)