KOMUNIKACJA. Z Trzebini do Oświęcimia pojedziemy koleją szybciej za trzy lata? - przelom.pl
Zamknij

KOMUNIKACJA. Z Trzebini do Oświęcimia pojedziemy koleją szybciej za trzy lata?

23:15, 14.01.2014 red
Skomentuj Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania

To realny termin modernizacji odcinka linii nr 93 łączącego te dwa miasta. Tak wynika z wypowiedzi Marcina Mochockiego, pełnomocnika zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania. Był on jednym z uczestników wtorkowego spotkania poświęconego poprawie jakości połączeń szynowych w Małopolsce przed planowaną Olimpiadą w 2022 roku.

To realny termin modernizacji odcinka linii nr 93 łączącego te dwa miasta. Tak wynika z wypowiedzi Marcina Mochockiego, pełnomocnika zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania. Był on jednym z uczestników wtorkowego spotkania poświęconego poprawie jakości połączeń szynowych w Małopolsce przed planowaną Olimpiadą w 2022 roku.

Do oświęcimskiej Galerii Książki przyjechali przedstawiciele samorządów Małopolski i Śląska oraz spółki odpowiedzialnej za stan torów - PKP PLK. Rozmawiali o modernizacji kolejowej infrastruktury w związku  z planami organizacji w Polsce Zimowych Igrzysk Olimpijskich za osiem lat. Lodowisko w Oświęcimiu jest jednym z obiektów, w których miałyby być prowadzone rozgrywki.

Dziś podróż pociągiem między Trzebinią i Oświęcimiem trwa ponad 40 minut, choć oba miasta dzieli tylko 25 kilometrów. Na skrócenie tego czasu jeszcze trochę poczekamy.

- Przy zachowaniu przepustowości na tej linii czas inwestycji musi trwać co najmniej trzy lata. Mam nadzieję, że po konsultacjach społecznych procedury przetargowe zostaną uruchomione jeszcze w tym roku - powiedział o planach Marek Sowa, marszałek małopolski.

Taki sam termin przeprowadzenia robót modernizacyjnych podał Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. strategii i planowania.
- Planujemy że będzie to kosztować około 300 mln zł. Przy czym to nie tylko infrastruktura kolejowa, ale także parkingi czy wiadukty. Jako spółka PKP PLK chcemy się skoncentrować na infrastrukturze kolejowej, żeby zrobić jej możliwie dużo i w wielu miejscach - podkreślił.
(ski)

(red)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

zabekzabek

0 0

Uwierzę, jak zobaczę odremontowane tory. Bo niestety samo rozpisanie przetargu nie oznacza od razu, że remont zostanie przeprowadzony - patrz linia E30 KRK - KTW. 14:49, 16.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WujekSamoZłoWujekSamoZło

0 0

Spoko, dajmy społeczeństwu jeszcze trochę czasu na rozebranie i spieniężenie torów, a za parę lat postawi się je od nowa, ot taka kopalniana tradycja - zepsuć, zniszczyć, rozkraść i zbudować od nowa. 22:30, 15.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K T O SK T O S

0 0

linię do Wadowic trzeba rewitalizować nie ma innej opcji 19:42, 15.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maksiomaksio

0 0

@wujek z calym szacunkiem ale 103 to juz niestety historia 18:02, 15.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WujekSamoZłoWujekSamoZło

0 0

A linia Trzebinia-Wadowice niech się dalej zapada pod ziemię.. 01:21, 15.01.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%