Nowa siatka połączeń, częstsze kursy, lepsze skomunikowanie międzygminnych autobusów z pociągami – tak miała od jesieni wyglądać lokalna komunikacja. Za 120 tys. zł eksperci przygotowali audyt ze wskazówkami, jak to zrobić. Dokument trafi jednak do szuflady. Przynajmniej na razie.
Dlaczego i co stało się z zapowiadaną komunikacyjną rewolucją? O tym rozmawiamy w najnowszym odcinku podcastu z cyklu „Przełomowe rozmowy”, którego gościem jest Marek Dyszy, przewodniczący zarządu ZKKM w Chrzanowie.
Szef związku komunikacyjnego odpowiada również na szereg innych pytań, między innymi co dalej z linią 323, kiedy do rozkładu jazdy powróci nocny autobus z Elektrowni Siersza, kiedy powstaną przystanki przy ulicy Szpitalnej i Topolowej, czy w rozkładach jazdy pojawi się więcej kursów przesiadkowych, na jakim etapie jest budowa nowego dworca autobusowego w Chrzanowie oraz czy związek komunikacyjny planuje wprowadzić ulgi dla osób mających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym dotyczące problemów z poruszaniem się?
[WIDEO]10318[/WIDEO]
Kto rządzi w ZKKM?
Związek Międzygminny Gospodarka Komunalna w Chrzanowie zarządzany jest kolegialnie. Ma rozbudowaną strukturę władz.
Strategiczne decyzje podejmuje walne zgromadzenie, w którym zasiadają radni reprezentujący gminy członkowskie: Chrzanów, Trzebinię i Libiąż. Organem wykonawczym jest zarząd związku na czele którego stoi Marek Dyszy. Tak naprawdę jednak za sznurki pociągają burmistrzowie, od który zależy poziom finansowania komunikacji wynikający z możliwości gminnych budżetów formalnie zatwierdzanych przez rady. Osobiście we władzach związku zasiada jednak tylko burmistrz Chrzanowa. Burmistrz Trzebini, mający dalekosiężne plany reformatorskie w komunikacji, niedawno się z zasiadania w jej władzach wycofał. Zastąpił go Mateusz Król.
Zarząd ZKKM
Zgromadzenie ZKKM
Członkowie zgromadzenia:
Prezydium zgromadzenia ZKKM
Komisja rewizyjna zgromadzenia ZKKM
Arcyważne zwycięstwo Trzebini z rezerwami pierwszoligowca
Wąż na posesji. Strażacy ruszyli do akcji
Nowy parking w Trzebini. Płatny czy darmowy?
Gieksik 09:49, 15.05.2025
Jak za naszego pseudo rządu - walnąć hasło co zrobimy i do szuflady. Żenada
St. umiarkowany10:47, 15.05.2025
Od 2016r nic w regulaminie ulg się nie zmieniło. Świat idzie do przodu, Chrzanów stoi w miejscu.
Panie Dyszy11:15, 15.05.2025
Równaj w górę a nie w dół. To, że w jakimś mieście nie ma zniżki dla ON ruchowo, to nie nie jest wyznacznik, że Chrzanów też takiej ulgi ma nie wprowadzić.
rhcp13:46, 15.05.2025
Cieszcie się, że choć w autobusach są wyznaczone miejsca dla osób z problemem poruszania się. A poza tym, to prawda, że ZKKM jest zacofany. PKM Jaworzno zrezygnowało z elektronicznej portmonetki, którą wprowadzili 20 lat temu bo już jest to przestarzałe rozwiązanie a u nas dopiero to wchodzi? 20 lat różnicy! Po co? Kto tego będzie używać? Praktycznie każdy ma smartfona i to jest czas aplikacji. Ci co nie korzystają ze smartfonów to najczęściej emeryci, którzy i tak mają darmowe (albo pół darmowe) przejazdy. Jak już zrezygnowali z mPaya, jest jeszcze mobilet i to od ilu lat już ZKKM w tym jest? Jak tak bardzo coś swojego chcą mieć to po co karta?
Użytkownik17:31, 15.05.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gewitter18:02, 15.05.2025
A czegóż się spodziewać po związku komunikacji trzech wsi, gdzie innowacją jest elektroniczna portmonetka??? ZKKM to taki rezerwat dla ograniczonych umysłowo pseudointelektualistów, gdzie najważniejsza jest kasa dla prezesa, a na szarym końcu potrzeby pasażerów/mieszkańców.
Kilka lat temu byłem na Białorusi i tam komunikacja wygląda o niebo lepiej od tej tutaj w Polsce. SpasiBa!
Kera19:39, 15.05.2025
Jeśli ten człowiek (M.Dyszy), będzie dalej szefem Związku- to wybaczcie, ale to będzie marazm.
JanK07:28, 16.05.2025
A dlaczego Przełom prezentuje tu opowieści prezesa ZKKM zamiast przedstawić wnioski i propozycje zawarte w tym legendarnym już opracowaniu o nazwie "Audytyt"? Gdyby był tu link do tego dokumentu, to każdy mógłby go poznać o ocenić ZKKM!
markhard07:46, 16.05.2025
Jak ma być dobrze z tą komunikacją, skoro kierowca linii nr 30, który kończy/zaczyna kurs na Oś Młodości na ul.Witosa stoi na włączonym silniku po +/- 20 minut, Siedzi znudzony ze smartfonem w ręku i pewnie dociera juz do końca internetu. Następnie jedzie 8-9 minut na dworzec ZKM i potem z powrotem 8-9 minut. I znowu to samo. Ludzi w autobusie 2-3, czasem nikt, czasem 5. Ja wiem, że to nie wina kierowcy że ma taką "fajną" pracę, ale to coś tu chyba nie gra, prawda? Tak jest codziennie, ręce opadają. A może tak ten autobus linii 30 móglby jeżdzić do dworca PKP w Trzebinii? Kierowca by się nie nudził, a sporo ludzi z Oś.Młodości rano jeździ samochodem na PKP w Trzebinii bo pracuje czy to w Katowicach lub Krakowie.
Tubylc09:19, 16.05.2025
To jest za trudne wyzwanie dla *%#)!& w tym zapyziałym związku dla swoich towarzyszy...
Tomasz01:30, 17.05.2025
Moim zdaniem Linia 30 powinna jeździć jak dawniej,z Dworca Autobusowego przy ulicy Zielonej objeżdżać całe Osiedle Młodości i powrót na Dworzec.
Tomasz W.08:01, 16.05.2025
W tym artykule wymienione są wszystkie osoby zarządzające ZKKM (członkowie Zarządu ZKKM) i osoby mające głos decyzyjny dla ZKKM (członkowie Zgromadzenia ZKKM). Co to za ludzie, jakie mają zadania, kto im płaci za tę pracę, jak ją realizują? przed kim się rozliczają?
Ola08:12, 16.05.2025
Codziennie na dworcu ZKKM w godz. 9:00 do 12: 00 stoi ok. 10 autobusów a prezes ZKKM podobno chce mieć nowy dworzec, aby mogła tam stać ich więcej! To jest parking a nie dworzec! Nie wiem, co robią kierowcy w czasie tego parkowania. Kto za to płaci?
Użytkownik16:20, 16.05.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
bolo17:20, 16.05.2025
Panie Dyszy i reszta bandy nieudacznikow jak sobie nie radzicie to zrezygnujcie i dajcie szanse ludzia ktorym zalezy i maja pomysl na komuniacje miejska bo wy jestescie beznadziejni kazdy jden bedzie lepszy od was!!!
Tomasz01:47, 17.05.2025
Jak słuchałem pana Dyszego to doszedłem do wniosku że żaden z przedstawionych pomysłów nie jest dobry. Linia 9 miałaby nie jeździć z Dworca przy Zielonej,nie może być tak że nie byłoby żadnego połączenia z Zielonej przez Zus do Trzebini. Jestem jak najbardziej za zmianami,ale muszą to być dobre zmiany. Linia 8 z Libiąża do Kopalnii w Trzebini ciekawy pomysł,ale trzeba sprawdzić jakie byłoby zainteresowanie wśród młodzieży,bo raczej poza Nimi nikt nie byłby zaintersowany takim połączeniem.
kierowcabombowca23:09, 16.05.2025
W PKM Jaworzno właśnie obchodzą 10 rocznicę wprowadzenia autobusów elektrycznych. Podsumowanie wychodzi im na korzyść pod każdym względem, zamówili kolejne pojazdy i będą budowali swoją stację ładowania przy dworcu na Zielonej. Dyszy zamiast wziąć przykład z lepszych, skorzystać z doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań woli się obrażać na Jaworzno bo on wie lepiej. Autobusy wodorowe o których marzy i archaiczna e-portmonetka to już ślepa uliczka.
Tomasz01:36, 17.05.2025
U Nas to by musieli zacząć od zmiany cennika. 5.20 spod Bricomarche w Trzebinii do Chrzanowa to trochę za dużo,w takich przypadkach dobrze by się sprawdziły bilety minutowe tzw.uzupełniające.
Użytkownik22:59, 17.05.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
uhate19:43, 19.05.2025
A ja to powiem tak ... miałem ostatnio przyjemność skorzystania z usł zkkm (autko uległo popsuciu) a nie jeździłem chyba z 20 lat i widzę same plusy. Czysto, punktualnie, dobrze dopracowana strona z rozkładem jazdy (łącznie z dowolnego przystanku oraz mapka) zakup biletu na ebilecie bajka (super dopracowany cennik biletów) nawet w 2 dniu spotkałem tego samego kanara co 20 lat temu ;) Za czasów pana Dyszy wszystko się rozwija i oby tak dalej 👍👍👍👍👍👍🙂
rudy13:16, 20.05.2025
Panie Dyszy co konkretnie się popsuło? Poleca Pan jakiś warsztat?
uhate19:51, 19.05.2025
A, ale aby nie było tak kolorowo to miałem wątpliwości jak wygląda sprawa z hulajnogą elektryczną bo nawet po złożeniu nie trzymało wymiarów podręcznego a płacić dodatkowo za to mijało się z celem....
22.06.2025
ALTANY, tarasy, wiaty garażowe, pergole, różnego r...
Zalew Chechło w Trzebini jakby na pustkowiu
No przecież nie w XIX wieku...
Alojzy Bąbel
21:30, 2025-06-29
Kąpieliska u nas i u sąsiadów. Gdzie i za ile?
Skowronek nie funkcjonuje ?
Vimo
17:32, 2025-06-29
Nowoczesny sprzęt na pulmonologii zbada jakość snu
Kilka informacji. Po pierwsze, że na to badania kieruje pulomonolog. Więc najpierw trzeba mieć skierowanie do tego specjalisty. A terminy odległe. Jak już pulomonolog skieruje na badanie polisomnografem - należy ustalić termin tego badania. Nie jest podany czas oczekiwania, ale zakładam, że może być na początku może być dość szybko. Na badanie w Krakowie trzeba i 1,5 roku czekać. Terminy szybkie były w szpitalu w Dąbrowie Tarnowskiej. Najczęściej jak wychodzi po badaniu ciężka postać bezdechu sennego lekarz daje zlecenie na aparat CPAP i maskę do bezdechu sennego. I na to jest dofinansowanie z NFZ. W zeszłym roku było to coś około 1800 zł do aparatu i 200 zł do maski. Prosty aparat można kupić w okolicach 3000 zł (czyli płaci się po dofinansowaniu 1000 zł). Ale są też aparaty i po 5500 zł i dopłaca się 4000 zł. Ale. Ten najdroższy to mercedes w aparatach. Ma w sobie podgrzewaną rurę i nawilżacz. Skąd to wszysto wiem? Bo mój mąż ma właśnie taką ciężką postać bezdechu. I od 1,5 roku śpi pod takim aparatem. Nie chrapie, a co najważniejsze - zmniejszyło się ryzyko zawału czy też udaru, zwłaszcza w porach wczesnorannych. Nie ma problemu z zasypianiem, z koncentracją. Każdy z chrapiących, niezależnie od płci - powinien przebadać się.
Zadowolona żona
13:41, 2025-06-29
Myslovitz w Trzebini. Fanki piszczały pod sceną
Za bardzo te dziewczyny krzyczały, całą piosenkę zagłuszyły zresztą niejedną. Bez przesady...
Nika
12:11, 2025-06-29
0 0
Wkradła mi się literówka. Oczywiście powinno być "Audyt".