Firma Transgór nadal będzie wozić pasażerów na liniach autobusowych związku komunikacyjnego Chrzanowa, Trzebini i Libiąża.
W grudniu ubiegłego roku ZKKM w Chrzanowie ogłosił przetarg na linie nr: 3, 9, 10, 15, 30, 31, 32a, 32b, 35, 41, 42 oraz część kursów na linii 17a.
Ofertę złożyła tylko jedna firma. To Transgór, obsługujący je obecnie. Jego oferta na świadczenie usług przez 10 lat to 114 877 826 zł. Tymczasem ZKKM zamierzał przeznaczyć na ten cel 75 352 065 zł.
Jak powiedział przewodniczący zarządu ZKKM Marek Dyszy, aby rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę, gminy członkowskie (Chrzanów, Trzebinia i Libiąż) musiałyby zwiększyć dopłatę do związku.
Tak też się stało. W środę zgromadzenie ZKKM przyjęło budżet na 2021 r. Gminy członkowskie wpłacą w tym roku do związku łącznie prawie 12,4 mln zł.
- Dzisiaj (w czwartek, 4 lutego - dop. red) odbyło się posiedzenie zarządu związku. Przetarg został rozstrzygnięty. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na podpisanie umowy. W piątek ma ona zostać podpisana przez przedstawicieli Transgóru - powiedział Marek Dyszy.
Dziesięcioletnia umowa ma zacząć obowiązywać od 1 marca 2021 r.
Zgodnie z warunkami przetargu, operator musi zapewnić autobusy nie starsze niż z 2017 r. Za 10 lat, czyli pod koniec umowy, pojazdy będą miały 13 lat. W czasie trwania umowy nie jest wymagana od operatora wymiana autobusów na nowsze.
Przeczytaj również:
Wniosek burmistrza Chrzanowa przepadł. Gminy dołożą więcej pieniędzy do komunikacji
Puszcza Dulowska w zimowej scenerii przyciąga sporo ludzi (WIDEO, ZDJĘCIA)
Prezes rezygnuje z dalszej pracy w gminnej spółce
Sprzedali działki za ponad 2,5 miliona złotych
17.12.2024
MALOWANIE, tapetowanie. Krótkie terminy., Tel. 784...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
abc20:37, 04.02.2021
0 0
SKANDAL dziesięciolecia! Autobusy kupione za pieniądze unijne a stawka jak by były kupione z funduszu własnego firmy. W połączeniu z żenującą ofertą i aktualnym objazdem odnoszę wrażenie, że ktoś w tym momencie pokazuje pasażerom środkowy palec. 20:37, 04.02.2021
Zły mieszkaniec102:59, 05.02.2021
0 0
Skandal bilety bardzo drogie w autobusach zimno głośno wszystko piszczy a autobusy pamiętają koniec PRL czy nikt nie widzi jakie autobusy w PKM Jaworzno mają 02:59, 05.02.2021
Białoruski mAz06:42, 05.02.2021
0 0
Odwalcie się od Pana Dyszego! Gdyby nie on to by żadnych nowych Solarisów nie było! Gdyby nie Marek to dalej byście jeździli mazami albo irisbusami. Pan Dyszy załatwił nowe autobusy za pół darmo. 06:42, 05.02.2021
stary3308:02, 05.02.2021
0 0
Ale ktoś tu ma głowę do interesów. 115 milinów na 10 lat, pomyślmy: 20 autobusów elektrycznych solaris urbano wraz z infrastrukturą do ładowania: 62 mln wg SIWZ łącznie przez 10 lat te autobusy zrobią 18 028 535,2 wozokilometrów. Taki elektryczny solaris zużywa od 100-130 kWh na 100 km, załóżmy że kierowcy nie jeżdżą oszczędnie i będzie to 130 kWh. przez 10 lat zużyły by 23 437 095,76 kWh, licząc na grubo po 0,6 zł za 1 kWh (w większości autobusy można ładować nocą), czyli około 14 mln zł łącznie 76 mln, zostaje nam 39 mln czyli jakieś 325 000 zł na miesiąc, akurat na zatrudnienie 50 kierowców. Czy tylu trzeba nie wiem. Ale wiem że jeszcze ludzie płacą za bilety. Że z unii można by wyszarpać 70% z tych 62mln za bycie super eko i wymianę całego taboru na elektryczny. No ale ja nie jestem politykiem i umiem liczyć pieniądze. Jak dla mnie to ten przetarg to zwykłe przestępstwo niegospodarności
W 2019 roku było 5 mln przychodów ze sprzedaży biletów.
Oczywiście w wyliczeniach brakuje kosztów serwisów, a po 8 latach baterie pewnie do wymiany, ale tak jak pisałem biorąc kasę z EU bylibyśmy na tym do przodu i mieli ekologiczny tabor. To pokazuje skalę niekompetentności i jak wysoki koszt za komunikację płacimy 08:02, 05.02.2021
bulbacz09:13, 05.02.2021
0 0
A ja mam wy*@#&ne na komunikację miejską :D Wolę nogi, rower, ewentualnie samochód :) 09:13, 05.02.2021
Marcus09:38, 05.02.2021
0 0
Do "stary33" Bardzo niekompletne i wybiórcze te twoje wyliczenia. Nie wziąłeś wielu kosztów pod uwagę. I to nie małych kosztów!
Wielu by chciało żeby prowadzenie firmy było tak tanie i proste. 09:38, 05.02.2021
abc10:21, 05.02.2021
0 0
@Marcus jak do tej pory tylko "stary33" przedstawił uproszczoną kalkulację. Krzyczysz, że wielu kosztów nie wzięto pod uwagę, ale nawet ich nie wyszczególniłeś nie mówiąc o próbie kalkulacji. Nawet gdybyś wymienił kilka istotnych kategorii kosztów to nie zmienia to faktu, że takie autobusy można pozyskać z 70% dofinansowaniem z Unii, a to oznacza że wkładu własnego potrzeba tylko 30%. Wg mnie to nie prywatny przedsiębiorca powinien zakupić taki tabor ale ZKKM i wyłonić firmę, która będzie świadczyć usługi tym taborem tak jak zrobiono to w sąsiednim Olkuszu. Nie ma wtedy potrzeby związywania się na 10 lat z jedną prywatna firmą, której jedynym celem jet osiąganie zysku. Ten przetarg i podpisanie umowy z Transgórem to skandal! ZKKM z przewoźnikiem w tym momencie krzyczą do pasażerów "nie jesteście nam do niczego potrzebni". 10:21, 05.02.2021
Tooomek13:44, 05.02.2021
0 0
Kto smaruje ten wozi :) 13:44, 05.02.2021
rhcp16:20, 06.02.2021
0 0
@stary33 Nie jest do końca tak jak piszesz. I nie żebym się czepiał, że coś tam przekręcasz, ale akurat o tym to mało osób wie. Mianowicie jeśli taki Transgór dostaje kasę z funduszy europejskich (czy jakichkolwiek innych publicznych) na zakup autobusów to wówczas organizator (czyli w naszym przypadku ZKKM) jest zobowiązany o tyle mniej wypłacić takiemu Transgórowi. Więc wyliczenia trochę się nie zgadzają.
@abc Podziękuj wcześniejszym burmistrzom z naszego bidnego trójmiasta. Traktując komunikację publiczną jako zło konieczne chcieli jak najmniej wykładać kasy i nigdy nie zgadzali się na takie pomysły. Wolny rynek wszystko przecież lepiej zorganizuje - takie podejście. 16:20, 06.02.2021
saimon18:03, 06.02.2021
0 0
Białoruski mAz - POBUDKA! to jest sen! - rzeczywistość jest "za oknem"... 18:03, 06.02.2021