Przejazd pod trzema zmodernizowanymi wiaduktami kolejowymi w Chrzanowie został otwarty. Już niedługo jednak kierowców czeka zamknięcie ruchu pod trzema następnymi wiaduktami.
Od 2020 roku trwają prace na odcinku linii kolejowej, dzielącej miasto na dwie części, trwają od 2020 r. Inwestycja obejmuje modernizację torów wraz z siecią trakcyjną, przystanki kolejowe oraz wiadukty.
Kierowcy mogą swobodnie jeździć pod przebudowanymi obiektami nad Zbożową, Powstańców Styczniowych oraz 29 Listopada.
Roboty wciąż trwają pod obiektem nad ul. Kadłubek. Jak mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK SA, wykonawca deklaruje położenie asfaltu w połowie października.
Potem przyjdzie czas na wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz odbiory. Trzeba więc liczyć, że przejazd w tym miejscu zostanie otwarty najwcześniej pod koniec października.
Wtedy też ma zostać zamknięty ruch pod trzema następnymi wiaduktami kolejowymi w Chrzanowie. Nad ulicami: Krakowską oraz Sienną i Krasickiego (odnoga od Świętokrzyskiej).
W przypadku pierwszego z tych obiektów, który został już przebudowany, do wykonania została jeszcze nowa jezdnia. Przypomnijmy, że po zakończeniu robót przejazd będzie się tutaj odbywał dwukierunkowo.
- Obiekt przy Krasickiego zostanie wyremontowany. Natomiast wiadukt na Siennej zostanie całkowicie przebudowany i podwyższony do 4 metrów oraz poszerzony do 6,5 metra. Wykonany zostanie także remont przejścia dla pieszych - mówi Dorota Szalacha.
Zgodnie z zapowiedziami inwestora, roboty przy zabytkowych obiektach mają potrwać do końca marca 2023 r.
Zamknięcie przejazdu ul. Sienną i Krasickiego spowoduje zmiany w kursowaniu autobusów jeżdżących na liniach ZKKM Chrzanów.
Autobusy mają skręcać z ul. Siennej w Świętokrzyską, później w Sądową i Kadłubek, gdzie pojadą pod wiaduktem i ruszą dalej ul. Podwale. Dzięki temu przystanek Chrzanów Podwale nie będzie pominięty.
Po zamknięciu wiaduktu nad ul. Krakowską wszystkie autobusy linii 9 i 15 będą jeździły północno-wschodnią obwodnicą Chrzanowa aż do dworca ZKKM przy ul. Zielonej, omijając przystanek Chrzanów Trzebińska.
- Autobusy innych linii, które wcześniej kursowały do dworca ZKKM, nadal będą dojeżdżać na dworzec tymczasowy przy ulicy Wyszyńskiego. Obecnie tylko nieliczne autobusy jeżdżą ulicą Krakowską pod wiaduktem, bo tymczasowa nawierzchnia w tym miejscu jest w opłakanym stanie - mówi Marek Dyszy, przewodniczący zarządu ZKKM w Chrzanowie.
Czytaj również
Szkoła nie doczeka jubileuszu 150-lecia. Czeka ją likwidacja
Piłkarska niedziela. Wolanka poniosła jedną z najwyższych porażek na swoim boisku w historii
Piłkarska sobota. Pierwsze zwycięstwo Promyka, Gromiec wygrywa trzeci mecz z rzędu
MKS Trzebinia zagrał na piątkę. Trzy minuty wstrząsnęły Karpatami (WIDEO, ZDJĘCIA)
Czeski Sor10:34, 10.10.2022
Pierwsze zdanie, masło maślane. Wy czytacie co piszecie?
DuszeKPL13:01, 10.10.2022
Cy redakcja mogła by zgłosić się z pytaniem do Pana Dyszego dlaczego nie zorganizują dodatkowego przystanku zastępczego koło biedronki na trzebinskiej (chodzi mi już i jezdnie przy parkingu przed pawilonami tak aby tam autobusy dojeżdżamy Trzebińska i obsługiwały ten przystanek a później ulica do wiaduktu na zielonej i na zkkm
kjub198205:25, 11.10.2022
"Zgodnie z zapowiedziami inwestora, roboty przy zabytkowych obiektach mają potrwać do końca marca 2023 r." - na pewno xDDD
leonidas12:42, 11.10.2022
Gdyby Egipcjanie budowali piramidy w takim tempie w jakim są remontowane nasze wiadukty, do tej pory by ich nie ukończyli...
22.06.2025
ALTANY, tarasy, wiaty garażowe, pergole, różnego r...
Klub z PPN Chrzanów wycofał zespół z rozgrywek
W sezonie 2020/21 w klasie okręgowej rywalizowało 17 drużyn z trzech podokręgów w tym 7 z wadowickiego. Rok później na 16 zespołów były tylko 4 z wadowickiego i jeszcze w trakcie wycofał się jeden. Działacze z Wadowic postanowili działać i w przerwie między sezonami utworzyli dwie grupy A klasy tym samym powiększając sobie o jedno miejsce więcej przy awansach swoich zespołów i szansę dla dodatkowych dwóch w barażach. Efekt po obecnym sezonie jest taki jaki jest. Klub z Jaworzna musiał jeździć po 80 km i więcej na mecze np. do Suchej Beskidzkiej, Juszczyna czy Zawoi. Klasa okręgowa wadowicka, po tym sprytnym zabiegu stała się prawdziwą wadowicką. Udział klubów z PZPN Chrzanów i PPN Oświęcim w najbliżych sezonach w rozgrywkach tej klasy okręgowej będzie tylko takim abstrakcyjnym dodatkiem. W sumie i tak poziom jaki reprezentują te dwa podokręgi w A klasie, nie zasługuje na więcej przedstawicieli. W tegorocznych barażach mieliśmy tego znakomity przykład. Wicelider Tęcza Tenczynek został dosłownie upokorzony w meczu z Jałowcemw Stryszawie.
Kibic
04:27, 2025-07-01
Mieszkaniec: zróbmy parking na dawnym targowisku
Chcieliście chłopczyka w kiecce, pajaca w okularach, który niszczy wam miasteczko? To macie. Uśmiechajcie sie brygada, co tacy smutni jesteście, Pan trzyma odwrotnie transparent z napisem Robert Maciaszek.
Bążur
22:41, 2025-06-30
Mieszkaniec: zróbmy parking na dawnym targowisku
I to jest bardzo dobry pomsł tego Pana. Kamienice , apartamentowca,bloki mozna budować wszędzie nawet na obrzeżach miasta ale parkingu na obrzeżach sie zrobić nie da ! zrobić nawet płatny parking z biletami , szlabanami i miasto by zarabiało już zawsze na tym.
TexRexsasss
22:20, 2025-06-30
Kąpieliska u nas i u sąsiadów. Gdzie i za ile?
Polecam GLINIAK w Bolęcinie, wstęp i parking za darmo - bez łaski, bez dzikich tłumów i chamstwa
miramar
20:46, 2025-06-30