Trwa przebudowa wiaduktu kolejowego na ul. Siennej w Chrzanowie. Na ścianach nowej budowli powstaje okładzina kamienna.
W połowie października ubiegłego roku rozpoczęły się długo oczekiwane prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego na ul. Siennej w Chrzanowie.Przypomnijmy, że najpierw jeden wojewódzki konserwator zabytków dał zielone światło do jego rozbiórki. Potem drugi sprzeciwił się. PKP miały na nowo opracować projekt przebudowy.
Następnie usłyszeliśmy o wypracowanym kompromisie, czyli połączeniu walorów historycznych z aktualnymi potrzebami komunikacyjnymi. I oto mamy efekt.
Po zabytkowym, liczącym ponad 100 lat wiadukcie prawie nic nie zostało, za wyjątkiem części dla pieszych.
- Przy ul. Siennej, w miejscu istniejącej konstrukcji, powstaje nowa, mocniejsza. Będzie miejsce na dwie jezdnie, w obu kierunkach. Nowa, łukowa budowla będzie podobna do obecnej konstrukcji z okładziną kamienną na ścianach czołowych i skrzydłach. Przewidziano iluminację kamiennego sklepienia - mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK SA.
Prace związane z wykonaniem okładziny kamiennej na nowej konstrukcji już się rozpoczęły. Nie wszystkim się podoba, że w miejsce zabytku powstaje jego imitacja.
- Można powiedzieć, że to taki wyrób zabytkopodobny. Wygląda on dosyć kuriozalnie - mówi jedna z Czytelniczek.
Przypomnijmy, że ze względu na prowadzone roboty ruch samochodowy i pieszy pod tym obiektem został wstrzymany. Zakończenie prac planowane jest w połowie bieżącego roku.
Pod wiaduktem będą mogły przejeżdżać wszystkie autobusy obsługujące linie ZKKM Chrzanów. Jak informuje Dorota Szalacha wysokość pod obiektem, czyli skrajnia pionowa wyniesie 4 metry. Na znaku będzie ograniczenie wjazdu powyżej 3,5 metra. Najwyższy autobus ma wysokość 3,25 metra.
Czytaj również
Chełmek buduje kapitał na przyszły sezon
MKS Trzebinia rozpoczyna wiosenną batalię o awans. Na pierwszy ogień KS Chełmek
Miliony złotych na sieć wodociągową w gminie Babice. Kto złożył oferty w przetargu?
Manhattan Trzebinia trzeci na turnieju w Pszczynie
Chrzanowianin z Górnika Zabrze został mistrzem Polski
Narciarka z Libiąża druga w prestiżowych zawodach
[WIDEO]7552[/WIDEO]
05.11.2024
ZATRUDNIĘ od zaraz pracownika fizycznego do pracy ...
01.11.2024
GABINET Psychologiczno - Terapeutyczny PRYZMAT Kat...
29.10.2024
ZATRUDNIĘ pracownika fizycznego do układania kostk...
28.10.2024
DO wynajęcia cukiernia wraz z wyposażeniem - 512 9...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
abc13:36, 16.03.2023
0 0
Przejazd pod wiaduktem jest zaokrąglony. Czy w najniższym punkcie będzie miał 4 metry czy w najwyższym? Żeby się nie okazało, że autobus będzie musiał zjeżdżać do środka żeby pod nim przejechać i cała idea dwukierunkowego wiaduktu pójdzie w piach. A wiemy, że w tym cyrku wszystko jest możliwe. 13:36, 16.03.2023
abc13:36, 16.03.2023
0 0
Przejazd pod wiaduktem jest zaokrąglony. Czy w najniższym punkcie będzie miał 4 metry czy w najwyższym? Żeby się nie okazało, że autobus będzie musiał zjeżdżać do środka żeby pod nim przejechać i cała idea dwukierunkowego wiaduktu pójdzie w piach. A wiemy, że w tym cyrku wszystko jest możliwe. 13:36, 16.03.2023
forfan13:44, 16.03.2023
0 0
Koniec prac w czerwcu ale rozumiem, że do ruchu zostanie dopuszczony zgodnie z zapowiadanym terminem 1 kwietnia lub wcześniej? 13:44, 16.03.2023
jaro115:20, 16.03.2023
0 0
abc_ to samo sobie pomyślałem. wykolejeńcy potraafią... 15:20, 16.03.2023
Toed15:31, 16.03.2023
0 0
Dla niezorientowanych: ruch pociągów pasażerskich na nowym wiadukcie ma rozpocząć się 26 marca 2023 o godz. 3:46, bo taka informacja jest w https://portalpasazera.pl.
Droga pod wiaduktem zostanie udostępniona przypuszczalnie po jej przebudowaniu, a to powinno nastąpić przed zakończeniem prac, które planowane jest na "połowę bieżącego roku". Czyli: dla drogi nikt nie deklaruje konkretnego terminu otwarcia - trzeba przyjąć, że to będzie "w połowie roku". 15:31, 16.03.2023
AlojzyKleks20:20, 16.03.2023
0 0
Idę o zakład, że te kafle imitujące kamień zaczną odpadać za kilka lat 20:20, 16.03.2023
jerzy555520:27, 16.03.2023
0 0
Skrajnia pionowa po przeglądnięciu zdjęć i filmiku to będzie 4.0 m, ale to na środku wiaduktu, a przy ścianach to wygląda na 3.0 m. Czyli dwukierunkowość prawdopodobnie weźmie w łeb, bo autobusy na gaz będą musiały zjeżdżać na środek żeby przejechać. 20:27, 16.03.2023
JazGM20:52, 16.03.2023
0 0
A ja mam nadzieję, że te kafle będą naklejone tylko na ścianach wiaduktu. Gdyby były też na sklepieniu to bałbym się tamtędy jeździć. 20:52, 16.03.2023
JaMar21:44, 16.03.2023
0 0
Ja tu widzę jedną jezdnię, nie dwie 21:44, 16.03.2023
Kapitan BoIs09:56, 17.03.2023
0 0
Wiadukt o tym kształcie jest efektem kompromisu między zwolennikami progresu a fanami utrzymywania zabytków za wszelką cenę, w tym cenę funkcjonalności. Jak każdy kompromis, ten również nie jest w stanie zadowolić wszystkich i będzie tylko częściowo realizował założenia funkcjonalne. W mojej ocenie należało rozebrać cały obiekt, wybudować nowy, spełniający przede wszystkim kryteria funkcjonalne, a kamień z rozbiórki wykorzystać do zrobienia porządnego cmentarza I wojny światowej. Oddano by cesarzowi co cesarskie (dosłownie) zamiast budować cmentarz z ziemnymi grobami, które już za niedługo zdegradują się do stanu sprzed roku.
W efekcie mamy dwa obiekty takie sobie, a kamień z rozbiórki wylądował niewiadomo gdzie. 09:56, 17.03.2023
ABRAKADABRA 3312:40, 17.03.2023
0 0
droga redakcjo czym wy nagrywacie ten materiał ?? zwykły telefon ma lepsza jakosc nagran dzisiaj ??? 12:40, 17.03.2023