Przez dwa miesiące uczniowie i seniorzy uczestniczyli w innowacyjnych warsztatach cyfrowych, realizowanych w ramach konkursu „Szkoła Międzypokoleniowa”.
Inicjatywa wspierana przez Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, pełnomocnika ds. polityki senioralnej oraz ekspertów z NASK, stała się przykładem, jak współpraca młodych i doświadczonych może przynosić wymierne korzyści dla całej społeczności.
Sześć tematycznych spotkań poświęcono rozwijaniu kompetencji cyfrowych i zasadom bezpieczeństwa w sieci. Uczniowie, wcielając się w rolę mentorów, uczyli seniorów obsługi nowoczesnych technologii – od podstaw komunikacji online po praktyczne zastosowania smartfonów. Dla młodzieży była to nie tylko lekcja przekazywania wiedzy, ale także szansa na rozwój empatii, cierpliwości i umiejętności pracy w zespole.
– Widziałam, jak moi uczniowie dojrzewali przez te tygodnie. Nauczyli się słuchać i tłumaczyć zrozumiale, a przy tym zbudowali piękne relacje – podkreśla dyrektor szkoły Jolanta Knapik.
Dla starszych uczestników projekt okazał się przełomem. Wielu po raz pierwszy odważyło się na samodzielne korzystanie z bankowości internetowej, komunikatorów czy portali społecznościowych.
– Takie spotkania, powinny trwać co najmniej do czerwca – powiedział jeden z seniorów.
Ale korzyści były głębsze: seniorzy zyskali nie tylko techniczną wiedzę, a także lepsze zrozumienie świata, w którym dorastają ich wnuki.
Na dwa spotkania zostali zaproszeni specjalni goście. Pierwszym z nich była pani Monika Heller z Banku Spółdzielczego w Chrzanowie, która we współpracy ze szkołą przeprowadziła warsztaty z Podstaw cyberbezpieczeństwa w internecie w oparciu o konta bankowe i związane z tym oszustwa.
Kolejnym gościem była starsza sierżant Kinga Korbel z Komendy Powiatowej Policji w Chrzanowie, która przeprowadziła warsztaty na temat zagrożeń czyhających na seniorów!
Uroczyste zakończenie projektu, które miało miejsce 17 marca, było kulminacją wspólnych wysiłków. Podczas ostatniego spotkania wręczono certyfikaty i ręcznie wykonane przez uczniów upominki.
Projekt udowodnił, że międzypokoleniowy dialog to coś więcej niż nauka – to most łączący różne perspektywy. Dla uczniów stał się lekcją odpowiedzialności, dla seniorów – dowodem, że nigdy nie jest za późno, by się rozwijać. W czasach, gdy technologia dzieli pokolenia, szkoła w Balinie pokazała, że może być również narzędziem jednoczącym.
Koordynatorami projektu byli: Izabela Siewniak, Gabriela Woskowicz.
22.06.2025
ALTANY, tarasy, wiaty garażowe, pergole, różnego r...
Mieszkaniec: zróbmy parking na dawnym targowisku
Chcieliście chłopczyka w kiecce, pajaca w okularach, który niszczy wam miasteczko? To macie. Uśmiechajcie sie brygada, co tacy smutni jesteście, Pan trzyma odwrotnie transparent z napisem Robert Maciaszek.
Bążur
22:41, 2025-06-30
Mieszkaniec: zróbmy parking na dawnym targowisku
I to jest bardzo dobry pomsł tego Pana. Kamienice , apartamentowca,bloki mozna budować wszędzie nawet na obrzeżach miasta ale parkingu na obrzeżach sie zrobić nie da ! zrobić nawet płatny parking z biletami , szlabanami i miasto by zarabiało już zawsze na tym.
TexRexsasss
22:20, 2025-06-30
Kąpieliska u nas i u sąsiadów. Gdzie i za ile?
Polecam GLINIAK w Bolęcinie, wstęp i parking za darmo - bez łaski, bez dzikich tłumów i chamstwa
miramar
20:46, 2025-06-30
Dla kogo i ile pieniędzy na sport w Libiążu
Jak zwykle sprawiedliwy podział.
Miś
20:28, 2025-06-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz