Mieszkaniec Chełmka podczas rozmowy telefonicznej uwierzył, że bank informuje go o włamaniu na konto i próbie zaciągnięcia pożyczki.
W środę do Komisariatu Policji w Chełmku zgłosił się 60-letni mieszkaniec Chełmka. Powiadomił, że zadzwonił do niego mężczyzna, który przekazał, że jest pracownikiem banku. Poinformował go, że hakerzy przejęli jego konto i usiłują zaciągnąć na niego pożyczkę. Oszust wskazał, że jedyną możliwością, aby uniknąć kradzieży oszczędności z konta jest wypłata pieniędzy z banku, a następnie dokonanie wpłaty we wpłatomacie na tzw. konto zapasowe.
Mężczyzna natychmiast pojechał do banku wypłacił pieniądze z konta, które następnie przelał blikiem we wpłatomacie. Stracił w ten sposób 60 000 złotych.
To nie pierwsze tego typu oszustwo, do którego doszło w okolicy.
- Pamiętajmy, pracownik banku nie dzwoni, aby powiadomić o włamaniu na konto. W chwili, gdy na telefon dzwoni osoba podająca się za pracownika banku informująca, że konto zostało przejęte przez hakerów, którzy próbują skraść pieniądze lub zaciągnąć na kredyt, każdą taką wiadomość należy traktować jako próbę oszustwa. W takiej sytuacji najlepiej rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, w celu powiadomienia o otrzymanej informacji, a także upewnienia się, że konto nie jest zagrożone - przypomina Małgorzata Jurecka z oświęcimskiej policji.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu przelom.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
17.12.2024
MALOWANIE, tapetowanie. Krótkie terminy., Tel. 784...
17.09.2024
ŚLUSARZY, spawaczy, montażystów, praca na warsztac...
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz